Traveling envelope - deze kaarten wil ik beschreven hebben!

Heb jij dat ook, een stapeltje kaarten tussen je onbeschreven kaarten die je eigenlijk heel graag zelf in je collectie wil hebben? Hoe leuk zou het zijn als we er een traveling envelope van maken?

Hoe werkt het?

  • Per groep doen er 6 mensen mee, deze mensen worden genummerd
  • Je krijgt de adressen van de andere 5 personen in je groep
  • Je stopt 10 onbeschreven kaarten die jij graag beschreven terug zou willen krijgen in een envelop en stuurt deze naar de persoon met het opeenvolgende nummer (1 naar 2, 2 naar 3…en 6 naar 1)
  • De opeenvolgende persoon kiest 2 kaarten uit die hij of zij wil beschrijven en maakt hier wat leuks van
  • Alle kaarten worden weer in een envelop gestopt en doorgestuurd naar de volgende persoon
  • Aan het einde krijgt iedereen zijn/haar eigen 10 kaarten weer terug, maar dan beschreven :slight_smile:

Wil je meedoen? Laat het dan in een reactie weten! Je adres mag je dan naar mij (Annalies) in een PM sturen, dan leid ik het (hopelijk) in goede banen!

Groep 1

  1. Annalies @xAnnalies

Ben ik echt de enige die een verzameling van zulke kaarten heeft? :joy:

1 Like

Hihi :grin:
Ik denk het niet hoor. Ik denk dat de meesten wel een (redelijk grote!?) zelfhoudbak hebben maar telkens 10 kaarten doorsturen is te prijzig denk ik. Voor mij sowieso vanuit België maar ik denk misschien voor anderen ook wel. Je weet dan bovendien nog niet of ze leuk beschreven en versierd zijn en de volgende kunnen telkens de kaarten van de vorige lezen dus dat is niet zo leuk denk ik maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk. Veel succes nog! :+1:

Ja ik heb het een paar jaar geleden op deze manier via een Facebook groep gedaan en dat was eigenlijk heel erg leuk! En ik dacht dus met de decemberzegels had het mooi gekund, 10 kaarten in een envelop.
Ik heb Facebook verwijderd, dus daarom probeerde ik het hier. Helaas pindakaas haha, maar ik heb inmiddels ook een internationale groep gevonden die dit doet :slight_smile:

Hier kun je de internationale groepen vinden .
Het zijn Round Robins :

Bijvoorbeeld deze :

1 Like

Ik vind het een leuk idee! Misschien met 5 kaarten? Mocht je nog willen dan wil ik best mee doen.

Dit klinkt als WBMP, ‘Write Back My Postcard’.

WBMP Tag
WBMP Round Robin

Op zich ben ik wel geïnteresseerd in een Nederlandse versie. :blush:

Klopt, ik heb inmiddels inderdaad aan een internationale meegedaan! Een Nederlandse versie zou vooral goedkoper zijn, haha. Wie weet komt het nog eens van de grond!

2 Likes

En sneller. :laughing:

Ik doe wel eens mee met de Travelling Envelopes, met onbeschreven kaarten.
Dit is altijd een verrassing. :tada:

1 Like

This topic was automatically closed 365 days after the last reply. New replies are no longer allowed.