Summanmutikka - tauolla!

SUMMANMUTIKKA - :blush:lihavoitu teksti

Tämä on postikorttivaihto, jossa et aina tiedä mitä saat, etkä sitä, mitä sinun tulee lähettää :slight_smile:

Lähetä minulle osoitteesi ja kolme toivesanaa yksityisviestillä sekä näiden lisäksi yksi helpompi varasana. (Toivothan vain yhdellä sanalla ja niin että sana ei ole esim. taiteilijan nimi eikä suoraan minkään korttisarjan nimi.)
Esimerkkitoivesanat: kuu, kissa, nuotio (mummo) (Näistä varasanana oleva tulee jokaiselle toiveelle varasanaksi, jos et löydä siihen ensimmäiseen toivesanaan lähetettävää korttia)

Tässä vaihdossa lähetät siis kolme korttia ja saat kolme korttia :slightly_smiling_face: Ennen osoitteiden saamista et siis tiedä kenelle lähetät ja ennen korttien saamista et tiedä että keneltä saat kortit!

Kun vaihto on suljettu, lähetän osallistujille kolme osoitetta ja heidän toivesanansa vaihtoon :slight_smile: Ja sitten vain jännätään, että minkälaisen kortin lähettäjä lähettää antamistasi toivesanoista.

Suljen vaihdon, kun näyttää ettei uusia osallistujia enää ilmaannu ja osallistujien määrää ei ole rajattu.
Jos tykkäät saada korttisi kuoressa lähetettynä tai kirjoittamattomana niin kerro se minulle ilmoittautumisviestissä, niin toive välittyy lähettäjälle!

Tämä on mukavaa, tervetuloa mukaan!

Vaihtoon osallistujat:
Xpaula + kirjaeija, ritvapeltola, Liisa16 :slight_smile:
kotona + Alisa, Sipsu, mjlait :slight_smile:
minkero + kotona, eukkonen, ykssoprano :slight_smile:
Elmanaakka + cicus, Alisa, anamcara :slight_smile:
Sipsu + kotona, minkero, ykssoprano :slight_smile:
eukkonen + kirjaeija, ritvapeltola, mirabelle :slight_smile:
kirjaeija + cicus, pampula, Liisa16 :slight_smile:
Liisa16 + anamcara, mirabelle, elmanaakka :slight_smile:
Ykssoprano + Sipsu, Xpaula, eukkonen :slight_smile:
ritvapeltola + eukkonen, mirabelle, elmanaakka :slight_smile:
Alisa + pampula, Sipsu, minkero :slight_smile:
Anamcara + minkerro, Liisa6, Xpaula :slight_smile:
pampula + kirjaeija, cicus, ykssoprano :slight_smile:
mirabelle + Mjlait, anamcara, elmanaakka :slight_smile:
cicus + kotona, Alisa, mjlait :slight_smile:
mjlait + pampula, ritvapeltola, Xpaula :slight_smile:

Pahoittelen että mutikkaemäntä on ollut hyvinhyvin kiireinen uuden yrityksensä tiimoilta, eikä ole ehtinyt foorumillakaan juuri pyöriä… :slight_smile:

Jos osallistut ekaa kertaa, niin kysy ketjussa tai yksityisviestillä jos joku vaihdossa on epäselvää :slight_smile: Ja tosiaan tututkin, laitatteko ne osoitteet, mulla ei ole vanhan foorumin tietoja tallennettu minnekään…

Yes, tätä onkin jo kaivattu. Laitan viestiä kohta puolin.

Mukana!

Ja laitattehan osallistujat minulle osoitteenne, kaikki edellisten mutikoiden tiedot jäi vanhalle foorumille ja mulla ei ole siis missään mitään ylhäällä :hugs::face_with_hand_over_mouth::pensive:

Mukana! Täytyypä ruveta miettimään niitä sanoja.

