4. 1111 viestiä soopaa

Mä olin aikoinaan puhelinmyyjänä ja niitä puheluita käytettiin koulutustarkoituksessa. Iso porukka kuuntelemassa nauhoitteita. En tiedä kauanko niitä säilytettiin, mutta asiakkaat ei todellakaan voineet saada niitä. :sweat_smile: Tarvittaessa asiakas voi toki itse nauhoittaa puhelut.

Ehdottomasti samaa mieltä. Enkä ole kyllä tähän mennessä tavannut juurikaan ”elämäntapatyöttömiä”, vaan taustalla on aina joku vaikeus, kuten mielenterveysongelma, diagnosoimaton adhd tms., tai sitten se, että on pitkä työhistoria alalla, joka työllistää huonosti eikä sitten saa mitään muutakaan, kun ei varmaan ajatella että on motivoitunut (kun kaikki muuthan on, lol).

Ikäsyrjintää voi vaan innolla odottaa… Mitenhän meille käy, kun meikäläisenkin eläkeikä on tällä hetkellä 69 vuotta, ja mitäs sitten jos jää työttömäksi vaikka 55-vuotiaana eikä kertakaikkiaan enää saa töitä. Vaivaistalojakaan ei enää ole. Ja kun miettii mitä kaikkia vaivoja kuuskymppisillä tuppaa jo olemaan. No, kai sairauspäiväraha halvemmaksi tulee yhteiskunnalle kuin eläkkeet, kun vanhempi työväki potee syöpiään ja sydänvaivojaan ja käy tekonivelleikkauksissa.

^Muokkasin viestiä, kun huomasin ajatuksen poukkoilleen vaivaistaloista omaishoitoon, mikä ei liittynyt suoraan tähän.

2 Likes

En minä siitä puhelun sisällöstä olisi kiinnostunut :laughing:
Vaan että mitä minun henkilötietojani sisältäviä tiedostoja siellä säilötään, miten, mihin tarkoitukseen ja kuinka kauan.

Olen siis pyytänyt näitten poistamista, mutta näin ei ole tehty, eli tietoturva ja luotettavuustaso on heikko.

Oletko tehnyt suoramarkkinointikiellon? Itselläni ainakin tehokkaasti estänyt kaikki soitot.

On ja salainen numero (eli sen poistamispyynnön jälkeen ei pitäisi saada mistään sitä uudelleen).
Muuten aika hyvin tehoaakin, mutta tämä yksi pulju ei pyynnöistäni huolimatta voi poistaa sitä, siksi olisi kiva nähdä millä perustein ne sitä pitää. Monta vuotta. Joku porsaanreikähän siellä on, eli varmaan että jos vastaan puhelimeen, asiakassuhteeni katsotaan päivittyneen :grimacing:

Soittajia en syytä ja heille olen kyllä aina asiallinen.

Meneekö teillä miten nopeasti kortit perille Yhdysvaltoihin? Minä olen lähettänyt sinne ties kuinka monta korttia, mutta yksikään ei ole mennyt perille. Toki lähetän economyna, mutta ei sen pitäisi näin paljon vaikuttaa.

1 Like

Miulla viimeisimmät matkasivat 30-50 päivää economynä eli vaihtelu on suurta.

Mulla myös jumittaa kortit matkalla Atlantin yli.

Oi. Olen lähettämässä kirjeen Yhdysvaltoihin. Meneekö prioritynä yhtään nopeammin?

Minä lähetän priority-luokassa Euroopan ulkopuolelle ja Yhdysvaltoihin kestää kahden viikon molemmin puolin.

Ahaa. No sitten taidan lisätä siihen sen onko se nyt 20 centtiä. En oo todella pitkään aikaan ostanu uusia merkkejä, niin piti katsoa Postin sivulta paljon ne maksaa. Jestas sentään, mitkä hinnat. (Matti Nykästä mukaillen)

Pistin joku aika sitten kirjeenvaihtoilmoituksen tonne pc:n penpals-mestoille, ja oon saanut jonkun vajaan kymmenen vastausta…en oo laskenut, kun niitä on tullut ripotellen. Kahdelle oon nyt kirjoittanut ja tekis mieli kirjoitella vielä joillekin, mutta pitää myös miettiä jaksanko sitten oikeesti kirjoittaa usean kanssa. Nää keille olen kirjoittanut on amerikkalaisia. Niin ja löysin aikaisemman kirjekaverini, eli siinä on jo kolme. Toki ei haittaa, jos aloittaa monen kanssa, kun eihän se välttämättä kestä kaikkien kanssa, tai tulee kirjoitettua harvakseltaan puolin ja toisin, jos ei vaikka olekaan niin kovasti yhteistä pitemmän päälle. Ei voi tietää.

2 Likes

Lapsena ja nuorena mulla oli paljon kirjekavereita, mutta ei enää viimeiseen 10 vuoteen, mutta välillä oon miettinyt pitäiskö hommata. Se oli mukava harrastus!
Tosin itseni tuntien tiedän, että vaikka aluksi olisin innostunut, niin pian kirjeitä jäisi rästiin ja lopulta kiinnostus lopahtaa, vaikka kirjekaveri olisi kuinka mielenkiintoinen. Välillä saan pyyntöjä haluunko aloittaa kirjeenvaihdon, mutta oon joka kerta kieltäytynyt kohteliaasti.
Postikorttien kirjoittaminen on helpompaa, ei niin sitovaa, ja sopii paremmin kausittain tehtäväksi tuntemusten mukaan.


Mulla on tällä hetkellä Yhdysvaltoihin menevät kortit enemmän tai vähemmän jumissa, ei tunnu menevän perille vaikka monissa jo 25+ päivää. Lähetetty sekä Suomesta että Virosta, joten vian täytyy olla kohdemaassa. Lähetän Economy-luokassa enkä ole huomannut mitään eroa Priorityyn verrattuna.

Ja eiköhän ne vielä syksyn mittaan nouse… Posti tapaa nykyään korottaa hintoja kaksi kertaa vuodessa sellaiset 0,15-0,20 € kerrallaan. :unamused: Ihan kiva, kun hinta nousee 0,40 € vuodessa… Oon jo ootellut useamman päivän, että milloinkas ne hinnat taas nousee. :dotted_line_face: :thinking: Tosin nyt Posti menetti mahkut nyhtää rahaa asiakkailta, kun tällä viikolla ilmestyy uusia merkkejä.

Nyt oon niin tyytyväinen kun kortti on vihdoin mennyt perille Kazakhstaniin! :partying_face: Eipä siinä mennyt kuin 168 päivää. Ensimmäinen taisi hukkua matkalla joten lähetin uuden. Normaalisti en lähetä uutta korttia, ainoastaan silloin jos kyse on harvinaisesta maasta.

3 Likes

Kiitos vastauksista. Ehkä pitää vain odottaa ja toivoa, että kortit ovat joskus perillä. Minulla on ollut repeated countries päällä ja sen takia olen saanut paljon Usan osoitteita. Saksan kortit ovat jo kaikki menneet perille.

Täälläpä on ollut hiljaista! :hushed: Rikon nyt viikon hiljaisuuden, vaikkei mitään varsinaista asiaa olekaan.

Ihmettelen vaan, kun oon kuluneiden parin viikon aikana saanut jo muutaman vaihtopyynnön virallisen puolen sekä tämän foorumin kautta, vaikka olen merkinnyt ettei ne kiinnosta. En itse kehtaisi kysyä jos toinen ilmoittaa profiilissa ettei kiinnosta. :thinking: Yhden vaihdon tein jo kun hänellä oli mielenkiintoisia kortteja tarjolla. Muuten en oikein tee yksityisvaihtoja ja virallisen puolen käyttö on taas hieman tauolla. Mä olen aika kausittainen tämän harrastuksen kanssa.

Yhteishaku päättyy torstaina joten kohta pitää kiirehtiä. :grimacing:


Lisäys. Postinjakelussa on selkeästi ollut ongelmia. :exploding_head: En ole saanut kortin korttia reiluun viikkoon vaikka on ollut varmaa että niitä pitäisi olla tullut. No tänään sitten tuli 26 korttia! Huhhuh. :open_mouth: En tiedä miten pystyn rekata tällaista määrää kerralla. Täytyy tehdä osissa ja jatkaa huomenna. Tää ei todellakaan ole hauskaa!! :scream:

Täällä muuttopakkaushäslinki. :face_exhaling: Tavaraa ei onneksi ole tolkuttomasti ja jotain olen jo antanut pois ja pari kassia ainakin tulee lisää pois annettavaa. Siskon taloyhtiössä on vaihtopiste, minne vein jo vaatteita ja vien vielä aikakauslehtiä sun muuta. Kämppä oli kalustettu, että ei onneksi ole kuin irtainta. Polkupyörä on isoin tavara.

Eli se on nyt toistaiseksi heippa Turku. Takaisin Helsinkiin hoitaan asioita.

Muutatko siis @cicus vähän pysyvämmin takaisin Helsinkiin?

En osaa oikein sanoa. Viimeistään vuodenvaihteessa pitää hoitaa asuntoasioita siellä päässä jollain tapaa, mutta en vielä tiedä mitä tapahtuu. Turkuun paluu tuntuu kyllä houkuttavalta, mutta kattoo sitä sit, miltä tuntuu ja mikä on järkevää.

Turussa saa kyllä niiiiiin paljon enemmän ja vähemmällä rahalla kuin Helsingissä. Oon asunut tän vuoden ajan somassa puutalossa (taloyhtiö, kolme asuntoa) parin kilometrin päässä ydinkeskustasta hyvin edullisella vuokralla - johtuen ehkä siitä että sähkö pitää itse maksaa eikä ole kakluunia, kuten alueen asunnoissa monesti on, jolloin sähkölasku olikin ihan älytön viime talvena. Mutta siis Helsingissä on kyllä hyvin vähissä vastaavat ratkaisut, ja siis ei Turun hinnoilla ikänä.

Moi!
Ekaa kertaa kirjoitan keskustelupalstalle. Mietin onko Postin toimintaan liittyvää palstaa?
Elokuun loppupuolelta alkaen saapuviin kortteihin on ilmestynyt Suomessa liimattu tarra “Tätä irrotettavaa tarraa…” (varmaan kaikille teille tuttu?!). Siinä oleva päiväys on yleensä reilun kahden viikon takainen kun kortti saapuu minulle. Taitaa koneellinen lajittelu olla hyvin hidasta vai mikä tässä mättää kun kestää niin kauan. Missä tätä ostia oikein varastoidaan kun ei se uusi Järvenpään varastokaan ole vielä valmis :laughing:

3 Likes