BABBELHOEK - Gewoon even kletsen, vragen stellen, reageren e.d

Hey, ik woon in de buurt van Duitsland, en verstuur ook via Duitsland, omdat ik er toch elke week een keer of 2 kom. Maar ik wist het niet van die Sondermarken. Meestal koop ik standaard 90 cent. Ik had net al in het Duitsland topic gevraagd, maar die Sonermarken zijn wat wij hier herdenkingszegels noemen, correct? Dan ga ik die ook gewoon vragen, als de prijs toch hetzelfde is, dan koop ik inderdaad wel een zegel van 10 cent bij.

Bedankt voor deze tip, die helaas niet voor iedereen werkt…

Misschien zat hij vast aan een ander poststuk. En er wordt best veel verstuurd, dus er zal ook wel eens iets verkeerd gaan. Toen ik nog in het buitenland woonde, kreeg ik op een gegeven moment een stapeltje dat naar eerst naar een eiland verderop was gegaan. Misschien omdat er niet zoveel post verstuurd werd naar die eilanden, maar ze zaten in ieder geval in de goede hoek. :smiley:

@Boeboe Sondermarken zijn geloof ik alles wat niet bij de definitieven hoort.
Definitieven zijn of waren de bloemenseries en nu de papierkunstseries in heel veel waarden. De laatsten hebben een qrcode ernaast.

De bloemen gaan er uit. Ik heb laatst de postcrossingpostzegel 200x gekocht. En verder niet zo veel. De tarieven in Duitsland blijven dit jaar ongewijzigd.

Goedenmorgen,

Ik ben Samantha 36 jaar uit Mijdrecht, provincie Utrecht.
Nieuw hier en nog geen idee hoe alles op dit forum werkt.
Maar dat hoop ik nog te leren. :slightly_smiling_face:

Ik krijg zojuist een kaartje in de bus van een meeting die op 19 November in Leeuwarden moet zijn geweest.
Op het kaartje staan allemaal namen, maar verder geen Postcard ID.
Ontzettend leuk het kaartje te ontvangen van deze dames.
Alleen ik kan degene die het gestuurd hebben verder niet bedanken :sweat_smile::relaxed:
Wat is de intentie van het kaartje? En betekend het dat mijn adres ergens openbaar staat?
Of hoort er wel een code bij?
Sorry voor de vragen :smile:

Groetjes Samantha

2 Likes

welkom 3 (3)

Hallo @DutchSam,

Waarschijnlijk is deze kaart verzonden door iemand die jouw adres heeft.
Misschien herken jij een naam van een bekende of een forumlid. :wink: .
Misschien ben jij ook actief geweest op het oude forum en is dit een nieuw account :wink: .

1 Like

Ik ken helaas niemand van Postcrossing dus ik heb geen idee, vandaar.

Hallo @DutchSam,

Dit is het officiële topic m.b.t. meetings in Nederland

De datum en Leeuwarden staat er niet bij.
Nu ik de kaart zie, vermoed ik dat deze meeting via FB is georganiseerd.
Het is geen officiële PC meeting.
Misschien heb jij een Facebook account en ben jij lid van een groep. :thinking:

De datum en Leeuwarden staan achterop, die wilde ik hier niet plaatsen i.v.m. adres maar die kan ik eventueel wegwerken?

Ik heb geen FB, of andere socialmedia die gerelateerd zijn aan Postcrossing.

Ik heb verder ook totaal geen connectie met Leeuwarden of Friesland.
Of uberhaupt dus iemand van Postcrossing.

Dit is de achterkant.

Er staat een pijl bij de naam Lucie , ik vermoed dat Lucie de kaart heeft geschreven. :wink: .

Kan het zijn dat ze niet gewoon vergeten zijn de ID er op te zetten?

Ik denk dat we hier compleet offtopic zijn, maar ik ga even door daarmee.

@DutchSam je kunt naar de pagina gaan waar je kaarten registreerd. Hierop staat ergens heel klein en onopvallend verstopt wat te doen bij een kaart met verkeerd of geen ID. Als je daar op klikt kun je een formulier invullen en gaat Postcrossing Team voor je aan de slag.
Als ze de ID gevonden hebben krijg je een email. En anders ook, het kan soms wel een poosje duren voor je wat hoort.

Anderen hebben dit ook geschreven, ik ben wat langer van stof :slight_smile:

1 Like

Bedankt, ik ga het proberen.
Al denk ik als het een kaart is die een ID heeft dus geregistreerd moest worden, dat die persoon mij wel een bericht had gestuurd privé via mijn profiel toch?
Zou ik wel doen als mijn kaart zo lang onderweg is in Nederland zelf :sweat_smile:
Maar goed, ik ga er zo even naar kijken!

@rowena2403, weet jij door wie deze kaart is gestuurd, DutchSam is op zoek naar de afzender om te bedanken en of ID-nummer om de kaart te melden.

deze kaart is van lucie ( er staat namelijk een pijltje bij haar naam )

ik weet haar postcrossing naam niet helaas.
ik heb haar een berichtje gedaan op facebook, met de link naar deze pagina erbij.

ik denk dat het een RAS kaartje is.

Inderdaad, de kaart is verstuurd door Lucie. :wink: .

@harlingen ?
Lucie?

Ik verplaats deze posts naar de Babbelhoek .

hallo, deze was van mij afkomstig.
groet
lucie

1 Like

@DutchSam,

De afzender is gevonden :smiley:

De kaart is verstuurd door @harlingen. :writing_hand:t2:

1 Like

Wat leuk dankjewel!
Ik vroeg me af van wie deze kwam want ik zag geen Postcard ID of iets dergelijks :blush:

1 Like

Is iemand bekend met het onderstaande en heeft dit weleens uitgeprobeerd?

What’s that?
International Reply Coupons (IRCs) are a product offered by the Universal Postal Union (UPU) as a means for people to send a letter or postcard to an international destination without knowing the exact postage amount required.

An IRC acts as a type of voucher that can be exchanged at a post office in the recipient country for the required postage to send a letter or postcard to the sender’s country. The value of the IRC is equivalent to the cost of a standard letter to the sender’s country, including return postage.

Example: You can send one envelope with an IRC + a postcard with your address written (Any kind - from Titina to FOTW, from any photo postcard to MOTW) - to… Any Country Main Post office (of course, with active service) - and kindly ask the postal staff to affix stamps on your postcard and send it back to you! It is not 100% guaranteed - because it interefere with human touch, the postal staff, but in the most of cases - it works!

The IRC can be purchased at any Post Office who sell them and it is valid till the date printed on it - in this case 31 December 2025. It is accepted by postal services members of UPU worldwide (192 Countries), making it a convenient option for sending mail internationally.