ENSIMMÄINEN 1111 viestiä soopaa uudella foorumilla :)

Pidättekö uudesta nimestäni? :wink:

(Kylla, tiedän, että se on actually ‘meritähti’, mutta sitä ei ollut mahdollista kirjoittaa sillä tavalla.)

7 Likes

Hyvää iltapäivää. Täällä kaakonkulmalla on kaunis mutta kylmä päivä. :cold_face:
Aurinko paistaa pilvien lomasta. :sun_behind_small_cloud:
Kivaa vaihtelua parin päivän sateiden jälkeen.

Minä olen suurimman osan päivästä tehnyt timanttimaalausta ja kuunnellut äänikirjoja. Nyt oli pakko lopettaa, kun oikea käsi on ihan jumissa. Aurinko on vähän pilkahdellut täälläkin.

@meritahti Hieno nimimerkki :+1: Piti sen innoittamana mennä tarkistamaan, ovatko meritähdet kasveja vai eläimiä. En nimittäin oikeasti muistanut, kumpia :woman_facepalming: Eläimiähän ne ovat, tarkemmin sanottuna selkärangattomia.

Täälläkin on paistanut keskipäivästä lähtien aurinko. Kävin taas jo kahdeksan aikaan aamulla kaupassa ja silloin lämpötila oli ihan siinä rajalla, oliko nollakeli vaiko sittenkin himpun verran pakkasen puolella. Pistin sitten reissulle talvinilkkurit varmuuden vuoksi jalkaan, ei pelkästään jalkojen lämpimänä pysymisen vaan myös mahdollisen mustan jään takia.

Tässähän oppii kaikkea uutta vain lukemalla teidän viestejä ja katselemalla ympärilleen. :slight_smile:

En olekkaan vanhalla foorumilla soopaillut moneen vuoteen. :upside_down_face:

1 Like

Tässähän sitten kaikki opiskellaan uutta. Rehellisesti sanottuna tämä uusi on kyllä 100 kertaa helpompi käyttää, etenkin kun voi muokata tekstiä samalla kun sitä kirjoitta. Ainoa mitä kaipaan on värit, niitä ei vissiin täällä uudella foorumilla ole :thinking: Vai enkö ole vain löytänyt niitä???

Hyvä kysymys.

Testaan vanhan foorumin koodausta: [color=green]Testing.[/color]
Ilmeisesti ei ainakaan noin toimi.

Tekstiä ei saa värillisenä, mutta tekstipalkin saa punaiseksi tai vihreäksi:

Kiitos! Tämä oli hyvä asia selvitä tässä vaiheessa (eikä yöllä 1.11. kun yritän aloittaa Joulu RR -ketjua). :crazy_face:

Tämäpä hyvä tietää… joskus kun tarvitsee saada joku näkyviin paremmin niin voi käyttää sekä väriä, että lihavointia.

Kiva kun joku heti osaa vastata :slight_smile:

Minä päivitin tuon ekan Tervetuloa-viestin Kysy, vastaa, auta -palstaksi. Laitoin siihen alkuun myös “äänestyksen” jota halutessaan voi klikata ja siten kertoa löytäneensä tänne.

2 Likes

Varmaan on alkuun vähän sekavaa, että mikä asia kuuluu mihinkin ketjuun. Jos pidetään tämä ketju sellaisena “pulinaketjuna”, sopii varmaan kaikille?

1 Like

@menu_velho, olen samaa mieltä. Tänne kaikki ei-viralliset mukavien/vakavien/sekavien jutustelut ja PC-harrastukseen liittyvät vinkit, kysymykset ja vastaukset omaan ketjuunsa. Muilla foorumeilla olen monesti huomannut, että ihan relevantti kysymys saattaa helposti hukkua joukkoon, mikäli sen esittää jossain yleisessä pulinaketjussa. Kun “oikeille ongelmille” on oma ketjunsa, niin silloin on suurempi todennäköisyys, että apua tarvitseva saa vastauksen pulmaansa :slightly_smiling_face:

1 Like

Melkein hengästyin, kun kävin katsomassa infinite threadseja. Ihmiset on selvästi innostuneet mahdollisuudesta lisätä linkkejä esikatselulla sekä kuvia, jolloin ketjuista tulee pitkiä kuin nälkävuosi ja jotenkin en jaksa sellasta informaatiomäärää.

