Postzegels - PostNL. topic 2020/2022

A post was merged into an existing topic: POST.NL - NEDERLAND - Post versturen /prijzen en andere post gerelateerde onderwerpen - 2023

A post was merged into an existing topic: POST.NL - NEDERLAND - Post versturen /prijzen en andere post gerelateerde onderwerpen - 2023

@Winkey en @FeNa , dit is geen spam .
Je kunt inloggen bij PostNL en dan zie je meer gegevens.

https://portokosten.postnl.nl/#/welkom

Ik heb deze kaarten ook wel eens ontvangen en dan zie je de afbeelding van de envelop of kaart.
Deze kaart / envelop is wel bezorgd bij jou.
De afzender heeft haar / zijn naam niet vermeld.

Die kreeg ik dus niet te zien. Hij kreeg hem niet geladen. Ik heb geen idee om welk poststuk het gaat.

Klopt. Het bleek, na contact, ook een nep kaartje te zijn. Omdat we veel post versturen zijn wij denk ik er eerder toe geneigd dit te betalen, vandaar dat ik het ook aan jullie wil melden. Ik was er ook bijna voor gegaan, maar ik was verbaasd dat het deze keer niet met postzegels kon worden betaald. Dus wees gewaarschuwd

1 Like

Natuurlijk kun jij deze kaarten melden als "phishing” als het lijkt op “phishing”. :thinking:

Klopt, ik had het hier toevallig gister nog over met een collega. Oplichters versturen deze kaartjes nu ook, en je bent sowieso nooit verplicht ze te betalen. Deze krijg je namelijk ook als jij post krijgt van iemand die niet genoeg geplakt heeft. Ik heb er nog nooit eentje betaald

Even afreageren,
Zo kwam vandaag de post binnen:

Gevouwen en gescheurd :pensive::triumph:

@Winkey wat een afknapper. Nee, daar word je niet blij van. Balen joh.

Ik heb op het werk en privé al gemerkt dat Postnl er nu weer vaker 2 dagen over doet om een brief of kaart binnen NL te bezorgen, dat belooft wat met de kerstpost. Dus mijn verjaardagskaart voor een jarige over 2 dagen vandaag maar in de brievenbus gegooid.
Gek genoeg vandaag ook een kaartje uit de USA ontvangen die er maar 5 dagen over had gedaan. Dat is dan weer heel snel.

1 Like

Helaas heb ik gemerkt dat Postnl de eigen kerstpostzegels van 2010 niet herkent. Nu ontvang ik dus soms kaarten met deze kerstzegels en vervolgens een schriftelijk bericht van Postnl dat zij willen dat ik de boete betaal, omdat zij de kaarten toch hebben bezorgd. Zo jammer.

Pas op he, met die berichten. Het is niet altijd PostNL. Willen ze dat je digitaal betaald? Ik zoutachtige even contact met ze opnemen hier over

Ja, ik zou het digitaal kunnen betalen en het is echt Postnl want ik kon foto’s zien van de enveloppen waar het om ging. De kaart meldt geen plek waar je bezwaar kunt maken of iets dergelijks.

1 Like

volgens mij ben je niet verplicht tot betalen.

Heb je dat gemeld? Want die horen ze toch gewoon te erkennen?

Dus dit was het probleem…

2 Likes

:roll_eyes: Wat een " blunder " van Post. NL :eyes:

Bedankt voor het delen @piavano :+1:t2:

Je bent niet verplicht om te betalen dat heb ik al een heke tijd geleden uitgezocht.

Ik heb zelfs een tijd geleden zelf te weinig zegels geplakt op een zelfgemaakte envellop. Die bleek bij de post zwasrder te zijn dan thuus, 21 gr ipv 19,5-20gr.
Ik heb een klacht ingediend dat ik het met de boete nietveens was omdat ze de brief ook kobden terugsturen zodat ikzelf er 1 zegel extra bij kon plakken. Ook vermeld dat ik best veel post verstuur. Mijn klacht werd gehonoreerd en ik hoefde niet te betalen.
Dus klagen helpt en vooral geen boetes betalen van post die jezelf ontvangt. Dat ben je in ieder geval niet verplicht.

2 Likes

A post was merged into an existing topic: POST.NL - NEDERLAND - Post versturen /prijzen en andere post gerelateerde onderwerpen - 2023

2 posts were merged into an existing topic: POST.NL - NEDERLAND - Post versturen /prijzen en andere post gerelateerde onderwerpen - 2023