Misschien een domme vraag ... onbeschrijfbare delen kaart

Hallo allemaal,

Ik lees wel vaak mee, deed ik ook op het oude forum, maar schrijf niet erg veel.
Ik leer vaak genoeg van jullie onderwerpen.

Nu was ik even gestopt met PC tijdens de hele pandemie en heb het toch maar weer opgepakt.
Helaas schijn ik kaarten te hebben die of te glad, of een beetje vettig zijn. Misschien kennen jullie het wel, van die leuke plekken, waar je pen op uitglijdt. Wat ik dan doe is even op een kladje wat krassen en ik kan wel weer verder, maar de kaart wordt er niet mooier op.

Hebben jullie daar ook wel een last van? Hoe lossen jullie het op, of hebben jullie een speciale pen, een niet-uitglij-pen, daarvoor?

Zoals ik al zei, waarschijnlijk domme vraag.

Cheers,
Marcel…

Herkenbaar! :wink: En vragen zijn nooit dom!
Ik weet niet wat voor pen je gebruikt?
Ik gebruik vaak een fijnschrijver maar op gladde kaarten vaak een balpen die niet of weinig vlekt. En ook voorzichtig schrijven, goed drukken, en zorgen dat je hand niet eroverheen gaat wat je al geschreven hebt en het een beetje laten drogen.
Je kan ook de tekst wat korter houden en een extra sticker of stuk washi tape erop plakken. Scheelt weer. :slight_smile: Ideaal zijn ze zeker niet, maar het is wel te doen.
Ik hoop dat dit je misschien kan helpen. :slight_smile:

1 Like

Dank je :slight_smile:

Ik gebruik verschillende pennen. Eigenlijk het liefst een Bic-balpen, maar b.v. de pennen van 123-inkt vind ik ook heerlijk schrijven. Jammer genoeg is een vulpen geen optie voor een kaart. Met mijn handschrift zou de kaart dan zo volstaan :slight_smile:
Afgelopen keer heb ik 3 pennen moeten gebruiken, die alle drie gewoon schreven op een ander blad. Ik zet met een fijnschrijver altijd de code op de kaart, maar die kon ik er na een paar minuten gewoon afvegen. De kaarten waren gewoon te glad.
Misschien toch maar wat vaker wat washi papier plakken :slight_smile:

Cheers,
Marcel…

Ik gebruik eigenlijk altijd balpennen, want die blijven het beste zitten. Fineliners en gelpennen vind ik super fijn schrijven, maar dan moet ik inderdaad wel zeker weten dat er geen coating op de kaart zit. Dus daarom eigenlijk altijd balpennen. BIC-pennen vind ik nog wel eens te vet schrijven en soms lijkt het of hij lekt, dat je even zo’n verdikking hebt. Ik schrijf eigenlijk altijd met reclamepennen, die schrijven lekker dun, maar duidelijk.

1 Like

Hi, ik ben nog maar net lid, ik had ergens de tip gelezen om watervaste pennen/fineliners te gebruiken dus ik gebruik fineliners met archival inkt. Ik heb nogal een groot handschrift, met fineliners past er meer op de kaart en ik gebruik meerdere kleuren, passend bij de kaart.

Hoi Corien en Diana,
Ik heb inderdaad ook finelineers gebruikt. Die gebruik ik voornamelijk om het ID van de kaart in een ander kleurtje op de kaart te zetten, maar die kan ik op sommige kaarten dan ook uitwissen, omdat de kaart te glad is, denk ik.
Gewoon een klein verhaaltje gebruik ik eigenlijk het liefst de balpennen van 123-inkt voor.
Deze schrijven wat “dunner”, maar helaas moet ik er een aantal gebruiken op sommige kaarten eer ik alles er op heb. Lijkt wel of de kaart dan te vet, of te glad is.
Het blijft behelpen, maar het lukt altijd wel :wink: