Bezorging post door PostNL

:love_letter: Ik hou het nu al een poos in de gaten. Mij valt op dat ik bijna iedere bezorgdag door PostNL post bezorgd krijg, behalve ansichtkaarten en enveloppen/brieven (RR, swaps of brieven van mijn penvrienden).
Deze worden alleen op donderdag bezorgd.

Nu weer de afgelopen dagen post ontvangen en vandaag staan in de PostNL app fotos van Postcrossing post.

:hugs: Hoe is dat bij de andere NL Postcrossers?

Ik krijg vaak op dinsdagen in één keer heel veel kaarten. Ik krijg ook wel eens kaarten op andere dagen, maar minder. Ik heb dan ook al vaker gedacht: het lijkt wel of kaarten van een paar dagen worden ‘vastgehouden’ en dan in één keer worden bezorgd. Ik kan mij niet voorstellen dat Post NL zo werkt, maar het is wel zó opvallend dat het mij dus is opgevallen. :sweat_smile:

1 Like

Ik heb geen bron bij de hand, maar volgens mij heb ik hier op dit forum laatst iets gezien over een veranderde procedure bij PostNL, waarbij post zonder prioriteit minder snel gesorteerd wordt. Het zou dus kunnen dat de ‘onbelangrijke’ post inderdaad minder vaak bezorgd wordt hierdoor…
Ik zal eens kijken of ik nog kan vinden waar ik dit idee vandaan heb.
Edit: gevonden, PostNL NEDERLAND 2023 - Postzegels, actuele prijzen, informatie en vragen - #37 by IrisHoux, ik dacht aan dit krantenartikel gedeeld door IrisHoux.

Ik woon in de provincie Utrecht.
Ik schrijf sinds mijn 18e brieven naar USA. Nou dat is ook niet meer hetzelfde. Vroeger een week was het daar bezorgd. Nu is 2 tot 3 weken heel normaal.

Echt heel frustrerend.

Vandaag fotos van post in de PostNL app
Maar niks op de deurmat bij thuiskomst :expressionless:

Dit heb ik geregeld en vervolgens worden ze gestuurd met 1 a 2 stickers, kleverig en niet kleverig, en dwars over content heen en een paar keer zelfs half op de voorkant, in het geval van 3 PostNL stickers.
En opvallend is, dat buitenlandse post gemiddeld minder beschadigd aankomt, dan binnenlandse post.

Vandaag een envelop die gisteren al in de app stond van PostNL weer niet ontvangen.
Een bestelling kaartjes via Marktplaats.

Ik word er erg moe van… :zipper_mouth_face: