VANHA - Jyväskylä-miitit vuonna 2022 - ei ylläpitoa enää

Tässä yksi pyöräkorttiehdokas

2 Likes

Pähkinänkuoressa tämä polkupyöräkorttiasia, myös täällä Jyväskylässä pätevä:

  • kuvaajan tulee olla Postcrossig-harrastaja ( ja ilmoittautua tulevaan postikorttimiittiin), mutta ei yhdistyksen välttämättä (Korj. 10.9 Pitää olla nimenomaan Yhdistyksen jäsen!)
  • ko. miittiin tulee ilmoittautua vähintäin 8 Postcrossaajaa, joilla on vähintäin 10 korttia mennyt perille vastaanottajalle (rekisteröityä siis), jotta Postcrossingyhdistys ylipäätään painaa kortin (muutkin toki voivat ilmoittautua mukaan, uudemmat postcrossarit ja ei-yhdistysjäsenet)
  • asialla on jo kiire, lue @dollart in edellä antamasta linkistä tarkemmin

Itse en kuulu yhdistykseen enää, joten toivoisin, että joku Jyväskylän ryhmän yhdistyksen jäsen ilmoittautuisi tämän vuoden postikorttimiittivastaavaksi yhdistykselle ja täällä (yhdistys haluaa sellaisen joka paikkakunnalle), ja kertoisi meille täällä miittiajankohdan ja -paikan, huolehtisi ilmoittautumiset ja kortin valintaprosessin. Jos tekee sen jossain muualla kuin tällä sivustolla, kertoisi myös sen täällä selvyyden vuoksi.

Miksi minä olen ymmärtänyt, että kuvaajan nimenomaan täytyisi olla postcrossing yhdistyksen jäsen?!? :thinking: Voi toki olla, että olen väärässä. Jostain vain olin lukevinani noin… :thinking: Voi toki olla, että olen vain ymmärtänyt väärin… :thinking:

Itseltäni ei nyt löydy kivoja polkupyöräkuvia…

Oman ääneni annan Auringonkukan polkupyöräkuvaehdotukselle.

Itselläni näyttäis olevan paljon iltavuoroja töissä tulossa (suunnitelmalistan mukaan, joka ei ole vielä virallinen lista), niin en uskalla alkaa miittijärjestelijäksi, kun en välttis edes pääsisi itse paikalle. Eli siis oon saanut suunnitelmatyövuorot (joihin saattaa tulla muutoksia), mutta viralliset vahvistetut työvuorot saadaan vasta ensi viikon loppupuolella (lokakuun alkupuolen vuorot). Ylityö- ja vuoronvaihtokiellon vuoksi pomot julkistaa viralliset työlistat aivan viime hetkillä, jotta ne pystyy vielä vuoroja täydentämään/muuttamaan jos tulee poissaoloja. Pitkä selostus, jonka pointtina on se, että koska en varmaksi tiedä vielä lokakuun työvuoroja, niin en uskalla alkaa miittijärjestäjäksi, koska en voi olla varma pystynkö edes osallistumaan miittiin itse. Ja kun saan työvuorot tietoon, niin se on jo myöhäistä miitin suunnittelun suhteen. Että tällaista tämä kolmivuorotyö.

Tuolla paikallismiittien infosivulla on paljon tietoa kuvasta, esim tämä:
Valokuvaajan tulee olla paikallismiittiin itse osallistuva yhdistyksen jäsen (ja siis Postcrossingin harrastaja)

Näköjään WPD-miiti pidetään Jyväskylässäkin (katso Dollartin linkki). Meetups/Finland -sivulla ei vielä tietoa siitä, missä ja milloin. Olisi mukava tietää meidänkin, niin voisimme ilmoittautua ja mahdollisesti varata niitä korttejakin. Edelleen pyydän, että tälle sivulle tiedotetaan asiasta.
Edit 10.9.22 - Nyt on tietoa seur.viestissä :slight_smile:

Mutta me siis kokoonnutaan Harjun Paperiin joka tapauksessa 22.9. viiden maissa :slight_smile:

World Postcard Day -miitti Jyväskylä 2.10. klo 13

Paikkana hyväksi koettu Toivolan Vanhan Pihan Valkoinen Puun kahvilan sisätilat (makasiineja ei saanut varata tällä kertaa :frowning: )
Ilmoittautumiset tähän ketjuun, Facebookin Jyväskylä-ryhmään tai suoraan minulle valitsemallasi viestimellä (Marita Koskela/marita.koskela@hotmail.com) su 18.9. klo 20 mennessä

Miittikorteista:

  • Miittikortin kuvateemana on tosiaan tänä vuonna polkupyörä ja kuvaajan tulisi olla miittiin osallistuva yhdistyksen jäsen ja Postcrossingin harrastaja, kuten Silpa tuossa kommentoinut
  • Korttiin tulee myös kehykset kuvan ympärille eli sitä pitää pystyä rajaamaan siten, että pyörä kuitenkin vielä näkyy hyvin ja idea säilyy
  • Kuva tulee lähettää yhdistykselle 14.9. mennessä, joten otetaan pikaäänestys tänne lisätyistä kuvista joka sulkeutuu ma 12.9. päättyessä, jonka jälkeen olen yhteydessä suosituimman kuvan julkaisseeseen erikseen
    > äänestys tapahtuu tykkäämällä (klikkaa sydäntä) kyseisestä postauksesta, jossa kuva on
    EDIT 13.9.: Miittikortiksi valittu Auringonkukan tandem, onnea! :slight_smile:

