RR-OLORR, #97 isokokoiset kortit 1paikka, uusia ryhmiä myös

#91 @ritvapeltola n ja @Elmanaakka n kuoret valmiina lähtemään takaisin

#91 kuoret paluumatkalla @Elmanaakka ja @Meringer :slight_smile:

#88 Sain korttini takaisin hienosti koristeltuna ja kirjoitettuna @katarinahildur ilta ja @minkero lta. Kiitos tosi paljon molemmille! Kirjoittelen viimeiset kortit tähän ryhmään tänään ja lähetän huomenna :slight_smile:

1 Like

Hei!
Minä olen monta monta kertaa aikonut osallistua tähän ketjuun, mutta joka kerta, kun olen lukenut ensimmäisen viestin ohjeet läpi, minulle on jäänyt epävarmuus siitä, että en ihan täysin tajua, miten tämä homma toimii. Yleensä ymmärrän suomea, mutta tässä tapauksessa moni asia on jäänyt mietityttämään. Rohkaisen nyt mieleni ja kysyn:

Aivan ohjeen alusta: Jos lähetän postimerkillä ja osoitteellani olevat kortit kuoressa, niin kenelle ne lähetän? Aina elmanaakalle??? Ohjeessa puhutaan “ryhmän ylläpitäjästä” eli onko se aina elmanaakka vai ryhmän jäsen numero 1 vai kuka?

No, entäs miksi pitää lähettää mukana postimerkki palautuskuorta varten tai postimerkillä varustettu palautuskuori, jos kerran joka ikisessä kortissa on jo valmiina postimerkki, jonka toivon saavani leimattuna takaisin? Mihin sitä palautuskuorta tarvitaan? Kuka palauttaa kenelle?

Jos osa lähettää isoja kortteja, neliökortteja ja osa ihan tavallisia, niin mistä tiedän, paljonko sille palautuskuorelle tulee painoa?

Neljäs kysymys: Miten korttien jako eri osallistujille tapahtuu? Lähettääkö ylläpitäjä siis esim. minun 5 korttia viidelle eri henkilölle kirjoitettavaksi ja he sitten postittavat korttini suoraan minulle? “Postitat kortit kahden viikon kuluessa” - siis ryhmän ylläpitäjälle vai suoraan korteissa oleviin osoitteisiin?

Monimutkaista minulle, mutta kertokaa te, jotka olette systeemissä sisällä ja ymmärrätte!

Kotonan kysymyksiin vastauksia, en tiedä selventääkö yhtään:

*Lähetät ylläpitäjä elmanaakalle, joka lähettää korttikuoret osallistujille. Eli siinä palautuskuoressasi saat muiden osallistujien kuoret. Kun esim. kommentoi oloani x 3 ryhmään osallistuu 6 henkilöä. Pakkaat itseltäsi 3 korttia/kirjekuori, yhteensä 5 kirjekuorta ( 15 korttia yhteensä). Kuoriin kirjoitat osoitteesi ja laitat postimerkit. Kuoressa oleviin kortteihisi laitat ryhmä # tunnuksen ja oman nimimerkkisi. Sitten lähetetät korttikuoret ja palautuskuoren osoitteellasi ja postimerkillä varustettuna elmanaakalle, joka kaikkien korttikuoret saatuaan lähettää ne eteenpäin osallistujille. Kun saat muiden 5 osallistujan kortit (palautuskuoressasi), kirjoitat ne 2 viikon sisällä ja postitat. Kommentoi… ryhmässä kommentoidaan korttia, mitä kuvasta tulee mieleen yms, jokainen tavallaan.
Palautuskuori on hyvä olla A5 kokoa, jos on normaali ryhmä. Välillä on isojen korttien ryhmiä, joissa palautuskuori A4 kokoa. Postimaksu palautuskuoressa esim. tuollaisessa 6 osallistujan kommentoi x 3 ryhmässä on 2x ikimerkki.
Olopäiväkirjassa toimitaan taas niin, että ylläpitäjä arpoo kuka lähettää kenellekkin korttikuorensa kirjoitettavaksi ja lähettää viestillä osoitteen. Eli silloin kirjoitat vain yhden osallistujan kortit päiväkirjaomaisesti, 1pv/kortti. Päiväkirjassa lähetetään 7-9 korttia kuoressa.
Yhden kortin olossa lähetetään kortit yleensä ilman kuorta, jokainen kirjoittaa muille osallistujille yhden kortin/hlö-ja taas korttiin osoite, postimerkki ja ryhmäntunnus.

Oloryhmissä tarkoitus saada omiin kokoelmiin kirjoitettuna itse ostamiaan hienoja kortteja*

1 Like

Helpoin on lähteä liikkeelle tuosta olopäiväkirjasta, jos mietityttää.

Jospa nyt koitan aloittaa suosittelemastasi olopäiväkirjasta. Siinäkö kortit eivät kierrä sinun kautta, eikä tarvita palautuskuorta mukaan? Osallistun siis ryhmään #90 paikalla 8.
Minulla on mahdollisuus itse käsinleimata jokaisen lähettämäni kortin postimerkki, jos se on saajalle tärkeää. Myös itse toivoisin saavani postimerkit leimattuina, mutta tiedän, että kaikki paikallispostit eivät enää nykyään palvele.

#90 olopäiväkirja arvottu, kuka lähettää kenellekin kuoret ja osoitteet ja ohjeet viestissä

#90 OLOpäiväkirjakortit matkalla kirjoittajalleen
#91 korttini palautuivat @Meringer iltä kivoin kirjoituksin, kiitos paljon!

1 Like

#91
Kiitos @ritvapeltola korttieni kirjoittelusta

#91 @tallun kortit lähtee tänään kotiinpäin

#90 OLOpvkirja lähtee maanantaina kirjoittajalleen
#91 kommentoi OLOani @Elmanaakka ja @Meringer sain jo lauantaina kirjoitettavaksi ja lähtevät maanantaina takaisin omistajilleen

Minun ihkaensimmäinen olorr #90 kirjekuori lähti tänään asiamiespostiin, ja sieltä eteenpäin se jatkaa maanantaina 29.4. klo 16.30. Sitä aikaisemmin tältä paikkakunnalta mikään ei liikahda eteenpäin Postin viemänä.

Kiitos paljon korttien kirjoittelusta ja kommentoinnista kaikille :grinning:
#88 @Sinipiika
#89 @katarinahildur
#91 @meringer, @ritvapeltola

1 Like

#90

Päiväkirjakuori postiin maanataina :blush:

#90 Olopäiväkirja lähetetty kirjoittajalle

  1. Kiitos @Sinipiika korttieni kirjoittamisesta.
    Tänään saan postiin loput kuoret tästä ryhmästä.
1 Like

Kiitos #88 kirjoittelusta @sinipiika! :hugs:

1 Like

#91
Kiitos @Tallu korttieni kirjoittelusta

1 Like

#91 korttini palautuivat @Elmanaakka kivoin kommentein, kiitos paljin!