Postzegels - PostNL. topic 2020/2022

:flushed: :scream: :exploding_head: :face_with_symbols_over_mouth:

1 Like

Hier geen missende postzegels, had gisteren een hele mooie.
Woon in Hoogeveen.

2 Likes

Ik had in 2021 een kaart gerapporteerd bij Postcrossing omdat er maar 1 postzegel met kleine waarde op het poststuk zat. Underpaid dus.
Bleek niet zo te zijn. De postcrosser had zelfs een foto van de adreszijde gemaakt met erop 3 postzegels.

Soms vallen de zegels eraf:
-gevriesdroogd in het vliegtuig en daardoor losgelaten
-slechte lijmlaag, sommige landen gebruiken weinig lijm op de zegels. Soms bij hele oude zegels
-gladde kaarten waar de postzegel niet op hecht

Is er een hoek van de kaart gescheurd dan is het wel duidelijk.

Als je postzegelverzamelaar bent zou je de postzegels nooit los moeten peuteren natuurlijk. Dan beschadig je al snel de zegel.

Van de post van een ander moet je sowieso afblijven.
Ik hoop voor je dat het goed komt @anon7793644

2 Likes

@HM

Dankjewel ! :tulip:

Vandaag zijn alle kaarten mét postzegels aangekomen, en zelfs zonder PostNL stickers ! Een wonder… :innocent:

Ik hoop dat het zo blijft :crossed_fingers:t2::four_leaf_clover:.

Postzegels besteld en ontvangen bij
° Postzegels Met Korting - voor postcrossing maximaal 3 sets met euro-waarde per bestelling.
° FQstamps - heerlijk online winkelen. Mijn favouriten zijn kinderzegels Schiphol en de 3D zegels. Ik heb deze keer ook gulden-zegels gekocht. Voor een habbekrats krijg je een hele jaargang, leuk voor penvrienden of als decoratie.
Bij FQstamps ontvang je vaak een paar postzegels als kadootje.

Snelle levering door beiden.

1 Like

Mag ik jullie dit aanraden ?
Ik bestel hier altijd mijn postzegels.
Op een kaart plak ik dan 4 postzegels van 39 cent (€ 1,56) en een blauwe priority-sticker.
Dan heb je zoveel meer keuze dan alleen grijze Willem.

https://www.postzegelsmetkorting.nl/postzegels-wereld/165-722-brief-gewicht-0-20-gram-combinatie-140-internationaal.html#/568-aantal-10x_155

2 Likes

Bestel ik ook altijd.
Elke keer andere zegels.
En het is ook nog goedkoper.

Hi allemaal. mijn 1e bericht op het forum.
Als jullie een kaart sturen met een gewone NL nationale zegel, wat plakken jullie er dan bij?
Ik zie bij de collectclub zoveel leuke zegels maar die zijn er niet voor internationaal. Plakken jullie dan 2x nummer 1 NL zegels?

2 Likes

Hoi Nikki, welkom op het forum!

Plakken jullie dan 2x nummer 1 NL zegels?

Neuh, dat vind ik zonde, die zijn tenslotte meer waard. Ik heb bij Th. Leijten op Marktplaats een set van 59 cent zegels besteld en ben daar heel tevreden mee. Met dank aan @Winkey voor de tip!

Die zegel bijplakken bij een 1 NL zegel komt tot de goede waarde voor het buitenland, de zegels hebben elk een Priority labeltje en ze zijn nog mooi ook. (Hij heeft mij een set van Van Gogh/zonnebloemen en de Wadden zegels gestuurd, ik weet niet wat hij nu in voorraad heeft.)

2 Likes

bedankt @krasser !
Ik vind het op marktplaats nog wat moeilijk zoeken wat ik nu precies kan gebruiken, en of ik dan uiteindelijk niet duurder uit ben voor 2e hands zegels + porto dan wanneer ik dubbel nummer 1 plak.

Plakte altijd nog de saaie internationale zegels. Ben nu een tijdje gaan sturen met de internationale zegels met bijen erop en heb nog zegels van postzegelsmetkorting.nl alleen heb het idee dat precies deze kaartjes er extreem lang over doen! Maar kan toeval zijn. Kan nog even vooruit maar zal wel even op marktplaats gaan neuzen.

1 Like

Hallo @Nikki89 ,

Het is inderdaad even “rekenen en puzzelen” om het juiste bedrag te krijgen.
Maar ik heb de combinaties genoteerd :wink: .
Dan kan ik direct zien welke zegels ik kan plakken tot het bedrag van €1,55.
Ik heb wel de bijplakzegels van € 00,02, € 00,03 en €00.05 op voorraad.
Dit is handig om het totaal bedrag te “plakken” zonder extra zegels / teveel “betalen” aan portokosten.
En alle zegels met het € / Euro teken kun jij nog gebruiken om bij te plakken.

Zie HIER

1 Like

Ik doe dit redelijk vaak, bestel ook bij postzegels met korting, maar als iemand die zelf veel van filatelie houd wil ik ook af en toe de recentelijke uitgaven gebruiken. Vooral omdat ik het idee heb dat de gemiddelde persoon deze zegels niet zo gauw gebruikt binnen Nederland, helaas worden de meeste uitgaven op de Collectclub volgens mij vooral gekocht door verzamelaars en daarna in hun album gedaan. (Om nooit gebruikt te worden) Daarom heet het ook Collectclub waarschijnlijk, en hebben ze een andere aparte webshop met de ‘saaiere’ zegels.

Ik betaal dus redelijk vaak meer dan ik zou moeten, dus misschien zou ik inderdaad ook eens op marktplaats of ergens anders moeten zoeken naar zegels die samen met een Nederland 1 zegel tot €1,55 komen.

Je bent op MP niet duurder uit, in tegendeel.

Ik heb voor 100 zegels van 54 cent inclusief verzendkosten bijna 45 euro betaald, 45 cent per stuk.
Deze zegels combineer ik met een NL1 zegel en een bijplakzegel van 5 cent, totale frankeerwaarde precies 1,55 en ik heb daar dan 1,46 (45+96+5) voor betaald.

Of gecombineerd met decemberzegels die ik ook via MP heb gekocht (inclusief verzenden 62 cent per stuk) en 10 cent bijplakzegels (frankeerwaarde samen weer netjes 1,55), dan stuur je zelfs voor maar 1,17 een kaart de wereld in (45+62+10)

Als je 2x NL1 plakt ben je maar liefst 1,92 per keer kwijt.

Bedankt @JetteLise
Ik heb het altijd het idee met bijplakzegels van 2, 3 en 5 cent dat je dan zó veel moet plakken. Heb inmiddels ook wel een combi lijstje gevonden wat wel handig is.

Ja @Mattie07 ik vind de CollectClub zegels zo leuk!

Bedankt @barbizon
Ik wist niet dat je nu ook nog decemberzegels kan gebruiken. Wat ik erg lastig vind, is de juiste zegels op MP vinden en dan vind ik het verwarrend of je die (nog) kan gebruiken. Maar ik begrijp van een post hierboven dat je dus alle zegels met eurowaarde kan gebruiken, zolang het tezamen maar €1,55 is.

Hoe werkt het dan als je een zegel hebt waar een extra bedrag bij staat? Ik weet even niet wat de bedragen zijn. Maar ik noem maar even als voorbeeld: 39 cent en dan staat ernaast + 19 cent. Welke waarde hou je dan aan? 39 cent of de totale waarde incl. die 19 (of wat dan ook) cent?

1 Like

@Nikki89 het klopt dat je alle zegels met een aanduiding in euro’s nog kan gebruiken.
Van de zegels met een extra bedag houd je alleen het eerste bedrag aan (in jouw voorbeeld de 39 cent) de toegevoegde waarde die erop staat is extra betaald voor het goede doel (bijv bij kinderpostzegels).
De decemberzegels met daarop “december” hebben een waarde van 91 cent, die met een aanduiding in (euro)centen de waarde die erop staat (oa 29 of 39 cent).

Zelf vind ik het leuk om met verschillende postzegels combinaties te maken (ik krijg ook vaak leuke reacties op de gebruikte postzegels) maar als je dat lastig vindt zou je ook bij postzegelsmetkorting kunnen kijken. Zij verkopen kant en klare combinaties.
Daar kosten 25 combinaties internationaal 34,90, verzenden is gratis.

Nog een update over zegels via Marktplaats: ik kon het niet laten en heb nog een set van 100 39 eurocent zegels gekocht via Th. Leijten. Dit kostte me inclusief porto 28,92 euro.

Dat is dus goedkoper dan de 39ct waarde die erop staat - 28,92 ct per zegel.

4 x 39 ct zegels op een kaart is samen 1,56, 1 eurocent teveel voor de benodigde waarde van 1,55 maar daar knies ik niet over. Belangrijker is dat ik voor die 4 zegels samen maar 1,15 betaald heb. Dat scheelt dus nogal!

En het zijn ook nog eens prachtige zegels, de “Wadden” vogels en zeehonden serie, Rembrandt, de Efteling en andere. (Ik heb erbij vermeld dat het voor de liefhebbers van Postcrossing is.) Ik plak niet op elke kaart 4 postzegels, want het neemt wel veel ruimte in, maar voor mensen die van postzegels houden en voor mensen in exotische landen vind ik het wel erg leuk om wat voor ze uit te zoeken.

2 Likes

Leuk @krasser ! Heb je deze persoon gewoon een bericht gestuurd met je wensen? Ik had hem/haar gevonden op mp maar wát een pagina’s aan advertenties… Erg veel om door te spitten!
Maar het is zoveel leuker dan de standaard NL iconen zegels.

Ik ben inmiddels door mijn setjes van postzegelsmetkorting heen.

Hoi @Nikki89, ik heb twee keer postzegels gekocht bij meneer Leijten - de eerste keer had ik een berichtje gestuurd en gevraagd of hij nog een setje van 59 ct zegels had, kreeg keurig antwoord met een aanbod + verzendkosten. De tweede keer heb ik een bod gedaan op de set van 100x39 ct die hij aanbood.

Dus ik denk dat je rustig een berichtje kunt sturen met je verzoek en erbij zeggen dat het voor Postcrossing is, dan hoef je niet de hele lijst door te spitten. Ik heb nul saaie zegels van hem gekregen en van postzegelsmetkorting soms wel, dus ik ben heel tevreden.

Ik heb gister ook bij deze meneer besteld, ben benieuwd wat ik krijg :grin:

1 Like

Zijn er ook mensen die net als mij vlak bij de grens van Duitsland wonen en via Duitsland sturen? Ik zou willen dat ik bij postcrossing kon instellen dat ik Duits was.

1 Like