Postzegels - PostNL. topic 2020/2022

Dat laatste wist ik niet! Dank je.

Leuk dat Geertje Aalders ook kerstkaarten heeft. Het is alleen dat ik al zo vreselijk veel kaarten in huis heb… Ik ga er toch even naar kijken. :slightly_smiling_face: Vorig jaar heb ik overigens een stapeltje ansichtkaarten gekregen die dezelfde print hebben als de decemberzegels van 2020 via mijn werk (PostNL). Ik vind ze alleen te lelijk om te versturen.

1 Like

Hoi allemaal,
ik ben helemaal groen wat betreft postcrossing maar mijn dochter en ik vinden het erg leuk. Nu dacht ik dat ik in eerste instantie geen voorkeur zou hebben qua postzegels maar ik kom er gaandeweg achter dat het toch ook leuk is om verschillende (oude) postzegels te gebruiken bij het versturen van de post.

Ik heb een vraag over de website fqstamps.nl. Als ik daar bijv kies voor frankeerzegels, complete jaargang 2002, postfris voor 8,75 wat betekent dat dan?
Dat ik een setje postzegels krijg van varierende waarde (zoals op de foto van fqstamps) en dat ik die zegels dan gewoon kan gebruiken om post mee te versturen (uiteraard met de waarde die nodig is)???
Als ik de waarde van al die zegels bij elkaar optel dan kom ik bijna op een euro meer uit dan wat ik ervoor moet betalen. Dus ik vroeg me af of dat dan wel klopt :wink: Of is dat dan die korting waar ik eerder in dit topic over heb gelezen?

Alvast bedankt en groetjes!

Hallo @LittleBeeNL,

Het bedrag is inderdaad hoger dan €8,75.
Ik vermoed dat dit dus het juiste bedrag is (mét de korting) .
( Als het maar zegels zijn met een € / Euro waarde. )
Persoonlijk heb ik geen ervaring met deze webshop.
Misschien zijn er leden die postzegels kopen bij deze webshop.

Ha LittleBeeNL, welkom op het forum!

De site fqstamps is met name gericht op verzamelaars. Een complete jaargang is voor hen meer waard dan de waarde die op de postzegels zelf staat.

Het is op die site erg puzzelen om de juiste postzegels te vinden (die dus de gewone prijs hebben).
Ik heb er zelf tot nu toe alleen Internationaal 1 postzegels besteld, en geen postzegels in eurocent en die je zelf kunt combineren tot (minimaal) 1,55.

Ik heb toen gekozen voor de postcrossing zegels en een aantal varianten van de ‘Grenzeloos Nederland’ serie.
De kortingscode werkte vorige maand nog steeds, dus dan ben je inderdaad iets goedkoper uit.

Misschien dat iemand anders nog tips heeft voor het zoeken van de zegels die je zelf kan combineren (bijv. 4x 39 cent)

ja ik bestel al een poosje bij deze webshop na een tip in dit topic. ik zoek eigenlijk altijd per jaartal. 2000-2009 en 2010-2019. zijn maar een paar pagina’s en het assortiment verandert steeds dus een keer in de zoveel tijd scroll ik er eens doorheen. meestal bestel ik inderdaad 39 cent zegels (4x 0.30 is 1.55) maar ze hebben ook zegels van 59 en 61 (heel leuken) en die kan je dan met een nationale zegel combineren.
soms hebben ze ook kabouterzegels (75cent), daar doe ik er twee van plus een 5 cent zegel.
eigenlijk is het gewoon een beetje kijken wat je leuk vindt en berekenen hoeveel je dan nodig hebt van wat, als je dat leuk vindt.

oh en ik ben ook heel blij met de service. er mistte ooit een keer een velletje zegels in mijn bestelling dus ik had een mail gestuurd. ik kreeg het velletje kosteloos opgestuurd en nog extra guldenzegels erbij (voor de verzamelaar), erg lief.

1 Like

Dank jullie voor de reacties!
Wat jij zegt Mchay, leek mij dus ook het leuke eraan. Bedrag uit tellen en dan verschillende zegels plakken. Ik denk dat ik dan maar eens een bestelling ga plaatsen! Nogmaals dank!
Gr Kelly

1 Like

Weer een zending postzegels besteld bij FQstamps.
Zending binnen 2 dagen ontvangen, met leuke extra’s.

Ik heb een paar jaargangen uit 1960/70s gekocht. Leuk voor penvrienden postzegelverzamelaars. Uitsluitend de zegels, dus zonder boekwerkje.

Ik kan FQstamps wel aanraden. De zegels zijn niet goedkoper dan de frankeerwaarde. Soms 1 2 of 3 cent. Soms ook duurder. Dus rekenmachine er bij.
Mooie postzegels op een kaart vind ik zelf leuk om te versturen. En ontvangen: ) .

Heeft iemand nog wat extra priority zegels die die wel met mij wil delen? Bij elk PostNL punt dat ik het vraag zijn ze irritant genoeg op, en ik kan zelf geen zegels van PostNL bestellen omdat ik geen bedrijf ben. Ik weet niet eens zeker of je die zegels wel echt nodig hebt in theorie, maar ik neem graag het zekere voor het onzekere met dit soort dingen.

Ja ik! Stuur me even een PM, dan komen we er vast uit!

1 Like

Je kunt bij de CollectClub van PostNL gewoon postzegels bestellen.

1 Like

Priority zegels zijn geen postzegels. Het zijn blauwe zegels die je officieel moet gebruiken als je andere zegels dan internationale zegels wilt gebruiken om post naar het buitenland te sturen.

Ze moeten gewoonlijk gratis verkrijgbaar zijn bij een PostNL punt, echter in mijn buurt zijn ze er nooit als ik erom vraag.

Bedrijven kunnen de zegels gratis bij PostNL als een rol bestellen, maar particulieren helaas niet.

Hoe dan ook, gelukkig heb ik inmiddels weer genoeg priority zegels. Ik houd ervan om andere zegels dan internationale zegels te gebruiken voor post naar het buitenland, dus ik gebruik ze vaak.

Ik heb wel eens via de klantenservice van PostNL een rol opgestuurd gekregen. Gratis.
Even het contactformulier gebruiken en hopen dat je een tof personeelslid treft.

1 Like

Huh, bedankt voor de tip! Ik dacht er al aan dat misschien te doen, was alleen onzeker van de reactie erop.

In belgie heb ik mijn bedrijf zelf uitgevonden. Postcrossing schreef ik en ik kreeg er aan. Geen idee of jullie Meer Dan een naam moeten zetten.

1 Like

Je moet een apart zakelijk account aanmaken, geen idee wat ze zouden rekenen als ‘bedrijf’, of wat je precies moet invullen.

Hallo, ik heb een mooie set postzegels ontdekt van de Vereniging voor Microbiologie (KNVM). Ik zou graag aan mede-communityleden willen vragen of ze deze per post naar mij kunnen sturen.

Ik heb je een DM gestuurd met de site waar je deze set kunt kopen en die levert ook in Duitsland!

2 Likes

Ik kan deze set nog niet vinden bij Postnl , ook niet bij de Collectclub. Heb jij een andere site?

1 Like

Hallo @meidans en @Inkspell,
Deze zegels zijn uitgegeven in 2011.

zie hier

2 Likes