Moet ik me houden aan de specifieke wensen van degene waar ik een postcard naar toe moet sturen?

Hoi,

Ik heb nu 11 kaarten op de post gedaan met heel veel plezier. Ik kon nog 1 adres aanvragen en besloot dat dus te doen want waarom niet? Nu lees ik net de tekst op het profiel, en daarop staan behoorlijk wat eisen waar de kaart aan moet voldoen. Maar ik heb zulke kaarten simpelweg niet. Ik heb al behoorlijk wat verschillende kaarten, zo gevarieerd mogelijk. Maar ik heb gewoon niets wat ze beschrijft. En om nou specifiek een dure kaart te kopen (want dat zijn het ook nog…) voor een persoon… Maar wat moet ik dan? Een kaart sturen waarvan ik weet dat deze sowieso niet in de smaak zal vallen? Uiteraard wil ik wel iets sturen.

Ik dacht gelezen te hebben dat je niet om bepaalde kaarten mag vragen, toen ik zelf een tekst op mijn profiel zette… maar als het er dan toch staat wil je (ik tenminste) er toch rekening mee houden.

Wat is wijsheid? Ik ken mezelf en weet dat ik mezelf schuldig ga voelen als ik een ‘verkeerde’ kaart stuur…

2 Likes

Nee je bent niet verplicht om iets speciaal te gaan kopen waar diegene om vraagt. Ik probeer ook altijd zoveel mogelijk rekening te houden met iemands wensen maar soms is het gewoon onmogelijk. Als ik niets heb van wat ze graag willen probeer ik er zo dichtbij mogelijk te komen en anders kies ik iets wat me zelf leuk lijkt. Ik kijk ook altijd bij iemands favorieten. Daar haal ik soms wel eens voorbeelden uit van kaarten die niet in hun wensenlijst staan maar die ze blijkbaar dus wel leuk vinden

Ik stuur dan een echt Hollandse kaart. Voel je niet schuldig.
Elk kaartje zou welkom moeten zijn mij gaat het om het verhaal van de zender.
Ik wens je veel leuke post .

1 Like

Hallo @stuetel,

Nee, jij hoeft zeker geen rekening te houden met de “eisen/wensenlijst”.

Zie hieronder

Postcrossing Guidelines: Postcrossing Community Guidelines

If you mention which postcards you like in your profile, keep in mind that others are not obliged to send you a postcard that matches your preferences. You can not make demands about what you want or don’t want to receive.

Dit topic - Hard to please gaat o.a. over profielen en “meer”.

1 Like

Het is al fantastisch dat je probeert om kaarten te sturen, waarvan je weet dat ze worden gewaardeerd. Dat doe ik zelf ook, maar als je denkt dat je niet de ‘goede’ kaart voor diegene in huis hebt, kies dan een kaart die jezelf leuk vindt, want vergeet niet, dat deze hobby jou ook plezier moet geven! Een leuke kaart, een leuk verhaal, misschien versierd, als diegene daar niet tevreden mee is, dan gewoon doorgaan met deze fantastische hobby. De meeste Postcrossers zijn aardige mensen!
En welkom hier!

2 Likes

Hoi @stuetel, welkom bij Postcrossing! Het is net als in het echte leven: je kunt nooit iedereen tevreden stellen. Soms voel je een klik met een profiel, soms wat minder. Het enige dat je hoeft te doen is een kaart sturen, het hoeft niet perfect te zijn. Soms krijg je van de kaarten waarvan je het niet verwacht de vrolijkste hurray-messages :smile: Ook met je tekst, stickers of postzegels kun je bij het profiel proberen aan te sluiten. In dit geval zou ik zeker niet speciale kaarten kopen, gewoon iets sturen wat je hebt. Het komt goed!

2 Likes

Zoals je zelf al zegt het zijn wensen. Geen eisen. Postcrossing is daar zelf ook heel duidelijk over.

Ik vind het zelf altijd erg leuk om aan de wensen van de ontvanger te voldoen en vind het leuk als iemand dat ook voor mij doet maar zo niet; ook leuk. Alles is welkom

1 Like

Het gaat echt om het plezier @stuetel hier op POSTCROSSING :love_letter:
En dat heb ik al bij het kiezen en schrijven van de kaart. Natuurlijk is het leuk om een positieve reactie op de verzonden kaart te mogen ontvangen.
Wil je zeker ervan zijn, dat je een bepaalde serie kaarten ontvangt, dan moet je deelnemen aan de Round Robins voor dat thema. Zo kun je verzamelingen opbouwen.
Veel succes met het ontdekken van alle mogelijkheden :postbox: