Postzegels - PostNL. topic 2020/2022

Ik heb geloof ik de postzegels met knikkers besteld bij Postnl, ze zijn dus nog te krijgen :wink:

1 Like

Gevonden! Bedankt! :heart:

Ik bestel regelmatig bij beide site’s.
PMK meestal de ‘gewone internationale zegels’ omdat 4 zegels plakken veel ruimte op een kaart kost.

Bij FQstamps kun je met code ‘korting’ 8% korting krijgen. Gebruik je de code niet, dan krijg je een setje oude postzegels gratis bij je bestelling.

FQstamps.nl is met 8% korting dus ook goedkoper dan PostNL. Voordeel: ze hebben nog regelmatig de postcrossing postzegels op voorraad!

4 Likes

Dank je voor de tip, als ik weer postzegels nodig heb zal ik daar eens een kijkje nemen.

Ze hebben nu ook Kerstzegels.

Hallo allemaal!

Weten jullie of die ‘priority’ zelgels echt noodzakelijk zijn? Zou het dan echt sneller verzonden worden?
Je kunt ze er namelijk afhalen door het stippellijntje te scheuren, en gezien de grootte, (man wat zijn die altijd groot) haalde ik ze er altijd af zodat ik meer schrijfruimte op de kaart had…
Slim of beter gewoon plakken?

Bedankt!
Roosmarijn

Hoi Roosmarijn,

Volgens de site van Post.nl wordt je kaart dan internationaal met voorrang behandeld.
Je kan het logo ook zelf printen:

https://www.postnl.nl/klantenservice/bestellen-en-downloaden/documentatie-downloaden/priority-logo/

1 Like

Toch fijn dat het goed opgelost is :slight_smile:

Ik gebruik de Priority zegels/stickers eigenlijk alleen voor landen buiten Europa. Bij kaarten naar landen zoals Duitsland, Frankrijk, Finland, Groot-Brittanie etc merk ik eigenlijk niet zoveel qua reistijd met of zonder priority.

2 Likes

@HM
Heb ook al 'ns een bestelling onjuist ontvangen, maar de oplossing was altijd snel en goed!

Volgens mij herkennen de PostNL sorteermachines een priority-sticker ook als buitenlande post. Dus wellicht levert het tijdwinst op…
Je zou eens een kaartje zonder en met moeten sturen naar hetzelfde land…

Kijk eens wat voor passende zegels er vandaag bij mijn bestelling zaten :smiley:
Verder nog een leuk assortimentje met verschillende zegels, maar deze sprongen eruit
(misschien even inzoomen om ook de kleine lettertjes te kunnen lezen)

7 Likes

Op de website van FQstamps, was ik de postcrossing postzegels van 2016 aan het zoeken maar kan ze niet vinden :frowning: Waar heb je ze gezien? Of bedoelde je andere postcrossing zegels?

Ze staan er alleen op als ze op voorraad zijn. Meestal een paar velletjes van de 2011 en 2016 versies. Als je ze niet kunt vinden, zijn ze er nu niet. kijk dan met een paar weken opnieuw.
(zoek links onderaan in het zoekveld op postcrossing)

Momenteel hebben ze niets op voorraad zie ik.

Dan kun je wel aan de linker kant in het menu voor ‘frankeerzegels’ en dan voor 2010-2019. Daartussen staan ook leuke niet-standaard internationale zegels die je ook met korting kunt kopen.

1 Like

Ik vind die site helemaal niet makkelijk zoeken.
Waarschijnlijk wel leuk voor de verzamelaar, maar ik wil vooral snel en voor een leuke prijs europa of wereld (waarde 1) zegels kunnen kopen.

Ah! Dan wisselt de voorraad snel. Dat had ik niet verwacht. Maar goed om te weten.

Goede tip dit. Ik vind vooral de “Grenzeloos Nederland” serie mooi. En allemaal internationaal 1 postzegels! :slight_smile:

@Mirijn Ben helemaal met je eens. De website is niet user-friendly. Maar met de tips van Petre, kom je er wel uit.

Volgens mij is hun core business ook de verzamelaar, maar ik slaag er meestal prima voor de ‘frankeerzegels’ (zegels die nog te gebruiken zijn).
Deze site en postzegelsmetkorting gebruik ik het meeste om postzegels te kopen.

1 Like

FQstamps heeft nu de 2011 zegels op voorraad, mocht je die nog willen bestellen:

Met code ‘korting’ krijg je dus 8% korting op je bestelling

1 Like

@Petre whoa!!! Wat fijn bedankt :slight_smile:

1 Like

@Petre , ik had nog nooit van deze site gehoord maar ik heb een paar velletjes gekocht (waar ik erg tevreden mee ben). het is even zoeken (wat overigens best interessant is), maar dan heb je ook wat. dankjewel voor het delen!

2 Likes