Yhdistys tarjoaa viisi (5) ilmaista miittikorttia jokaiselle World Postcard Day -miittiin paikan päällä osallistuvalle (riippumatta yhdistyksen jäsenyydestä). Oman paikkakunnan miittikortteja voi tilata samaan postitukseen lisää 20 kpl erissä 5 euron hintaan (0,25 €/kpl). Kertokaa ilmoittautuessanne siis myös mikäli haluatte lisäkortteja tilata

  • Jotta kortin painatus olisi järkevää, miitissä on oltava vähintään kahdeksan (8) osallistujaa. Minimimäärään lasketaan henkilöt, joilla on Postcrossing-tili, ja joilla on vähintään 10 lähetettyä postikorttia. Miittiin voi osallistua vasta-alkajiakin, mutta tuo ehto vaaditaan postikortin valmistamiseen. Lisäksi henkilön tulee antaa suostumus julkaista Postcrossing nimimerkki.

Ja pahoittelut, meni eilen vielä suunnitelmat uusiksi, koska en selkeästikään seuraa somea tarpeeksi ja mitä ilmeisemmin tuolloin on Valon kaupunki eikä siten kaikki paikat ota varauksia vastaan välttämättä koko viikonloppuna…

Ilmoittautuneet 18.9. mennessä:

  1. annet10
  2. Auringonkukka
  3. cranberry
  4. dollart
  5. eijamar
  6. ElliOlivia
  7. Idler
  8. Kasimir18
  9. MaHaKo
  10. Merikaisla
  11. Rihva
  12. ri-tu
  13. Vaimuuri

EDIT 18.9.: Virallinen ilmoittautuminen sulkeutunut. Paikalle saa toki tulla vaikkei ole ilmoittautunut, mutta miittikortteja ei pysty enää erikseen tilaamaan tämän jälkeen. Tapojeni mukaisesti otin hieman ekstraa itselleni, joten joitakin varmasti liikenee myytäväksi eteenpäin, muttei loputtomasti :sweat_smile:

6 Likes


Juuri julkaistulla miittikortilla huomiota ja muistutusta, että ilmoittautukaahan WPD-miittiin sunnuntai-iltaan mennessä!!

2 Likes

En pääse mukaan 2.10. miittiin. Tämä hoitsu suuntaa tiensä työmaalle tuolloin iltavuoroon. Mutta ihan hieno on kortti (vaikkei siinä Itä-Suomea kartassa näykään, sieltä kotoisin olevana pisti silmään, mutta tälle leikkaukselle me ei mitään mahdeta), mutta kyllä korttia varmasti miittiin osallistujat mielellään maailmalle lähettelevät! Ja pitäkää hauskaa!

Torstaina 22.9. miittaillaan klo 17 alkaen Harjun Paperin verkkokaupan tiloissa, Yliopistonkatu 6 A. Tervetuloa! Ilmoittautuminen tähän viestiketjuun suotavaa, mutta myös hetken mielijohteesta saapi tulla mukaan!

1 Like

Tulossa 22.9. HP-miittiin klo 17 :slight_smile:

1.10. Miittiin mukaan ElliOlivia ja Kasimir18

Yliääräsiä kortteja voisin ottaa yhden 20kpl jos onnistuu

1 Like

Näillä näkymin pääsen tulemaan 22pv miittiin tosin en ehkä ennätä aivan klo.17 mutta tulossa olen. Vielä kysäsen tarkennusta että onko käynti siis Harjun Paperin ovesta (josta yleensä kävelen sisälle ostoksille) vai joku muu ovi? En siis ole aikasemmin käynyt miiteissä jotka on Harjun Paperissa ollut.

Hienoa, tervetuloa! Varataan sinulle 20 kpl lisäkortteja.

Tuo päivämäärä on varmaankin kirjoitusvirhe, eikös? Miitti on 2.10. :blush:

1 Like

Miittipaikka on Harjun paperista vähän matkaa oikealle, seuraavan rapun (6A) vasemmanpuoleinen alaovi. Ikkunassa ei taida olla kylttiä, mutta sen tunnistaa kyllä hyllyillä olevista tavaroista. Varmaankin ovi on lukossa, mutta koputtele!

Juu, 2.10. ollaan tulossa

Syyslenssu iski eilen, jää tänään siis miitti väliin :frowning:

Heipä hei! Lokakuun miittipäivä 22.10. onkin kuulemani mukaan vaihtunut 24.10:ksi. Ironista tässä on se, että 22.10. olisin sittenkin päässyt, mutta 24.10. olen päivystysvuorossa :joy: Mukavaa miittiä muille :hearts: Riutsi

Minäkään en ollut miitissä 1. päivä asiasta neuvottelemassa, joten tyytyminen silloisen miittiporukan päätökseen :blush:.

Minäkin toivotan 24.10. miittailijoille mukavaa miittiä! (itse tuolloin töissä…)

:thinking: 22.10. olisin saattanut päästä (loma), mutta tyydyn täysin päivämääräpäätöksiin. Joku toinen kerta sitten taas. Tuleehan näitä miittejä :blush:

No voihan nenä… :lying_face: Ajatuksena oli, että koska juuri oli isompi viikonloppumiitti kahvilassa, niin seuraava voisi olla arki-iltana Harjun Paperilla. Annelle sopii siellä arki paremmin, ja sitä paitsi 22.10 on koulujen lomaviikolla.