Herstel stickers / Niet verwijderbare stickers PostNL

Herstel stickers / Niet verwijderbare stickers PostNL

Vragen
Frustraties en meer :wink: m.b.t het ontvangen en verzenden van post.

Het niet is toegestaan om privĂ©gegevens (zoals ID’s, adressen, namen en teksten , geschreven door anderen) openbaar te maken.
Zie de richtlijnen van de community guidelines.

Keep private information private.
The addresses given to you are private information and can only be used for Postcrossing purposes. Do not share them with anyone or make them public on the internet. This also applies to what is written on the postcards you have received, so please do not scan it.

1 Like

Dit is de pagina m.b.t. klachten:

Je moet inderdaad even zoeken maar dan krijg je ook een reactie mét naam van een medewerker.

HERSTELSTICKERS / KLACHTEN POST.NL

Meld de klachten bij PostNL als jullie kaarten ontvangen, beplakt met de vreselijke stickers, geplakt over adressen die wél juist zijn geschreven of geprint.
(Kaarten met een juist geprint adres krijgen soms ook herstelstickers.)

Ik weet dat meer leden ook kaarten ontvangen, mét sticker, zelfs geplakt op de voorkant van de kaart.
Als er geen klachten worden gemeld, dan wordt er “weer” geen aandacht aan besteed.
Zie de tekst hier onder.

" In uw e-mail geeft u aan dat u post ontvangt met daarop een herstel/retour sticker.
Ik begrijp dat u zich nu zorgen maakt of uw post wel goed is bezorgd. Daarom leg ik u graag uit waarom deze sticker op uw post is geplakt.
Deze sticker wordt op uw post geplakt omdat er door een fout tijdens de postverwerking uw brief gesorteerd is voor een andere straat/wijk dan de uwe.
Deze fout is ontdekt.
Uw brief heeft daarom een sticker gekregen en is vervolgens opnieuw gesorteerd.
Uw post is dus niet op een ander adres bezorgd, want de fout is tijdig ontdekt.
Omdat u aangeeft dat dit vaker gebeurt ga ik hier een melding van maken zodat we kunnen onderzoeken waardoor dit steeds gebeurt en kunnen we de nodige maatregelen nemen.
Hierop volgt geen terugkoppeling.
Wel mag u verwachten dat de situatie verbetert.

Hartelijk dank voor uw bericht.

1 Like

gereserveerd

Sinds 2021 ben ik gestart met Postcrossing en ik vind het geweldig!
Maar ik krijg al een aantal keren kaarten waar PostNL stickers op geplakt heeft, en deze zijn niet te verwijderen. Zó ontzettend vervelend want het is niet nodig; er zijn ook stickers die wél te verwijderen zijn.
Ik heb al bij PostNL geklaagd maar ze lijken niet van plan om dit te gaan oplossen.
Wie van jullie heeft een tip om ze te verwijderen?
Of kunnen we gezamenlijk een vuist maken om dit te stoppen?
Vriendelijke groet, Elisabeth

2 Likes

Ha Florelisa,

Welkom op het forum!

Ik denk dat ik dan tot nu toe geluk heb gehad, ik kan de sticker gewoon verwijderen.
Verbaas me soms wel over wanneer er zo’n sticker op komt, ook bij binnenlandse kaartjes waar mijn adres met een supernet handschrift opgeschreven is, krijgen zo’n sticker.

The sticker means to carry PostNL’s special code for each address in the system as there may be no more room in a card for printing it. The code needs to be read by sorting machine; if printing such code directly on the card’s content then the machine cannot read it out. For the time being, PostNL is unlikely to adopt another way of doing it.

Hello @yirobinson,

Please write in Dutch. :netherlands:
This is the Dutch Community of the forum.

English is the official language of the forum, and this language should be used throughout the forum — except on the Language and Geographical communities and on the Meetups sections.

https://community.postcrossing.com/faq

Dit is de Nederlandse Community :wink: .

Thank you :netherlands:

Can’t comply as I don’t command it.

Hallo @Florelisa,

Helaas, PostNL. wil dit niet veranderen.
Ik heb dit ook diverse keren aangekaart maar dan krijg ik dit antwoord:

De stickers zijn echter nodig om de post goed te bezorgen.
Stickers worden inderdaad geplakt om een adres te corrigeren, maar bijvoorbeeld ook om een sorteerfout te herstellen. Dit is de snelste manier om een brief opnieuw te verwerken en te bezorgen!

Ik raad je aan om belangrijke informatie niet rechtsonder op een kaart te zetten of de kaart in een envelop te verzenden.

Als ik onder de sticker kijk, ( inderdaad rechts geplakt) staat wel “Nederland” maar er staat een stempel van een ander land ( sorteerbedrijf van dat land), gestempeld over het woord “Nederland”.

Ik zie het vaker bij de kaarten die eerst zijn gesorteerd in het buitnland.
Maar de stickers zijn wel makkelijk te verwijderen.

De stickers die moeilijker zijn te verwijderen, zijn meestal al geplakt in het buitenland.
De VS plakt de stickers zelfs op de voorkant.
Dan wordt de sticker al geplakt in de VS .

Dat is grappig, ik heb net deze week contact opgenomen met PostNL via Facebook (een andere manier zag ik even niet, bellen had ik geen zin in).

Iemand had een mooie illustratie gemaakt op de achterkant van de kaart, maar die was niet te zien, want er zat zo’n sticker overheen. Zo zonde. Die had ik meegestuurd als bijlage.

Ze zullen het doorgeven aan de betreffende afdeling. Ik had ook aangegeven dat er stickers zijn die niet zo irritant plakkerig zijn. Ik verwacht er niets van, maar goed, toch geprobeerd.

Ik haat die stickers zo erg! Als je ze er dan eindelijk een keer afkrijgt zonder schade aan de kaart laat het ook nog eens plakresten achter die niet te verwijderen zijn.

En dat terwijl ik zeker weet dat ze ook gemakkelijk verwijderbare stickers zouden kunnen maken die geen plakresten achterlaten, want er zijn namelijk ook andere stickers die ze soms op mijn mail plakken die er wel af te halen zijn. Maar die gebruiken een minder sterke lijm ofzo?

In elk geval kunnen ze dus best stickers produceren (als die stickers dan echt nodig zijn) die de kaarten niet beschadigen, maar ja
 niet zeker of ze dat ooit gaan doen.

Dag Eveline, je hebt inderdaad dan tot nu toe geluk. Want ik heb al verschillende kaarten die ook inderdaad netjes geschreven zijn, maar toch een on verwijderbare stickers hebben gekregen van PostNL

Dag Jin,
Ik begrijp het proces en heb begrip voor een sticker op mijn post, als dat nodig is.
Maar soms zie ik keurig geschreven kaarten met zo’n sticker. En dat geeft niks; zolang de sticker gewoon te verwijderen is. Maar deze stickers die soms worden gebruikt, beschadigen mijn post en dat kan Ă©cht niet.

Dag Jette,
De stickers waar ik het over heb, zijn altijd van PostNL.
Er staat ook telkens dezelfde code op, er is geen verschil tussen goed en niet goed verwijderbare stickers. Ik vind het onbegrijpelijk dat PostNL hier zelf niets aan wil dien. Want de reactie van PostNL die jij erbij zet, begrijpen wij natuurlijk allemaal. Maar daar gaat het niet over, het gaat mij alleen over het soort stickers, en niet over het feit of er wel of niet een extra sticker nodig is.
En ook vreemd dat ze je adviseren om maar in een envelop te versturen, dat zou toch niet nodig hoeven te zijn. Fijn dat jij ook al actie had ondernomen! :+1:

Dag Judith, ook fijn dat jij al actie hebt ondernomen :+1:
Ik heb me voorgenomen om het er niet bij te laten zitten maar ik loop bij PostNL tegen een muur.
Deze week nog even duidelijk aangegeven dat het voor mij niet afgedaan is.
Er zijn enkele weken geleden 3 kaarten op Ă©Ă©n dag binnengekomen die op deze manier beschadigd zijn. Ik heb het gemeld en daarop is zelfs een medewerker van PostNL de kaarten komen ophalen en heeft het bekeken. Hij begreep niet dat deze post zo onduidelijk geadresseerd was, dat de sticker nodig zou zijn. En hij begreep mijn reactie volledig. Maar helaas, hij kon verder niets voor mij doen

Hij adviseerde mij om evt. nog contact op te nemen met de afd. voorbereiding en sortering. Maar ik heb geen idee waar deze zit. Moet er nog eens achteraan.
Ook ik vind het zĂł zonde, dat er zoveel aandacht aan een kaart wordt besteed en dat deze zo beschadigd door ons wordt ontvangen. Ik baal er stevig van!
Dank voor je actie, laten we het samen gaan opvolgen. Zoals ik al bij PostNL aangaf: ik kan gewoon niet de enige zijn die hier last van heeft.
:wave:

1 Like

Ik ben het helemaal met je eens. Ik ervaar het ook heel vaak. Jammer.

1 Like

Helemaal mee eens Mattie, ik haat de stickers ook!
Ik probeer de stickers er ook af te halen zonder te beschadigen maar dan houd je die afschuwelijke lijmresten over. En ik bewaar de kaarten in een insteekhoes, waar dan alles aan vastplakt.
En er zijn inderdaad stickers die eraf vliegen, geen centje pijn.
Onbegrijpelijk dat deze niet gewoon de standaard stickers kunnen zijn.
Maar goed, ik vind het al fijn dat ik reacties van anderen krijg, die hier ook zo van balen.
Ik vind ook dat het gewoon niet kan, deze post is ons eigendom en PostNL beschadigd deze prachtige kaarten. Dank voor je reactie. Ik ben er boos over en heb het voornemen om het er niet bij te laten zitten :muscle:

1 Like

De stickers zijn niet altijd van PostNL.
PostNL heeft een code.

Op de kaart is een sticker geplakt m.b.t. een kaart uit China en een kaart uit Portugal.
De sticker met de RC1HH code is niet te verwijderen. (China)
De andere sticker kan ik zonder moeite verwijderen.

Er is in het verleden ( op het “vorige forum”) ook over geschreven.
Het bleek toen( ik weet niet of het nu nog actueel is) dat meerdere landen stickers plakken en dat de code van het land ook verschilt.

Ah, helder, dank voor je reactie Jette,
Ik heb dan gelukkig (!!) tot nu toe alleen maar verwijderbare buitenlandse stickers gehad.
Dit is een afbeelding van een sticker die ik vanaf links geprobeerd heb, eraf te peuteren


Dus duidelijk van PostNL
de ‘dader’ is hier bekend, ha, ha!

1 Like

Ik hoop dat we dit gezamenlijk bij PostNL kunnen gaan melden, het is al fijn te weten dat ik niet de enige ben die hier zo ontzettend van baal, dank je!