KKV elokuu 2021

Tänään saapui kaksi korttia lisää ja varmistui, että olen elokuun voittaja! :partying_face: Iloinen ja ajallisesti oikein sopiva yllätys, koska minulla on myös synttärit tässä kuussa. :grinning:

Kiitos @Outsa hienosta historiaa henkivästä kortista, jossa rouva Ellen Svinhufvud keittelee teetä samovaarilla. :gift_heart: Minäkin pidän teestä, sen parissa on mukavaa rauhoittua ja rentoutua. :tea: Täälläkin jäi kesäteatterit tältä kesältä käymättä, mutta jospa sitä joskus taas pääsisi!

Kiitos @kotona suloisesta hyvän mielen kortista, jossa kissa ja hiiri telmivät. :gift_heart: Joo, degut ovat jyrsijöitä, chinchillan läheisiä sukulaisia ja Chilestä kotoisin. Sellaisia aavistuksen kesyrottaa pienempiä, tosi älykkäitä ja touhukkaita. Googlaamalla löytyy paljon kuvia ja tietoa suomeksikin! Profiilini haastavasta englannista olen aina ajatellut, että pääasia, kun ymmärtää alusta sen rimpsun, että ilahdun mistä tahansa kortista. :smiley: Toivon, että muutenkin sieltä saa sen olennaisimman irti, vaikkei kokonaisuus täysin Google-kääntäjän avulla kääntyisikään.

1 Like

Valevoittaja onnittelee @Mysteria !

1 Like

Kiitos ja onnittelut myös sinulle, @Outsa, jota arpaonni suosi valevoittajan muodossa! :partying_face: :heart:

Kiitos @Regndroppar suloisesta, hempeän värisestä kortista, jossa onnitellaan sopivasti niin KKV:n kuin synttäreidenkin johdosta. :gift_heart: Todellinen hyvän mielen kuvitus! Ihanat postimerkit myös - en meinaa saada silmiäni irti tuosta kiiltelevästä Euroviisu-merkistä, jollaista en muista koskaan aiemmin nähneenikään. :heart_eyes: Hmm, Ihmissyöjä on itselleni aivan uusi podcast-tuttavuus, mutta kuulostaa mielenkiintoiselta, joten kiitokset kuunteluvinkistä. :headphones: Hyvin mahdollista, että ollaan joskus jokunen kortti vaihdettu! Minulla on ollut tässä pari vuotta Postcrossing-taukoa, mutta sitä ennen pyörin jonkin verran vanhalla foorumilla nimimerkillä tyrskytyyhty ja muistan sinut sieltä hyvin. :blush: Synttärionnittelut sinulle myös! :heart:

1 Like


Kiitos @ritvapeltola upeasta, taianomaisesta Nightwish-kortista! :gift_heart: Nightwish on minulle tärkeä yhtye paitsi musiikillisesti, myös taiteellisesti - rakastan erityisesti Dark Passion Play -levyn kansilehden maagisia kuvituksia, joista monta tuttua elementtiä esiintyy tässä kortissakin. :sparkles: Olit siis aikamoinen ajatustenlukija korttia valitessasi! Hyvää loppukesää sinullekin! :sunflower:

1 Like


Kiitos @Finerst upeasta Tom of Finland -kortista suosikeistani! :gift_heart: Ihana yllätys, ja vieläpä aiheeseen sopivalla postimerkillä. :smiling_face_with_three_hearts: Postimonsteri on vähän maistellut, mutta ei onneksi pahasti!

Hmm, ehkä se monsteri tällä kertaa loi lisää karaktääriä mieheen? Harmittaa vietävästi, etteivät ne saa sitä kuriin pilaamasta ihmisten posteja.

Tällä kertaa se kieltämättä taisi tuoda, jotenkin sopii pieni epätäydellisyys tuohon kuvaan! :grinning:


Kiitos @Liisa16 Albert Edelfeltin kauniista Juhannusilta-maalauksesta vuodelta 1883! :gift_heart: Siinä on ihastuttavan kesäinen ja odottavainen tunnelma. :leaves: Onpa harmi, etten tullut tuossa museossa käyneeksi silloin, kun vielä Turussa asuin!


Kiitos @Lilla suosikkidroidistani C-3PO:sta. :gift_heart: Minä olen aika myöhäisherännyt Tähtien sodan suhteen, kun näin elokuvat vasta joskus 2014, kun tapasin mieheni. Hän oli ihan järkyttynyt siitä, etten ollut niitä nähnyt. Sitten minustakin tuli fani. :grinning_face_with_smiling_eyes: Droidihahmot ovat kestosuosikkejani!


Kiitos @ykssoprano kesäisestä, huikean värisestä neliökortista! :gift_heart: Enpä minäkään tunnista tätä kyseistä perhosta, mutta kovin kaunis ilmestys se kyllä on. Minä näin tänä kesänä erityisen paljon perhosia, kun käytiin miehen kanssa Turun yliopiston kasvitieteellisessä puutarhassa. Siellä onnistuin saamaan hauskan videon neitoperhosesta ja nokkosperhosesta yhtä aikaa. Piristäviä lepattelijoita. :butterfly:

Perhonen voi olla joku apolloperhonen, joka ei esiinny Suomessa. En tunnista kukkaakaan.

1 Like

Löysin Wikipediasta: Idea leuconoe, paper kite butterfly, ja myöhemmin vielä suomenkielisen rantaleiju-nimen näille kauniille mustavalkoisille kaakkoisaasialaisille perhosille. Tässä yksi kuva niistä:

1 Like

Kiitos.
Joensuun perhospuutarhassa sen voi nähdä. Luonnossa rantaleiju elelee Australian ja Thaimaan tietämillä. Sillä sentään on suomalainen nimi.

1 Like

Kiitos @ykssoprano ja @anon24530384 perhostiedoista! Kiva tietää, mikä lepattelija oikein on kyseessä. :butterfly:

Lämpimät kiitokset myös kaikille minua ihanilla korteilla onnitelleille! :gift_heart: Korttiyllätyksistä oli todella paljon iloa tässä kuukauden mittaan. Suoritan arvonnan ja perustan uuden ketjun, kun kotiudun huomenna (tai siis tänään, kun näköjään kello livahti jo yli puolenyön) iltavuorosta. :blush: