Domme advertenties

Hoe zit het bij jullie? Ik krijg op de homepage postcrossing.com al vaker de meest domme advertenties.

Ongelofelijk aanbiedingen van producten, zo onwaarschijnlijk goedkoop dat er een hele Bangladesje stad arm van blijft. Broeken voor 1€06 etc.

Wat alles slaat is de Russische propaganda infiltratie van een ‘Montenegrijnse’ website quiztest…me (met 1 punt, afgeraden om te bezoeken in verband met mogelijke spyware etc) How gay are you? Volgens een site met reviews krijgt iedereen dezelfde uitslag, je bent gay. En is de site uitermate kind vriendelijk met spelletjes. Deze site heb ik gerapporteerd en zou volgens Teamlid niet meer te zien zijn. Maar, ik lees elders dat deze site opereerd onder tig namen en dus voortdurend terugkomt.

De advertenties waren voorheen normaler en binnen de perken.
Ik klik zelden op advertenties die te zien zijn op postcrossing.com behalve dan kaartgerelateerd.
Enfin. Wat vind jij er van?

Even een edit. Waarschijnlijk komt dit doordat postcrossing in Nederland op zijn retour is. Er is al een leegloop op het forum geweest en door de prijsstijging van de porto worden er minder kaarten verstuurd. Dus haken NL adverteerders af. En krijgen we meer wereldpulp advertenties.
Helaasje pindakaasje.

Nou ben ik toch mooi mijn frustratie kwijt.
Toch zou je hopen dat Postcrossing wat selectiever is met wie hier mag adverteren.

Ha! Ik heb inderdaad ook nu die belachelijke reclames met schoenen voor een euro.

Voor iedere advertentie die je ziet, wordt er op de achtergrond een veiling gehouden. Hoogste bieder mag de advertentie aan jou laten zien.

Ik denk dat deze partij er grof geld tegen aan gooit en daarmee de normale partijen buitenspel zet.
Of het kan de tijd van het jaar zijn; de kleine bedrijfjes die Postcrossing gerelateerde zaken aanbieden, weten dat mensen nu minder kaartjes sturen, want ze doen meer buiten-dingen. Dus ze investeren even niet in Google advertentie campagnes en doen het met alleen hun vaste klanten. Daarmee zijn er dus geen partijen die Postcrossing in hun advertentiewoorden hebben staan en komen we uit bij random adverteerders die het niet uitmaakt.

Ik weet dat je bij Google aan kunt geven dat je een ad niet leuk vindt (klik op het kruisje en verstuur feedback), misschien helpt het als we deze rapporteren als inappropriate (schoenen kunnen niet appropriate gemaakt worden voor een paar euro toch?)?

2 Likes

Misschien even een Adblocker installeren? Ik heb nog nooit een advertentie gezien.

@Sterrenhemel check, gedaan - merci. Het lijkt erop dat dat helpt.

1 Like