Vanhaan soopaankin jo itkin kovaa kohtaloani. Oon ihan epäkunnossa. Heräsin aamulla liian aikaisin ensin kuukautiskramppeihin, ja sitten muljahtelevat rytmihäiriötkin häiritsi nukahtamista uudestaan, ja sitten onnistuin vielä hankkimaan noidannuolen lapaluiden väliin, kun venyttelin selkääni sängyssä. Ei se nyt onneksi ihan mahdottoman kipeältä tunnu, mutta ärsyttää, kun on ryhmäliikunnan kuukausikortti vielä voimassa ja toi rajoittaa tietysti osallistumista. :expressionless: Syvä huokaus. Voispa tällaiset päivät pikakelata ohi.

Kyllä cicusta nyt koitellaan :slightly_frowning_face: Se on muuten jännä, kuinka monesti kaikki vaivat pamahtavat päälle yhtä aikaa. Jossain vanhan foorumin menneistä soopaketjuista muistelin sitä, kuinka kerran mulla oli päällä yhtäaikaisesti sekä naistenvaivat, flunssa, että krapula. No tuo viimeisenä mainittu oli ihan omaa tyhmyyttäni hankittu, joten sinänsä huono rinnastus. Toisaalta ihan hyvä, että syyllinen löytyi peilistä. Miettikää nyt, jos krapula olisi samanlainen tartuntatauti kuin vaikka just flunssa. Hyyiii! :nauseated_face: :face_vomiting:

Laitoin tuossa CV:n menemään näin sunnuntain ratoksi. En siis odota, että reagoisivat siihen kesken viikonlopun vieton vaan nyt sattui sopiva väli sille. Siellähän se on heitä odottamassa s-postilootassa sitten, kun siihen ehtivät perehtyä. Sunnuntait on mun mielestä muutenkin parhaita päiviä esim. työhakemusten kirjoitteluun ja koulu-/opiskelutehtävien tekemiseen, koska silloin on yleensä niin paljon ns. tyhjää aikaa, että niiden tekemiseen jaksaa ja ehtii kunnolla satsata. Ainakin mulla siis on.

Menkat ja alkoholi madaltaa vastustuskykyä, joten sinänsä loogista, jos flunssa iskee. Ja olihan mulla siis aamulla herätessä pieni kankkunenkin. :smiley: Tosin kuppilat menee nyt niin aikaisin kiinni, että ei luulis aamulla hirveesti heikottavan, kun välissä on lähes puoli vuorokautta.

Kävin tänään kampaajalla. Nyt mulla on ns. inverted bob cut, en tiedä mitä se on suomeksi. Tämä on siis takaa lyhyempi ja edestä vähän pidempi polkkatukka. Ihana tunne kun hiukset ei paina niskassa :heart_eyes:. Piti pidätellä naurua, kun joku mummeli kävi valittamassa, että sen 2,5 kk sitten ottama permis ei enää ollut riittävän kihara.

Hitsi, miunkin pitäisi varmaan käydä kampaajalla. Kunhan jossain välissä jaksaisi/ehtisi.

Mäkin pääsen perjantaina kampaajalle! :heart_eyes: Vielä en tiedä mitä haluan, kun olen hiuksia nyt kasvattanut vuoden verran. En halua ihan lyhyttä, mutta jotain piristystä. Ja ehkä jotain väriä tai raitoja, vaikka omakin väri on ollut taas kiva kun se on tosi tumma. Sain ajan sillai että pitää suoraan töistä kiiruhtaa sinne, pitää siis sanoa esimiehelle että perjantaina en tee ylityötä minuuttiakaan. (On kai tulossa kauhupäivä kun on Maaseudun tulevaisuuden jättinumero = jaetaan kaikille?!..)

Maaseudun Tulevaisuuden jättinumero kuulostaa kieltämättä eeppiseltä :smile:

Eilen tuli 20 vuotta kuluneeksi Laila Kinnusen kuolemasta. YouTubessa on näköjään se surullisenkuuluisa Sunnuntairaportti-pätkä, jota en kylläkään aio katsoa, koska aavistan jo nyt, että siitä jää mulle vain paha mieli. Mutta: Wikipedia väittää, että Kinnunen olisi kaikkien muiden lukemattomien kielten ohella laulanut myös afrikaansiksi :astonished: Lekker! Tässä mulle uusi projekti tyhjiin hetkiin: metsästä netistä klippi, missä Laila Kinnunen laulaa afrikaansiksi :grin: