Ben even nieuwsgierig. Deze vraag is misschien al wel eens gesteld, maar ik weet niet hoe ik dat nu nog terug kan zoeken op het nieuwe/ oude forum.
Ik stuur vaak die kaartjes uit gratis postsets van PostNL collectclub als een soort Maxicards. Dan plak ik de matchende postzegel dus aan de voorkant en gewoon nog Internationaal 1 op de achterkant, aangezien je niet aan de voorkant van de kaart hoort te frankeren. Ook plak ik soms wel eens 2X NL1 op een kaart als ik postzegels heb die bij de wensen van een ontvanger passen. Nu heb ik een profiel gekregen waarbij ik zo’n “maxicard” wil sturen, omdat het goed bij de wensen past, maar ik heb ook nog een leuke NL1 zegel die ze denk ik mooi zou vinden. Maar ik dacht bij mezelf, ik ga toch geen 2,73 EUR op een ansichtkaart plakken? Mijn vraag is dus: verwerkt PostNL de kaart wel als ik gewoon 1X NL1 op de voorkant plak en 1X NL1 op de achterkant? Ik weet dat het niet hoort, maar ben gewoon benieuwd. Er zitten dan immers wel voldoende postzegels op.
Weet iemand dit?