Maand Round Robin mei 2021

#4 meidans

Sorry voor de late melding.

Ik heb kaarten ontvangen van
#5 @annerie Een kaart van Papersisters, met weer geweldige stempels.
He gaat heel langzaam beter, stapje voor stapje. Vandaag naar Artis geweest en met rolstoel door de dierentuin laten rijden. Nu ben ik wel héél moe. De dagen ervoor niets gedaan om dit mogelijk te maken. Het was heel fijn dat het ging, en nu afwachten hoe lang ik nodig heb om weer te herstellen hiervan.
Volgens mijn arts kán het echt heel lang duren voordat ik weer terug ben op mijn energieniveau van vóór de corona infectie. Ik wacht het af en hoop dat de medicatie van mijn chinese arts mij ook dit keer goed gaat helpen.
Bedankt ook voor de extra virtual meetingkaart.

#11 @Corriewest voor jouw online meetingkaart. Ja het zou inderdaad fijn zijn om iedereen weer life te zien.

Bedankt voor jullie kaarten

1 Like

Ik#8 ontvangen van #3 @veke250, een mooie aanval voor de keep calm collectie, en ook weer op ze Veerle’s lekker vol geschreven :blush:.
Heb je mijn post nog niet gehad? Jemig,dat duurt lang! Ik hoop dat het goed komt. Ik schrijf je weer terug (met een beetje geluk in juni).
Bedankt Veerle!

1 Like

#2 ontvangen

#5 @Annerie dank voor jouw mooie Molly brett. Gelukkig is nu de zon voorspeld voor komende dagen

#11 @Corriewest dank voor jouw leuke postzegel kaart.
Online meetings is inderdaad hele andere manier van vergaderen.

1 Like

Hoi Annerie, Marleen had later gezegd dat de eerste kaart niet voor deze RR was bedoeld, maar een Ras kaart. Dus de tweede kaart was voor deze RR :wink:

Volgens mij zit er geel limiet aan Zonerama, maar na 130 foto’s binnen een album kan ik ze niet meer goed ordenen, dus ik probeer nu albums te maken van rond de 130 foto’s, maar dat is een luxe probleem toch?

Ik heb nog 2 kaarten van mij ontvangen. Ik zou graag in juni weer mee willen meedoen. @Annerie, heb ik jouw kaart al gemeld? Heb ik die over het hoofd gezien? Weet je wat je me gestuurd hebt? Ik heb net m’n stapel kaarten doorgekeken van afgelopen maand en kon het niet vinden, terwijl ik dacht dat ik zo goed bij was, maar misschien heb ik me wel gescand.

#3 @veke250, dank je wel voor deze COVID kaart, dit is de eerste voor mij. Ik had ook een flinke blauwe plek van de vaccinatie. Ik krijg momenteel wel heel veel vragen uit m’n omgeving over vaccinaties. Heel veel mensen die ik ken zijn ongeveer nu aan de beurt hier.
Dank je wel ook voor alle postzegels van de 3 verschillende Belgische koningen. Hier zijn de postzegels van voor de euro niet meer geldig, helaas

#11 @Corriewest, dankjewel wel voor deze prachtige yoga kaart.
Ik vind de bijscholingen voor m’n werk online wel ideaal, maar voor postcrossing vind ik in het echt toch veel leuker :wink:

2 Likes

#6 heeft ontvangen van #11 @Corriewest

Wat een leuke meetingkaart! Ik herken inderdaad veel namen.

Ik mis nog enkel die van veerle, maar die komt vast en zeker aan.

1 Like

#7 @Jess18877

Dank je wel @veke250 voor je mooie kaart
Ik ben rond voor de maand mei

2 Likes

Ik denk dat ik nu alle kaarten ontvangen heb :slight_smile:

#01 Van Nanda nog een winterse fiets. Gelukkig is het nu een stuk beter weer. Ik geniet volop van het zonnetje. Dank je voor de mooie kaart.

#02 van Marleen heb ik een mooie verenkaart voor mijn verzameling ontvangen voor mijn verzameling. Ik loop enorm achter met het bijhouden van mijn collecties. Maar deze heb ik nog niet. Mijn zoon vond het ook erg leuk om naar veren te zoeken. Hij is nu inmiddels 30 dus ik ga ervan uit dat hij dat niet meer doet :wink: Bedankt voor je mooie kaart.

#03 ook van veerle heb ik een fiets voor mijn fietsen verzameling ontvangen. Ik ben bang dat je de moeite om naar de Hema te gaan beter niet kunt nemen. De Hema is gestopt met het uitgeven van dit soort kaartjes. Wat er nog te koop is, zijn de laatste. Heel erg jammer. Maar bedankt voor deze.

#05 van Annerie een stapel boeken. Doet mij denken aan het aantal boeken wat ik nog ongelezen heb liggen. Ik heb tegen een burn-out aangezeten en kon me daardoor niet concentreren op het lezen van boeken. gelukkig ga ik de goede kant uit en ben ik weer gestart met oa lezen. dank je voor deze leuke kaart.

#10 van joep. Ik ben bang dat deze kaart te lang is blijven liggen. Ik had hem al eerder ontvangen, maar vergeten te melden. Leuke zo`n egeltje. :slight_smile: dank je.

2 Likes

#6 heeft ontvangen van #3 @veke250

Bedankt voor het hondje, past inderdaad mooi in mijn collecties.

Met deze kaart erbij, ben ik compleet :slight_smile: :slight_smile:

2 Likes

bijgewerkt :slight_smile:

Ik heb dat ook wel meer gehoord dat het herstel heel lang kan duren, bij een collega van mijn man is dat ook het geval. Inderdaad stapje voor stapje, je kan eigenlijk ook niet anders. Wel fijn dat je toch naar Artis bent geweest, gelukkig hebben ze er rolstoelen anders was het vast niet gelukt… Hopelijk blijft het met (kleine) stapjes vooruit gaan.

Dat is dan compleet langs me heen gegaan…

Volgens mij niet… Ik heb je een Fiepje (Floddertje) gestuurd. Ik heb 'm 24 mei op de bus gedaan…Theoretisch gezien zou je 'm wel moeten hebben ontvangen…

Ik heb inderdaad geen Floddertje ontvangen deze maand… oh oh rare postmaand. Enveloppen die kapot gaan enzo. Deze week maar nog maar even afwachten.

Aan de post kan je idd nt aan uit en nt alleen in NL maar net zo in BE hr!
Ik heb alles samen op de bus gedaan (op 2 uitzonderingen na) en 1 die zelfs oudere/losse postzegels er op had, is na 1 dag gemeld wat ook ng nooit gebeurd is. Jullie in NL hebben vaak jullie post eerder dan dat Lara em heeft en dat geldt andersom ook dat als zij stuurt dat jullie in NL al alles binnen hebben vr ik hier in BE wat in m’n bus vind terwijl dit toch nt zou mogen eigenlijk maar ja B-Post… Natuurlijk hebben jullie die zaterdag bedeling ng en wij nt en dat scheelt. Maar wij hebben dan op maandag wr wel (sommigen toch) en jullie nt. We moeten het toch pakken zoals het komt hé!
Allemaal ng veel postplezier! :email: :postbox: :mailbox:

1 Like

Al gemeld maar ng zonder foto dus hierbij met foto (staan al in het lijstje @Annerie dus moeten nt meer aangevuld worden) Ik, #3 kreeg van :

#2 @Marleen1979, bedankt vr de kaart! Kon ik maar zo ff zen zijn… Wat fijn van die die telefoontjes hé! Ik kreeg afgelopen zaterdag om een heel gek uur ook zo een berichtje en een mailtje en heb dadelijk de eerstvolgende dag genomen die kon en dat is VANDAAG! :smiley: Ik ga dus straks ook m’n eerste vaccin krijgen, joehoe! :+1:
Met mams gaat het ng steeds nt zo wauw spijtig genoeg. We hebben ng steeds gn echte, vaste diagnose. (wel een vermoeden) Gisteren ng naar de oogarts daarvoor geweest en seffens naar de cardioloog. Volgende week terug naar de oogarts en dan doen ze fluodruppels in haar ogen zodat ze d.m.v. foto’s in haar oog vanbinnen kunnen kijken. Ook heeft de reumatologe die alles leidt vrijdagavond om 20.30u ng gebeld - was wel ff schrikken - en er moet nu toch ook ng een bronchoscopie gebeuren. Lief dat je er achter vraagt! :pray: :heart: :kissing_heart:

#4 @meidans, bedankt vr de royalty kaart. Ik spaar die zelf nt maar mama wel en die was er heel blij mee! Je had ng een flink stapeltje zo te zien :wink: Ik durf zo ook al eens een voorraadje te hebben… Typisch vr postcrossers zeker :crazy_face: We hebben onlangs wel samen de reportage gekeken van Maxima’s 50ste verjaardag.

#7 @Jess18877, bedankt vr deze beauty! Om de één of andere reden kunnen jullie altijd perfect de kaartjes er uit kiezen die ik net ng nt heb; een gave :slight_smile: Moest het een dubbele zijn was dat ook gn ramp hr want aan de achterkant is het toch wr anders maar telkens ik het envelopje dan open is er die glimlach van damn hoe doen ze het toch zonder een album!? :+1:


Nieuw :

#3 ontving van :

#1 @yoga : Bedankt Nanda vr deze 2 volgeschreven kaartjes! Ik probeer volgende keer ook wr eens een flopje te doen met volgeschreven kaartjes hr :slight_smile:
Mijn oprechte deelneming ng met het verlies van je zwager. Zo onverwacht weggerukt… Het leven is nt eerlijk hé!
En dan moet jij ook ng op zoek naar een nieuwe baan, ook al nt fijn maar gelukkig kan je hier wel aan de slag blijven zo lang al is dat natuurlijk gn fijne situatie te weten dat je op een soort schupstoel zit…
Veel sterkte daar ng met alles!!!

#5 @Annerie : Bedankt vr deze TS kaart! Wat een vies weer hebben we idd al gehad hé! Gelukkig scheen de laatste dagen de zon volop al heb ik er spijtig genoeg nt van kunnen genieten en de komende dagen ook nt jammer genoeg. Vanaf donderdag zijn er hier dan wel ng die mooie temperaturen maar dan is die regen er wr terug bij :confused: Gelukkig kan post je opvrolijken hé of het nu goed of slecht weer is :wink: :smiley:
Bedankt om achter mij en mama te vragen. Vr de mams update ff hierboven lezen bij Marleen als je wilt dat ik het hier nt moet spammen :wink:

De rest is spijtig genoeg vr later want moet nu dringend iets eten en naar het ziekenhuis met mama en later zelf naar het vaccinatiecentrum. Tot later! :wave: :wave: :wave:

3 Likes

Na het ziekenhuisgeloop enz. + een uitgebreide rustpauze ben ik er terug vr de rest te melden :relaxed:

#3 ontving van :

#6 @Mamiielariie : Bedankt vr je gezellig gevulde envelopje! :+1: Ja die wisseling van die shiften da’s nt niks zo altijd hé! Welke is je lievelingsshift en zou je het liefste altijd doen of is de afwisseling toch ook wel fijn? Bedankt ook vr de meetingkaart. Wat zal het een verademing zijn als er ng eens een echte meeting kan doorgaan hé!


#8 @Winkey : Lieve Monique, wat een mooie Taurus kaart ook wr! (die andere ook hr! :wink: ) Mama was er ook instant verliefd op! Al heb je een dipje, zo’n kaart vrolijkt je toch wr helemaal op hé! Je envelopje zat wel degelijk pas gisteren in de bus maar ik weet hoe dat komt maar ik ga het hier nt neerzetten. We zullen er ng over pb’en maar denk nt dat dat ng vr vanavond is. Bedankt ook ng vr het leuke compliment en ook wr leuk dat je 2 kaartjes hebt volgeschreven! + reuzebedankt vr de postzegels :+1: Spijtig dat Moederdag gn hoogvlieger was vr je. Hopelijk volgend jaar beter! Dikke knuffel! :heart:

