En muista/löydä sitä numeroa, mikä pitää laittaa tänne

Hei,
onko se numero jossakin tallessa. Lähetin tänään ensimmäisen kortin, mutta tietenkin hävitin se numeron, mikä tänne pitää laittaa. Löydänkö sen vielä jostain?

terkuin ja avusta kiittäen
–virve

Hei @VirveBerg Virve!
Kortin ID löytyy omalta PC-sivultasi kohdasta POSTCARDS (ylälaita), ja sieltä Traveling:

Terveisin,
Marita/ykssoprano

Kiitos Marita
Ihan uusi tuttavuus tämä harrastus.
Saapas näkee (mitä kenkä tekee), miten tämä etenee.
=)
Talvisin terkuin
–virve

Kirjoitithan sinä sen kuitenkin siihen lähettämääsi korttiin?
Sen jälkeen eli nyt sinä et itse sitä enää tarvitsekaan, mutta tarvittaessa tosiaan näkee tuolta travelling-kohdasta ja siitä sähköpostista, mikä tulee, kun ottaa osoitteen (ellei poista niitä heti).

Tervetuloa ihanan harrastuksen pariin!

1 Like

No en nyt muista kirjoitankin … toivottavasti … =)
Kiitos - viihdyn varmaan kunhan opin …

Pitäisikö minun laittaa se numero jotenkin, jos en muistanut sitä laittaa …

Ehkä sinä voisit laittaa ylläpidolle viestin, että saatoit unohtaa laittaa sen? Jolloin, jos sitä ei ole ja saaja kysyy sitä, niin tietävät, että se on sinulta (saavat yleensä muutenkin nämä selville melkein aina, jos numero on unohtunut tai epäselvä).

Tai voisiko saajallekin kirjoittaa, että lähetit kortin, mutta unohdit sen id-numeron, joten sitten kun hän saa sen kortin, voit kertoa sen numeron, jotta hän voi rekiseröidä sen?

Itse kirjoittaisin ehkä ylläpidolle.

Edit. tai sitten vain odottaisin :slight_smile: ja lähettäisin uuden.

Hei Tuula

ja kiitti vastauksesta. Laitoin sille kaverille viestin ja sain aivan ihanan vastauksen. Odottaa kun saa kortin ja tietää nyt numeron, jos se uupuu.

Laitoin tänään neljä uutta korttia ja ihan ekaksi laitoin sen numeron. Enköhän nyt oppinut … toivotaan.

Terkuin

–virve

2 Likes

Mukavaa, että ratkesi!
Minä jäin kerran miettimään, että lähetinköhän jollekin ollenkaan korttia, ja kirjoitin sitten varalta toisen.
Kaikenlaista sattuu :slight_smile:

Moi vielä Virve @Dagmar (ja muut)!

Mun täytyy joka korttiin ekaksi kirjoittaa kaksi kertaa se ID (kuten suositellaan) ja olen koko ajan pitänyt kirjaa lähettämistäni korteista ja postimerkeistä. - Aika monta vihkoa on jo kertynyt. - Muuten en kyllä millään muistaisi mitä olen lähettänyt ja milloin (joskus venyy vähän lähetys osoitteen ottamisen jälkeen). Ja alussa jäi silloin tällöin se ID:kin laittamatta. Nyt ei jää :innocent:.

Joskus saajat kiittelevät esim. postimerkkejä, vihkostani näen mikä merkki oli miellyttänyt :slight_smile:

Vihkoon (paperille) käsin kirjoittaminen tallentaa muistiin muutenkin paremmin kunkin kortin kirjoittamistilanteen, mitä olen esimerkiksi saajasta miettinyt ja sen perusteella kortin valinnut. Yhdenlainen päiväkirja sekin.

Mukavia kortteiluhetkiä sinulle @Dagmar !

Hei

Tuo kuulostaakin hyvältä !! Tuo ylöskirjoittaminen. Mäkin funtsin kun laitoin vielä neljä korttia, että olisko tämä kortti tälle ok jne … !!

Kysyisin vielä, onko sinun sivut suomeksi? Mulla kännyssä (anroid) on suomeksi, mutta läppäri (vanha windows 8) ei suostu sitä näyttämään.

Vaikka olen nörtti, en saa tätä ongelmaa nyt mitenkään selvitettyä.

Kiitos avustasi !!

terkuin
–virve

Moi @Dagmar!

Mulla on Win10 ja hyvin kääntyy kaikki suomeksi. Tuota kasia en ole edes töissä joutunut käyttämään, joten ei ole kokemusta. Mun pojalla taitaa olla Win8, voin kysyä häneltä, löytyykö keinoa. Vaikka hän kyllä ei välitä, onko enkkua vai suomea… Poika on vasta maanantaina kotonaan koneensa ääressä, joten jos joku muu täällä voi sitä ennen auttaa, niin hyvä !

T. Marita

Ei mullakaan niin väliä ole, onko suomi tai enkku … mutta voisi olla suomeksikin. Ainakin tasan tarkkaan ymmärtäisi … =)

Hei vielä Virve @Dagmar !

En nyt enää muista, mitä ajattelin edellisellä. Unohda. :crazy_face:

Tarkoititko tätä Forumia, näkyykö se sinulla englanniksi? Suomeksi muuttaminen löytyy hienosti ohjeistettuna ketjusta Finnish - Suomi, ihan ensimmäisestä ketjusta sieltä:

“TERVETULOA! Kysymyksiä ja vastauksia”, ketjun alusta.

Toivottavasti tästä on apua, jollet sitä jo saanut. :+1:

P.S Itse vaihdoin takaisin englanniksi, oli niin outoja suomenkieliset termit… :roll_eyes: