FERDIG - alle bokstav og alfabet postkort funnet

Hei,

Jeg har et prosjekt på gang. Jeg lager en adventskalender/nyttårskalender til en gutt som fyller 2 år i oktober. Blir 31 konvolutter med noen postkort i hver. De 29 første dagene vil inneholde et postkort med en bokstav på, og 1-3 andre postkort relatert til den bokstaven. F.eks A, Ape og Aberdeen 1. desember. Men jeg mangler noen bokstavpostkort fremdeles. Blant annet Æ, Ø og Å. Er det noen som har postkort med en av disse bokstavene og som kan tenke seg å bytte med meg?
Her er noen eksempler på kort jeg allerede har. Mange av dem har et ord på fremsiden i tillegg, men det er ikke nødvendig. Det viktigste er bokstaven. (Jeg mangler noen andre bokstaver også, så hvis noen har andre bokstaver jeg mangler så er jeg interessert i å bytte disse også. Har A, C, D, E, F, G, J, L, M, N, Q, R, S, U, X, Y og Z så langt. I og P er på vei.)
https://flic.kr/p/2oiMir3

Jeg har et postkort med hele alfabetet allerede, som jeg tenkte han skulle få 30. desember. Men jeg kunne tenke meg å gi han et portkort med runealfabetet i tillegg. Har hatt noen av disse selv før, men har ikke noen igjen nå. Er det noen som har et slikt kort tilgjengelig som de vil bytte med meg? (Andre alfabetpostkort, slik som dette er også av interesse. Ja, sendt det selv og har ikke flere kopier igjen!)

(Planen for 31. desember er foreløpig postkort med fyrverkeri, og kanskje noe annet morsomt, hvis noen lurer.)

Jeg ønsker ikke å gi han postkort med min adresse på. Føles liksom litt feil at han får kort adressert til meg. Så derfor ønsker jeg at kortene sendes uskrevne i en konvolutt i stedet.
På grunn av størrelsen på konvoluttene jeg skal bruke ønkser jeg å motta kort som er omtrent 10x15 cm eller mindre i størrelse. 12x17 cm blir for stort.

Noen som kan hjelpe meg?
Albumene mine med byttepostkort er ikke 100% oppdatert. Har blandt annet flere postkort med bilder fra Norge som ikke er lastet opp. Og noen av de som er lastet opp er ikke tilgjengelig lengre. Men håper dere kan finne noe som er interessant.
https://flickr.com/photos/norway_girl/albums

Du kanske hittar något här, jag har aldrig själv beställt därifrån och vet ej om dom skickar utomlands men det går att maila och fråga, alla kort passar inte med norska alfabetet men några ialla fall :slight_smile:
Skaparverkstan

Tusen takk for tipset!

Kort på Runealfabet kanske går att köpa på historiska museet,
maila och fråga :slight_smile:

Det er jo en mulighet for at jeg får rotet meg til å dra til Oslo i løpet av året og får besøkt en butikk (eller museum) som har et postkort med runealfabet. Men hvis noen har det kortet og vil bytte, så hadde det vært flott.

Har dessverre ikke noen postkort med bokstaver på som jeg kan bytte med deg, men jeg gjorde et søk på Etsy og fikk mange resultater der. Om det er av interesse å kjøpe i stedet for å bytte. (Søkte på “postcards alphabet” og “postcard letter”)

Takk for tipset. Forsøker først og fremst å bytte. Men hvis jeg ikke får byttet til meg alle kortene jeg trenger, vil jeg nok kjøpe de siste.

1 Like

En liten oppdatering: mangler fremdeles postkort med bokstavene ø og å. Alle de andre er mottatt eller på vei. Hvis noen har postkort med ø eller å er jeg fremdeles interessert i å bytte. Hvis noen her er kreative, så er hjemmelagde postkort også fint!

Er fremdeles på utkikk etter postkort med runealpfabetet på, samt postkort med andre alfabet. For eksempel hebraisk, arabisk, gresk og thai.

Postkort med ø og å er nå på vei. Men jeg er fremdeles interessert i å bytte postkort med hele alfabet på hvis noen har det. Trenger ikke latinsk og kyrillisk, men alle andre er av interesse.

Fant postkortet med runealfabet som jeg lette etter i dag, på det maritime museumet i Oslo. De hadde 2 kort igjen!