Herstel stickers / Niet verwijderbare stickers PostNL

De laatste paar weken merk ik dat PostNL beter verwijderbare stickers gebruikt, yay! Nog steeds voorzichtig zijn, maar toch al een hele verbetering ten opzichte van eerst. Blijkbaar helpt het klagen toch.

Hoi Chrissy, dankjewel voor deze goede tip!
Misschien zou een föhn ook werken
.?
Ga het eens proberen :wink:
Ik krijg de laatste tijd weinig stickers meer op mijn kaarten maar nu heb ik een nieuw probleem; er worden op sommige kaarten op de afbeeldingszijde van kaarten lelijke oranje codes geprint.
Deze vervangen waarschijnlijk de stickers(gedeeltelijk?) Ik heb hier al kaarten waar zo’n lelijke print op zit. Heb afgelopen week PostNL gebeld en zij zeggen niet te begrijpen waarover het gaat. Dus een officiĂ«le klachtbrief klaarliggen die dit weekend de deur uitgaat. Écht balen want ook op deze manier wordt de post echt beschadigd.
Ik wacht even af.
Heel hartelijk bedankt voor je reactie!
Ik ken eigenlijk niemand in Nederland die aan Postcrossing doet, dus dit bericht vind ik superfijn! :pray:t2::blush:
Mooi weekend gewenst en misschien nog eens tot ooit?
Groetjes Elisabeth :cherry_blossom:

Voor wie dit interessant vindt: een poosje geleden heb ik een kijkje mogen nemen op een voorbereidingslocatie van PostNL. Daar werd ook iets gezegd over de adresstickers (dus niet de herstelstickers). Als extra controle per zoveel poststukken worden deze stickers aangemaakt door een teamcoach. Dit gaat meestal om zogenaamde postzegelpost. Het maakt hierbij niet uit of het adres netjes getypt of slordig geschreven is, het adres wordt ingetypt, de sticker wordt dan geprint en geplakt. Soms gaat er weleens iets mis tijdens dat typen, bijvoorbeeld een fout in postcode, waardoor de sticker een ander adres laat zien dan het origineel. Dan is het aan de postbezorger om uit te vinden welk adres correct is en te herstellen.

En ineens zijn er nu dus in oranje een soort barcodes op mijn post(voorzijde) geprint. Ook deze zijn niet te verwijderen, echt balen!
Omdat ik al te horen kreeg dat ik geen terugkoppeling zou krijgen op mijn telefonisch of digitaal ingediende klacht heb ik deze nu via fysieke post ingestuurd.
Daarnaast vindt ik PostNL erg slecht bereikbaar. De laatste keer heb ik 2 keer 30 min. in de wacht gestaan nadat ik eerst al gebruik had gemaakt van Chatbot.
Groetjes, Elisabeth