TERVETULOA! Kysymyksiä ja vastauksia

no niin näkyy olevan!! Kiitos avusta ,vaikken oikein ymmärtänytkään mistä oli kyse. Mutta ainakin toimi!!
2 Likes

Mulle on vähän epäselvä, miten lähetän yksityisviestin jollekin, jos vaikka hippaan ja kysyisin osoitetta.

Klikkaa kyseisen henkilön avatarta. Avautuvassa “kortissa” on kohta “Viesti” (tai Message). Klikkaamalla sitä voit laittaa yksityisviestin. Toinen vaihtoehto on tehdä se omien tietojen kautta (“viestit” ->uusi viesti). Sieltä voi lähettää ryhmäviestejäkin.

OK, kiitos.

Onko täällä Kiitos-ryhmää ,minne voi panna kiitokset esim. hippakorteista,miitiikorteista jne. kuten oli vanhalla forumilla?

Toinen kysymykseni koskee saadun kortin kuvan lataamista ,kun kuittaa sen saapuneeksi. Miten se toimii?Vastasit jo Pampulalle,mutta en valitettavasti oikein ymmärtänyt! Kiitos eukäteen asian valaisusta!

Kun alat kirjoittamaan viestiä, näet viestinkirjoitusikkunassa kuvakkeita. Tietokoneella ne ovat kaikki yläreunassa, kännykällä yksittäisen kuvan kuvake on alareunassa (merkitty lisämässäni kuvassa vihreällä)


Kun klikkaat kuvaketta voit lisätä kuvatiedoston laitteeltasi. Samalla rivillä ei saa olla muuta tekstiä, jotta kuva lataantuu kuvana, eikä linkkinä.

Suomenkielistä kiitosketjua ei vielä ole. Haluatko kokeilla uuden ketjun luomista?

Entä sitten? Tulee tällaista tekstiä, eikä mitään pääsyä kuvatiedostoihin…

Add images

Sinä taisit klikata kameran kuvaa. Älä klikkaa sitä, vaan taulun/ valokuvan näköistä kuvaketta.

(Kamera on vaihtuvia kuvia varten)

Sillä kamerasymbolilla tehdään tällaisia gallerioita. (Linkki alla). Näihin lisätään kuvat yksitellen “add images” tekstin tilalle. Ja taas käytetään sitä valokuvakuvaketta…

https://community.postcrossing.com/t/share-a-photo/252/9?u=kanerva

Kiitos, onnistuihan se :slight_smile:

3 Likes

Vielä en ole keksinyt sitäkään, saako jonkun sivun merkattua suosikiksi. Olisi helpompi löytää esim, jokin ulkolainen RR, johon on osallistunut tai aikoo osallistua.

Siihen käytetään yleensä kolmea vaihtoehtoa: ketju merkitään kirjanmerkillä (bookmark), jolloin ne löytyvät omista kirjanmerkeistä. Tai sitten ketjua voi tarkkailla tai seurata, jolloin ne löytää tuon yläpalkin kolmen viivan takaa (“burger menu”). Voi valita tarkkaillut (watched topics) tai seuratut (tracked topics). Suurin ero näissä on että tarkkailu lähettää viestin joka postauksesta. Itse käytän mieluiten ketjujen seuraamista.

Miten saan linkit korttigallerioihini kuvani taakse?

Hei @Kaaka, klikkaa näin:
Kuva
Käyttäjänimi
Asetukset
Tili
Profiili

Siihen voit kirjoittaa mitä haluat ja tehdä myös linkkejä. Jos olet huomanut, että joillakin on tiedoissa sellainen “maapallokuvake” ja siinä linkki (niin kuin esim. minulla), niin sen järjestelmä hakee automaattisesti postcrossing-sivun profiilista.

1 Like

Miten täällä uudella Forumilla saa listattua omat suosikkiketjut? Vai saako mitenkään?

Minun on ollut vaikea löytää täältä toisten jäsenten suosikkeja, esim. albumeja. Vanhalla Forumilla niihin näkyi linkit joka ikisen viestin alla, mutta mistä ne löytyvät täällä nyt?

Mitä tehdään kirjanmerkillä? Miten sitä käytetään?

Hei!

Jokaisen viestiketjun alla on kellosymboli. Jos valitset valikosta siihen “seuraa” (track), niin sivun yläkulman ns.“hampurilaismenusta” (= kolme viivaa), löydät seuraamasi suosikkiketjut valitsemalla “tracked topics”.
(Jos valitset “tarkkaile”/ watch, niin sinulle tulee ilmoitus aina uusista viesteistä)

Foorumin profiiliin voi lisätä linkkejä, esim. albumeja, mutta kaikki eivät vielä ole sitä tehneet. Jos ovat, löydät ne klikkaamalla jäsenen avataria (jos klikkaat kaksi kertaa, näet koko profiilin).

Toiset käyttävät kirjanmerkkejä suosikkiketjujen merkitsemiseen, tai asettavat sillä muistutuksen peleihin. Minä olen merkinnyt kirjanmerkeillä hyvät vinkit ja oman “yksityisen harjoitteluketjun”.

Moi! Miten saan ns merkattua henkilön ketjuun kun hippaan seuraavan? En nyt ymmärrä mistä se tulee, vaan olen vaan kirjoittanut edellisen nimimerkin postaukseen :thinking:

Aloita @ - merkillä ja kirjoita käyttäjänimi siihen heti perään ilman väliä. Useimmiten ohjelma jo tarjoaa oikeaa nimeä. @MiktuM

1 Like