NORGE postkort/mail til UK

fikk en addresse fra UK på julaften, men posten tar jo ikke imot kort/brev/pakker til storbritannia for tiden.
skal jeg vente med å sende kortet?
skal jeg legge det i postkassen allikevel og satse på, at posten samler på det og sender det så snart det er mulig igjen? :thinking:

Godt spørsmål. Hvis jeg hadde følt meg trygg på at Posten faktisk tok vare på det som ble levert inn og sendte det videre når det var mulig, så hadde det vært greit. Men så lenge jeg ikke er sikker, så ville jeg nok beholdt kortet og sendt det senere.

Send det. De lagrer det og sender det så snart de kan. Det har vært min erfaring i dette året. Ingenting har kommet bort.

2 Likes

@Norway_girl Hvorfor er du ikke sikker på det? Hvorfor tenker du at postverket skulle gjøre noe annet? De eier ikke postsendingene. Det som sendes i posten er mottakers eiendom. Posten Norge har plikt til å lagre alle sendinger til de kan leveres under rådende omstendigheter. Hva tenker du de ellers skulle gjøre? Seriøst spørsmål, jeg skjønner ikke hvordan du/dere tenker her. :thinking:

Skulle ikke forundre meg om postsendingene ble gjemt i en mørk krok og glemt i en halv evighet, og så muligens kastet når noen fant det igjen fordi “dette er noen gamle greier”.
Når man går på postkontoret for å sende noe og de veier det og setter på frimerker, og man så får en regning i posten med straffeporto senere, så skulle det ikke forundre meg om de gjorde andre tåpelige ting også. Både jeg og andre jeg kjenner har opplevd å få straffeporto på sendinger som etter alle solemerker skulle være riktig frankert i utgangspunktet.

Jeg ville ha sendt det. Om det er kort som ikke blir lagt i en postkasse før i januar, da brukes 2021-portoen. Post som er levert inn er ikke noe som bare kan kastes, uansett hvor lenge det ev. har blitt liggende.

Når det gjelder straffeporto, så ville jeg ha klaget på dette om det er mulighet for at det er feil.
Har gjort det en gang, og det var ikke noe problem.

Storbritannia står på listen over land som Posten tar i mot brevpost til.