Kysymys 1: Laitetaanko ne 3+1 toivesanaa sanskulle yv:nä?
Kysymys 2: Milloin “vaihto suljetaan” eli montako osallistujaa siihen tulee? Muodostuuko täällä aina uusi ryhmä, kun kolme on ilmoittautunut?
Kysymys 3: Montako korttia lähetän kaikenkaikkiaan, jos nyt ilmoittaudun mukaan? Yhden jokaiselle vai kolme jokaiselle?
Kysymys 4: Onko lähettämisessä jotain sääntöjä eli saako toivoa kuoressa vai lähettävätkö kaikki korttinsa postimerkillä ja leimattuina?

Jos nyt siis kuitenkin viitsisit laittaa perussäännöt tuohon ensimmäiseen viestiin, niin ei tarvitsi uutena olla niin pihalla kaikesta, kiitos! Vai onko tämä tosiaan niin summanmutikka, että jokainen tekee mitä lystää?

Mukana
mutta olen samaa mieltä @kotona : n kanssa, ensimmäisessä viestissä pitäisi olla asianmukaiset säännöt

Lähetän sanani ja osoitteeni, kun ensimmäinen viesti on päivitetty

Ensimmäinen viesti on päivitetty, ketjun pyörittäjä yrittää miettiä että oliko alkuperäisessä mutikassa muita sääntöjä… Anteeksi hajamielisyyteni, en ole juuri täällä uudella foorumilla liikkunut ja on vielä vähän kaikki hukassa… Pahoittelen :face_with_hand_over_mouth:

Kotona - tässä ei muodostu mitään ryhmiä, vaihto on aina kertaluontoinen ja en nyt sitä sulkeutumisaikaa tuohon laittanut kun en ole yhtään seurannut että kuinka täällä foorumilla nyt ihmisiä liikkuu.
Ilmoitan sulkeutumispäivän kun näyttää että ilmoittautumiset hiipuu :slightly_smiling_face:

Pahoittelen, muistelen vielä itsekin mitä alkutekstissä luki aiemmin… kiireistä johtuen en ole ehtinyt tätä nyt pyörittää… Vanhalla foorumilla tätä pyöritin yli 30 kertaa (en muista monesko oli viimeisin…) Joskus uusi Summanmutikka oli heti kun vanha loppui ja joskus väliä oli useampi kuukausi :grinning_face_with_smiling_eyes:

Tämän jos vielä saisin selkokielisenä? “- - varasanana oleva tulee jokaiselle toiveelle varasanaksi --”
Ääh - voiko suomen kielellä sanoa jotain niin vaikeasti, että minulla ei ole hajuakaan siitä, mitä tarkoitetaan? Kun tässä aikani pohdiskelin, tuli pieni aavistus: Menevätkö nämä toivesanat kuu, kissa ja nuotio sanskulta osoitteiden kanssa eri henkilöille ja jokainen henkilö saa yhden toivesanani + varasanani, jolloin minulle pitäisi saapua 1 kuu, 1 kissa, 1 nuotio taikka heikoimmassa tapauksessa 3 mummoa?

Mukana :wave::blush:

Kiitos @sansku10, ilolla tervehdin avaustasi :wave: :smile:, tulen mukaan ja pistän viestinä sinulle kolme toivesanaa + sen kaikille näille yhteisen varasanan, ynnä osoitteeni !

Mukana!

Sorry olen eilen illalla myöhään laittanut viestiä ja se tulikin tähän ketjuun eikä yv viestiin. Ei saisi puoli nukuksissa tehdä asioita. Siinä oli jopa Osoitteeni minkä onneksi ylläpitäjä oli poistanut. Yritetään tänään uudelleen.
Nolottaa koko juttu.

Osallistun tähän

@kotona, ihan oikein päättelit pelin hengen, eli ”heikoimmassa tapauksessa” :grinning: saat kolme mummoa

Mukana.

Kivaa! Tulen taas ilomielin mukaan! Lähetän sinulle yksityisviestissä ne 3 toivesanaa ja neljäntenâ ekstra- varasanan sekä osoitteen itietysti. Kiitos ketjun avauksesta,@sansku10!!! :ok_hand: