ENSIMMÄINEN 1111 viestiä soopaa uudella foorumilla :)

Ohohoh, en tiennyt tuosta, siis Laila Kinnusen kuolinpäivästä tai että lauloi myös afrikaansiksi. Ootko @Riinka ihan kuunnellut enemmänkin Kinnusta?

Uh, kylläpä illatkin alkaa olla jo pimeitä. Onneksi voi sytytellä kynttilöitä ja juoda teetä. :candle: :tea:

@Regndroppar Joo, olen jonkin verran perehtynyt Laila Kinnusen tuotantoon. Arvostan häntä laulajana ja tulkitsijana, kuten myös sitä, kuinka monenlaista ohjelmistoa useilla eri kielillä hän pystyi esittämään. Paitsi sen Kellä kulta, sillä onni -biisin yleensä skippaan, koska se on melkein yhtä paha korvamato kuin Pikku Kakkosen posti :rofl:

Viikonlopun CV tuotti tulosta ja olen ensi viikolla menossa työhaastatteluun sen tiimoilta. Pääsen sitten kokeilemaan, millaista on mennä työhaastikseen heti energiahoidon perään. Olen nyt ihan chillax ja zen, kun tänään olin taas hoidossa ja mun energiahoitaja päätti keskittyä rauhoittamaan ja tasapainottamaan hermostoani ihan kunnolla. :pray: Peace! :v:

Sain tänään Postilta kirjekuoren, sellaisen missä ne lähettää postimerkkejä. Ajattelin että tulipas ajoissa kestotilausmerkit, mutta helkkari kuoressa oli vain melkein 50€:n lasku, ei mitään merkkejä. Olikohan käynyt joku virhe, kun laskun päiväyskin oli vasta 4.11. jolloin ne uudet merkit ilmestyy. Löytyi sentään nettiosoite johon sai valittaa laskusta, pikkasen vaikea meinaan antaa Postille mitään palautetta mitään muuta kautta kuin soittaa johonkin ruuhkaiseen sikakalliiseen numeroon. :thinking:

Alaselkä sanoo auts. Tiistaina alkoi oireilu, eilen oli työpäivän jälkeen jo mun mittapuulla aika kipeä ja nyt vieläkin kipeämpi. Oikein kivaa kun saa raahata painavia asioita koko työpäivän ja autossa tarttee koko ajan kääntyä ja vääntyä kun poimitaan posteja kahdesta nipusta ja mainoksia kolmannesta. Pöh. Selkäkivun kanssa vähän hankala ajatella milloin se sattuu tarpeeksi, jotta pitäisi saada lepoa.

Minäkin sain vain laskun kestotilauspostimerkeistä. Joku muukin valitti vanhalla foorumilla samaa, joten taitaa tosiaan olla käynyt kämmi. Laitoin myös netin kautta valituksen, johon tuli ilmoitus: “Kiitos viestistäsi. Tavoitteemme on vastata viikon kuluessa. Laskusi on laitettu selvitystilaan käsittelymme ajaksi.” Jännityksellä odotan, milloin saan vastauksen vai saanko sitä ollenkaan. :smiley:

Saman viestin sain mäkin sähköpostiini, jännityksellä odotellaan saadaanko joskus vastausta. Mutta ainakin lasku pysyy niin kauan selvitystilassa kunnes saavat vastattua. :grin: Ja jos noita pelkkiä laskuja on mennyt kaikille, mahtaa olla vähän vastaamista… :joy:

Päätin viettää tänään koti-illan enkä mennä jumppiin, koska väsytti. No, välillä pitää kuunnella itseäkin.

Miulla on kai nyt syksyn ollut pientä milleniaanin ammatti-identiteettikriisiä päällä ja olen kyllä ilokseni huomannut, että oli hyvä idea mennä mukaan ammattiliiton mentorointiohjelmaan, sillä eilen kävin taas hedelmällistä keskustelua mentorini kanssa. Se jotenkin lohduttaa, että kai miusta on johonkin.

Minä päätin aamulla, että en ala ainakaan paketoida tauluja työkseni. Nimittäin paketoin yhden joululahjan :smiley:

Aion tehdä tänne uudelle foorumille arvauskisan siitä, minne menee 4000. lähettämäni kortti, mutta en tiedä, missä vaiheessa se kannattaisi tehdä. Tällä hetkellä lähetettyjä on “vasta” 3934.

Niin ja ei pidä koskaan sanoa ei koskaan… olin päättänyt, että en ikinä tilaa Wishiltä mitään, kun sieltä saa vain roskaa, mutta nyt tilasin kokeeksi pari erittäin halpaa timanttimaalaustyötä, tulevat jos tulevat ja ovat mitä ovat. Suomalaisista kaupoista ostettuna kun nuo työt tuppaavat olemaan suhteellisen hintavia.

Ai hitsit, loppuja joululahjojakin pitäisi miettiä. Veljien lapsille on jo puoliksi ostettu.

@menu_velho Uskoisin että ne Wishin timanttityötkin on ihan ok laatua. En ite ole tilannut sieltä tai vastaavasta paikasta, mutta ystäväni tilasi sieltä tai Aliexpressistä ja ihan on hyvää laatua saanut.

Suustani pääsi “voi hyvä luoja” kun palasin lenkin jälkeen postille ja näin mitä huominen eeppinen Maaseudun Tulevaisuuden jättijako tarkoittaa… Siellä oli rullakot täynnä laatikoita, jotka oli täynnä niitä kirottuja lehtiä. :dizzy_face: En ole ikinä ennen tollasta nähnyt, että voihan kökkö mikä päivä tulossa! Miten ne mahtuu edes autoon kaikki?! Kun pakettejakin oli huomiselle jo täysi rullakko ja lisää tulee ties kuinka paljon aamun autossa. Eikä työaika riitä, jää sitten varmaan osa jakamatta…

Olipa tosiaan ihan uutta että vanha foorumi oli mennyttä. Muutama kuukausi on ollut hiljaista foorumin suhteen, en oo yhtään tiennyt että tämmönen on tulossa :face_with_hand_over_mouth:
Mutta siis onko sitä vanhaa enää missään - meinaan että oli aika paljon osoitteita siellä… :grimacing:

Sansku, vanha foorumi on vielä olemassa jonkin aikaa ja ihan siellä vanhassa osoitteessa.
https://forum.postcrossing.com/

Kannattaa ottaa talteen, koska vanha foorumi arkistoidaan tammikuun puolivälin tienoilla, jolloin sinne ei voi enää kirjautua.

Kävin circuitissa ja oon nyt kuollut siitä rääkistä. :exploding_head:

No niimpä onneksi oli :+1:t5: Kauankohan lie on, että kerkeää vähän plokata sieltä talteen asioita?

Olisiko ollut tammikuuhun asti?

Taitaa olla tammikuun 20. päivä kun menee vanha foorumi vain lukutilaan. Tai jossain tuon päivän tienoilla.

Nyt löysin sen, missä vanhan foorumin kohtalosta kerrotaan tarkemmin.
https://forum.postcrossing.com/viewthread.php?tid=129973

2 Likes

Hieman hitaammin etenee tää meidän soopa kuin tuolla saksankielisellä puolella. Mutta pikkuhiljaa! :smiley:

Nyt meen kaverin luo Tampereelle, istun Oulun-junassa. Aamulla oli sellainen sumu, että hyvä jos eteensä näki. :fog:

Osa vanhan foorumin aktiivisista soopaajista lopetti kirjoittelun eivätkä jatkaneet tänne, joten sekin varmaan näkyy siinä, kuinka nopeasti tämä soopa etenee.

Sumusta ja junista tuli mieleen, että odotin kerran Seinäjoella junaa todella sumuisena syysaamuna. Oli siis kunnon ns. hernerokkasumu, että juuri ja juuri pystyi näkemään eteensä. Olin siinä vähän hajamielisenä omiin ajatuksiini vaipuneena ja kun käänsin katseeni vilkaistakseni junan tulosuuntaan, säikähdin ihan kamalasti ison dieselveturin tupsahtaessa esiin sieltä sumun seasta. Ikään kuin se olisi vain ilmestynyt jostain tyhjästä siihen lähtöraiteelle. Kirjaimellinen kummitusjuna :sweat_smile:

Varmaan tämän soovan hiljaisuuteen vaikuttaa myös se, että osa kirjoittelee vielä vanhaankin soopaan. Täällä ei ole sumua muualla kuin minun päässäni. Tuntuu, että en ole herännyt vielä ollenkaan. Äsken meinasin laittaa vedenkeittimen päälle, kun tarkoitus oli paahtaa leipää. Johtui varmaan siitä, että odottelen ystävää, joka tuo minulle pari pakettia teetä Joensuusta. Siellä on HIEMAN paremmat teevalikoimat kuin täällä.

Kokeilen lisätä tänne kuvan ystävän tuomista teepaketeista.

1 Like