#10 @J9D Bedankt Joep vr de 2 kaartjes. Jammer dat die anderen daar niets van boodschap naar jou hebben opgeschreven hé want het is idd leuker om wat leuks of verhaaltjes te lezen zoals je zelf schrijft. Dat is in ieder geval beter dan alleen maar namen. Bedankt dus vr het compliment :wink: Zo weet je zelfs later nt eens meer van wie je de kaart kreeg dus ik snap zo’n mensen ook nt echt eerlijk gezegd. Ik steek deze bij de meetingkaarten toch. Maar meestal plakken ze er een stickertje op van welke meeting het is of ze schrijven er op een plaats en datum bij of groetjes van op de meeting in … maar nu weet ik ook niks dus ja… :slight_smile: Ik heb de echte meetingkaarten met logo of waar postcrossing wel opstaat e.d. en dan ook nog een deel getekend op meetings in … Voilà daarmee is je vraag beantwoord. ‘Binnenkort’ trouwens online te vinden maar ik ben een slakje en m’n nieuwe scanding heeft het al begeven want dat ging toen als een raket vooruit.

Last but not least :
#11 @Corriewest : Bedankt Corrie vr deze mooie meetingkaart! Ik had ze al zien passeren en was dan ook erg blij dat ze gisteren ook bij mij in de bus viel :slight_smile: Heel veel van deze mensen heb ik al in het echt gezien. Sommigen weliswaar erg lang geleden en ja nu is het sowieso bij iedereen lang geleden dat we ng iemand in het echie zagen hé. Mijn laatste meeting in NL was in Tilburg in februari 2020. Vorige zomer ben ik wel ng naar Duitsland geweest ook na lang aarzelen en goed overleg maar dat was in de zomer en het was toen een veiligere periode en er was veel buiten in openlucht dus heb me gn moment onveilig gevoeld. In België hebben we wel ng 1 mini meeting gehad ook vorige zomer maar sindsdien ook niks meer dus ik ben echt benieuwd wanneer het wr kan. Afwachten maar wr…

Zo ik ben bij met melden :slight_smile: Ik mis vr mei ng 1 kaartje; enkel #9 ng.
Fijne avond en slaapwel allemaal!

4 Likes

Ik, nummer 10, heb een kaart van nummer 3 gekregen!
@veke250 Het gaat goed in Vries, heerlijke dorpje. Nu zeker met mooi weer, alles is groen! Het heeft goed gegroeid dankzij regen en goede temperatuur van de afgelopen weken.
Wij hebben niet veel last gehad van corona, maar juist wel van beperkt! Gelukkig ziet de komende weken goed uit, duimen!
Wij hebben wel zelftesten gekregen, maar de vaccinaties moeten wij zelf regelen. Nu zijn wij aan de beurt, maar aantal data komt het ons niet goed uit. Morgen ff GGD bellen voor een afspraak (een half uur wachten aan de telefoon :frowning: )Ik hoop het ook voor je dat je snel mag/kan krijgen! Jij ook veel liefs van mij en bedankt voor de kaarten :wink: :hugs:

Alleen moet ik nog nummer 9 van Corinne. Dan is het compleet. Nu ga ik samen met mijn pleegzoon naar zwembad. Alleen mag ik kijken en niet zwemmen. Grmbl…

2 Likes

@veke250 dank voor jouw mooie sprookjes kaart. Idd sprookjes zijn voor jong en oud :laughing:
Dank voor jouw prachtige postzegel op de envelop, wat een mooie uitgave.

2 Likes

@veke250 Heb geen voorkeur eigenlijk, de afwisseling is goed voor me. Eens uitslapen, eens vroeger thuis. Midden in de week een dagje vrij en het weekend werken. Ik zie mezelf ook niet echt werken van 8u tot 17u ofzo. IK snak echt naar een meeting.

1 Like

Mijn laatste kaart kwam aan van @veke250 Een kaart met de Heinzelmaennchen . Ja ik ken het verhaal wel. Het zijn helpers in Keulen, ze helpen de mensen terwijl ze slapen maar je mag ze niet zien. Echter een nieuwsgierige vrouw bleef op de uitkijk staan en toen verdwenen de kleine helpers en moest iedereen weer zelf zijn werk doen.
Bedankt, ik vind het een hele leuke kaart

2 Likes

Zo die heeft er lang over gedaan! Maar ng nt al mijn kaarten zijn gemeld merk ik; raar. De post is een raar beestje… Terwijl er dan ook wel iets op 1 dag was; zo gek!

Ik kende het verhaaltje echt nt. Wr wat bijgeleerd :slight_smile: