BABBELHOEK - Gewoon even kletsen, vragen stellen, reageren e.d

@piavano,
Als er belangstelling is voor een Ketting Kaarten RR, kun jij een nieuwe RR openen.
Jij kunt de beschrijving m.b.t. de spelregels/indeling dan ook in “jouw” eerste post schrijven. :smiley:

1 Like

Hoi Pia, als deze groep weer wordt heropend doe ik graag weer mee :smiley:

1 Like

Goeiemorgen allemaal!
Ik kan geen draadje vinden waar ik het kwijt kan, dus daarom Mea Culpa als ik hier fout zit.

De laatste tijd krijg ik steeds vaker uitgebreide brieven ipv kaarten. Heeft iemand dezelfde ervaring?

Ik gooi mijn vraagstuk gewoon hier even in de groep en misschien heeft iemand de oplossing voor me.

De inbox van mij zit veel te vol hier in het forum gedeelte. Zo raak ik het overzicht kwijt en soms moet ik veel te lang zoeken naar een bepaald bericht.
Kortom ik zou het fijn vinden, om net als in een email inbox berichten te kunnen verwijderen.

Echter heb ik die optie nog niet gevonden. Is deze mogelijkheid er überhaupt en mits ja, waar vind ik deze precies?
Hoe houden jullie de inbox overzichtelijk?

Ben benieuwd of iemand me verder kan helpen, waarvoor alvast hartelijk dank.

Groetjes Malena

Dit is de nieuwe :writing_hand:t2: :writing_hand:t2: :writing_hand:t2:

Ketting kaarten Round Robin 2024

1 Like

Jij kunt een p.m. “verlaten”, het bericht is dan verwijderd uit jouw inbox.
Maar dan kun jij niet zien of een andere deelnemer nog reageert op het bericht.
Hieronder meer informatie.
Het is niet mogelijk om berichten te verwijderen m.b.t dit forum.
Als jij een p.m. “verlaat”, blijft de inhoud van de p.m. wel zichtbaar voor de ander.
Het blijft “bewaard” op dit forum.

Zie een discussie hier:

Forum posts and comments being indexed by Google
.

“Eens geschreven op het internet, …”
Wees daarom altijd voorzichtig met wat je op internet plaatst/ schrijft op dit forum.

Hieronder meer informatie m.b.t. de p.m. berichten.

Hi allemaal!

Wat ik me afvroeg is of meer mensen ook een soort log bijhouden? Ik ben nog maar net begonnen, maar nu al hopeloos verslaafd. Wat ik wel direct merkte is dat als je je opgeeft voor veel RR’s tegelijk en je aardig wat kaartjes verstuurd, je het overzicht best snel kwijtraakt. Ik ben in een boekje maar mijn inkomende, uitgaande en nog to do kaartjes bij gaan houden. Ik omschrijf daarbij de afbeelding en vat kort samen wat ik op het kaartje geschreven heb. Dit doe ik voor ALLE uitgaande en inkomende. Zo heb ik een fijn overzicht van wanneer ik wat verzonden heb, en kan ik ongeveer bijhouden hoe lang poststukken er over doen.

Hoe doen jullie dit? En hoe houden jullie overzicht? Of hebben jullie allemaal zo’n ijzeren geheugen dat je precies nog weet naar wie welk kaartje gegaan is?

liefs Mirthe

Ik hou inderdaad ook een soort logboek bij, Mirthe!
Ben er in december uit pure noodzaak om het overzicht te bewaren mee begonnen. Kwam er toen ook achter bij navraag, dat niet alle kaarten zijn ontvangen ( verdwenen in de december drukte, ook naar het buitenland? ). Bij TAG activiteiten is er geen enkele “controle” of de kaart werkelijk verzonden en ontvangen is. Daar moet men dan op vertrouwen. En ik blijf erbij, een simpel dankjewel moet altijd kunnen of in de main thread of in een PM.

1 Like

Het weer is hier maar povertjes… ideaal om even met wat postkaarten aan tafel te zitten. Het is nog niet te laat om een kaartje naar de Nieuwe Winnaar van de Maand! Voor Nederlandstaligen van hier en overal te sturen.
Wie doet er ook (weer) mee?

Het weer is echt wisselvallig vandaag ja. Ik zit ook lekker kaarten te schrijven.
Ik zit te denken om een stempel te kopen voor als ik naar een volgende meeting (ooit) ga. Waar hebben jullie je stempel vandaan?

2 Likes

Ja verschrikkelijk he! Ik heb net mn moeder zo ver gekregen om ook te gaan postcrossen! Haar eerste 5 kaartjes zijn net geschreven en ook al op de bus tussen de buien door. We zijn direct naar papersisters gegaan en hebben daar samen een giga bestelling gedaan. Heerlijk stempelen en stickers plakken straks. Fijn weekend iedereen!

2 Likes

Tof dat je moeder ook begonnen is. Nu begint het lange wachten voor haar!

1 Like

Mijn oudste dochter heeft zelf mijn stempel gemaakt.
Het leuke eraan is dat ik het zelf kan invullen zoals ik wil. Niet ideaal voor een meeting, (omdat het niet snel gaat) maar wel voor al de rest.

2 Likes

Superschattig. :heart_eyes: Ik wil zo’n klein rond stempeltje, dat lijkt mij het handigst.

1 Like

Vanmorgen even naar de brievenbus geweest en gelijk maar gaan hardlopen. Dat was een goede beslissing, want het regent weer flink hier. Wel ideaal weer om kaarten te schrijven of andere binnenhobby’s te doen.

2 jaar geleden had ik het niet gedacht, maar… het spel: Nieuwe Winnaar van de Maand! Voor Nederlandstaligen van hier en overal bestaat 2 jaar!

'k Ben best wel trots. Al moet ik wel toegeven dat het aantal deelnemers is gedaald gedurende die periode.
't Is nog niet te laat om deze maand je kans nog te wagen! :wink:

2 Likes

Dat is inderdaad een mooi jubileum. Proficiat! Ik doe vanaf het begin al mee en heb zelfs een keer het winnende lot gehad. Ik hoop dat er weer wat mensen extra mee gaan doen, maar er is gelukkig een zeer trouwe groep van Postcrossers die telkens meedoen.

(P.S. na mijn komende vakantie hoop ik weer eens met jouw Postcardset RR mee te doen. Mijn verzameling kaarten van 59 National Parks is nog niet helemaal compleet :wink: én ik overweeg de set “The Unwinding Cards” voor mijn verjaardag te vragen).

1 Like

Moet ik 's opzoeken… Ken ik (nog) niet.

Altijd welkom, eh! :kissing_heart:

Gelukkig wel. En als we overal reclame blijven maken, komen er misschien weer nieuwe mensen bij :crossed_fingers: Ik ben inderdaad altijd blij jouw naam erbij te zien. Ik heb, denk ik, 1 keertje niet meegedaan, maar ook vaak dat mijn kaartje te laat toekwam. Zelf heb ik nog niet gewonnen, maar ik gun het iedereen! Geen probleem.

1 Like

Aan al mijn noorderburen boven de grens

image

Geniet van deze dag!

4 Likes

Opgezocht, en het lijken me inderdaad supermooie illustraties. Op amazon ook al wat recensies gelezen en dan lees ik spijtig genoeg wel vaak dat het niet zo’n goede kwaliteit van papier is (nogal dun)… Maakt het minder leuk om te versturen zonder envelope… :frowning: