TERVETULOA! Kysymyksiä ja vastauksia

Hyvä idea, Silpa! Selkiyttää omasta mielestäni huomattavasti, kun on tällainen erillinen kysymys-/vastaus-/vinkkiketju.

@Ezzi ihana leppäkerttukuva! :heart: t. ötökkäfani :beetle: :honeybee: :spider: :bug:

1 Like

Hei Silpa ja kaikki muutkin, jotka olette osanneet vaihtaa uuden Forumin kielen suomeksi!
Minulta se ei onnistu. Oikean yläkulman kuvakkeesta ei aukea mitään, missä lukisi “account” eikä mitään alasvetolaatikkoa. APUA! Merja / kotona

Hei @kotona ! Kun klikkaat ensin omaa avatarta oikeassa yläreunassa, klikkaa sen jälkeen omaa nimeä, niin tulee näkyviin “preferences”

Preferences-valikon viereisestä valikosta valitaan Interface, niin kielivalikko tulee näkyviin.

Vaihda kielikohtaan suomi, tallenna (save changes) ihan sivun alareunassa ja päivitä sivu. Onnistuiko?

1 Like

Kanerva, kiitos ohjeesta. Preferences-kohtaan asti pääsen vaivatta, muutta siitä ei avaudu muuta kuin omat perustietoni. Expand-painike näkyy sivulla ylempänä, mutta sitä painamalla ei avaudu muuta kuin toinen painike, jossa lukee Collapse. Tuollaista Interface-laatikkoa ei tule esiin minulle. Mitä minun nyt pitäisi tehdä? Kuka osaa auttaa? Mistä tämä voi johtua?

Merja / kotona

Näetkö Preferences-laatikon vieressä toista valikkoa?

Account-valikossa Interface on viimeisenä:

Minulla ei ole näkyvissä toista laatikkoa Preferences-laatikon vieressä. Eikä missään muuallakaan tekstillä Account.

Jos olet puhelimella ja tuota toista laatikkoa ei näy, sinulla voi olla sivun omissa asetuksissa pöytäkoneversio päällä. Eli mene yläkulman kolmen viivan menuun ( voit joutua liuttamaan sivua, että näet sen)

Jos merkityssä kohdassa lukee sinulla mobile view, klikkaa sitä

En ole koskaan puhelimella netissä! Olen aina pöytäkoneella. Tämä ongelma ehkä johtuikin siitä. Löysin kuin löysinkin Preferences-kohdasta sen Account-nimen, mutta se ei ollut laatikkona vieressä, vaan vaaleanharmaalla tekstillä sivun vasemmassa laidassa, ikään kuin teksti ei olisi aktiivisena käytössä. No, siitä siis aukesi uusia valikoita ja sain vaihdetuksi kieleksi suomi.

Viestitulva sähköpostiini ei ole vielä selvinnyt. Kaipaan siis tietoa, mistä voisin yrittää poistaa sähköpostiviestit.

Merja

LÖYTYI. Ne kaikki muutkin kaipaani nappulat, painikkeet ja valikot löytyvät näytöltäni sivun vasemmasta reunasta vaaleanharmaalla tekstillä, allekkain. Tekstiriviä klikkaamalla siitä aukee eri vaihtoehtoja. Sieltä sain muutettua sähköpostiasetukset ym, joita kaipasin. Jos siis muilla on ongelmia valikkojen löytämisessä, niin ilmeisesti pöytäkoneella sivusto toimii täysin eri tavalla kuin puhelimella - tai asetukset voivat olla pielessä siitä syystä, että ne ovat puhelinasetuksina. Nyt ei ole enempää kysymyksiä.
Merja

1 Like

Siis onko näitä tutoriaaleja 2 erilaista?

Joo on, tutorial ja advanced tutorial ( suomeksi opastus ja edistynyt opastus). Postbot opastaa molemmissa ja molemmista saa sertifikaatit ja arvomerkit.

Kiitos infosta, löysin ja tein myös sen advanced :slight_smile:

Kokeilen näitä eri toimintoja tässä, linkkaan tähän testiksi toisen ketjun!


Tuleekos tästä jaosta nyt sitten oma ansiomerkki, kun jakaakin viestin eikä koko ketjua…

Tulee vain yksi ansiomerkki jakamisesta

Semmosta ku First Share yritin saada, koska se on eri kuin First Link, minkä olen jo tehnyt ja saanut merkinkin. Ja nimenomaan käytin Share-nappia niinkuin tässä First Sharessa pitää tehdä. 2 tuntia siitä jo tosiaan on kun tein sen muttei merkkiä vielä tullut.

Tästä sain First Link

Tästä en ole ihan varma, mutta luulen, että Share/Jako saattaa tarkoittaa jakoa muualle kuin uuteen foorumiin, koskapa keskusteluja “esitellään muulle maailmalle” ja “Nice share” vaatii väh. 25 “ulkopuolisen vierailijan” klikkaamista.

Ahaa…eli siis jos jaan tämän ketjun Share-napilla vaikka kaverille Whatsappissa niin sitten olen tehnyt sen oikein?

Tai sitten se vaatii, että joku klikkaa linkkiä. Joka tapauksessa pitää käyttää avoimen alueen viestiä/ketjua, niinkuin sinulla onkin. Suljetulta alueelta ei saa ansiomerkkejä, selvisi tänään.