ENSIMMÄINEN 1111 viestiä soopaa uudella foorumilla :)

Ei mitään asiaa, kunhan vaan kokeilen kirjoittaa ekaa kertaa tänne uudelle puolelle. Tai no, voisin samalla mainostaa huomista Kerava-miittiä.
Siis maanantaina 2. marraskuuta klo 13, paikka Hilpeä kahvikissa aseman lähellä radan itäpuolella, en nyt muista osoitetta, mutta tuolla vanhalla foorumilla siitä on ketju.

Siis ensikertaa seikkailemassa uudella puolella. Tuli innostuttua myönnetystä “Konkarin” ansiomerkistä, juolahti mieleeni että joillekin se on saatettu myöntää jo tätä uutta hienoa forumin sytyä aiemmin :yum:, toivottavasti titteli säilyy ja tullaan tutuksi.

@miia minun yksi pakettini on tällä hetkellä Liedossa ja tulit siitä jostain syystä mieleeni :face_with_hand_over_mouth::blush: Tilasin Paskan värityskirjan ja seimiasetelman (kai sitä on oudompiakin tavarayhdistelmiä).

Paska värityskirja ja seimiasetelma on aika mainio yhdistelmä :see_no_evil: Toivottavasti paketti löytää pian perille, niin pääset värittelemään paskoja kuvia! :smile: Piti googlettaa millainen värityskirja se on - vaikuttaa hyvältä! Tommosta voisi olla kiva väritellä varsinkin maanantaisin, kun elämä ottaa monesti kaaliin.

Käytiin ostamassa irtokarkkia iltaruoan jälkeen. Karsea keli vain jatkuu, mutta karkin tarve oli isompi kuin kökön kelin välttelyn tarve.

Huoh! Sain vihdoin parvekkeen laitettua talviteloille. Tosin tänään on kyllä ollut tosi lämmin päivä, olisi voinut jättää myöhempäänkin tuon urakan. Mutta eipähän enää haittaa jos sataa poikittain vettä suoraan parvekkeelle :smiley: :rofl:

Nyt on ihanan virkeä olo, kun kävin tanssimassa ja huoltamassa kehoa. :slight_smile: Kirjoittelen veteraaneille joulukortteja, osallistuuko joku muukin tähän Postin tempaukseen?

Yllätys oli suuri, kun tiistaina soittivat Postilta liittyen palautteeseeni. :open_mouth: Sanoivat, että kyseistä laskua ei tarvitse maksaa, vaan lähettävät uuden postimerkkien mukana. Niiden postituksen piti alkaa julkaisupäivänä. Siis vähän hämmästyin, kun ne olikin postilaatikossani jo kyseisenä päivänä. :flushed: Eipä siinä mitään. Kerrankin homma hoitui joutuisasti. :slight_smile:

@soilian Mulle tuli samainen puhelu, mutta merkkejä ei ole vielä näkynyt. Ehkäpä ensiviikolla… Hienoa kun sä sait merkit heti silloin keskiviikkona! :+1:t3:

Bongasin tänään kovasti tutun venäläisen kortin, hieman muokattuna. :grin:


Kehvolan lienee alkuperäinen

Tässä ei siis oo tarkoituksena mitään pahaa ketään kohtaan, mutta pysähty kyllä kuvien skrollailu nopeasti, ku bongasin tuon viimeksi ladatuissa kuvissa virallisella puolella. :hugs:

Tuo joulukorttitempaus on mennyt multa ohi, mutta olen silloin tällöin kirjoittanut kirjeitä The World Needs More Love Letters -projektin kautta. Kyseiselle sivustolle kerätään “nimityksiä” ihmisistä, jotka ovat jossain ikävässä tai haastavassa elämäntilanteessa (esim. toipumassa sairaudesta/päihderiippuvuudesta, ovat menettäneet läheisensä, kärsivät yksinäisyydestä tai huonosta itsetunnosta jne.) ja heille voi lähettää rohkaisukirjeitä heidät nimittäneen yhteyshenkilön kautta. Saaja itse ei siis tiedä asiasta lainkaan, vaan kirjeet tulevat hänelle yllätyksenä. Nyt en ole vähään aikaan kirjoittanut kirjettä kenellekään tuon ohjelman kautta mutta olen aiemmin kirjoittanut mm. huumeriippuvuuden kanssa kamppailleelle henkilölle sekä yksinäiselle nuorelle.

@Riinka, enpä ole tuollaisesta kuullutkaan, mutta kiva idea! Tuo varmasti iloa monelle sellaiselle, joka sitä tarvitsee. :heart: Aion myös osallistua Siskojen ja Simojen joulukorttitempaukseen ja viedä paikalliseen keräyslaatikkoon pari joulukorttia. Valmistelin jo yksi ilta joulukortteja, niitä tulee aika kasa. :smiley:

Eilen kävin hieman joululahjaostoksilla ja piti eräässä kahvilassa ihan hillitä, etten ostanut myös itelle jouluteetä. Heillä kun on niin ihania vaihtoehtoja. :speak_no_evil:

Onhan tuo selkeä tekijänoikeusrikkomus, elementit vain siirrelty vaakamuotoiseen korttiin ja kiukaasta poistettu nimi. Harmillista, mutta eipä varmasti lähettäjä ole tiennyt. Kiva olisi tietää mitä kortin tekstipuolella on painettu, onko mitään.

Hei, osaisiko joku kertoa, onko tämän tyylisille kirjekuorille mitään nimeä? Eli on kuva ja takana jotain tietoa siitä?

Minä kysyin mitä siellä takana lukee, tai kuka on suunnittelija/taiteilija. Mutta eihän saaja tai lähettäjä niitä välttämättä lue.

Voi tietenkin olla, että on tehnyt myös ulkomaille, koska Mänttärin kuvittama kirja on englanniksikin. Tosin siinä tapauksessa kiukaassa olisi varmaan edelleen se teksti (joka on hänen nimensä, jos olen oikein tajunnut.)

En tiiä, oonko ihan väärässä, mutta eikö noita kutsuta ehiökuoriksi? :thinking:

1 Like

Joo, eiköhän tuo ole ehiökuori.


1 Like

Kiitos @regndroppar ja @soilian!

Eli Helposti-kuori ja maksimikortti on samaa kategoriaa, enpä olisi hoksannut ajatella!

Minä tykkään näistä ihan tosi paljon, missä on tuollainen kuva ja merkki yms, ja sitten lisänä oikeita merkkejä :heart_eyes:.

Kortin saaja oli vastannut, että tekijän nimeä ei ole mainittu, ja ettei sitä enää näy siellä myyntipaikan sivuilla.

Kurjaa kuitenkin, kumminpäin vain, jos on kopioitu toisen työtä.

Ehkä sen on huomannut joku taho, jolla on tietoa tekijänoikeuksista ja siksi poistettu sieltä kaupasta. :thinking: Tai sitten on vaan myyty loppuun, mistä näistä tietää. :smile:

Niin ei voi tietää. Ainakin tuo tyyli on sellainen, mistä monet tällä hetkellä pitävät, eli voi olla loppuunmyytykin.

Ja toisaalta, onhan “meilläkin” tosi paljon muitten taiteilijoitten tekemiä kortteja myynnissä, eikä tosiaankaan kaikki ole suomalaisten kuvittamia tai valokuvaamia. Toivon, ettei niissä silti rikota tekijänoikeuksia, joten toivottavasti ei tuossakaan. Minusta olisi oudosti kiinnostavaa saada molemmat nuo saunakortit :thinking:.