Postzegels - PostNL. topic 2020/2022

Hoi @Nikki89, ik heb twee keer postzegels gekocht bij meneer Leijten - de eerste keer had ik een berichtje gestuurd en gevraagd of hij nog een setje van 59 ct zegels had, kreeg keurig antwoord met een aanbod + verzendkosten. De tweede keer heb ik een bod gedaan op de set van 100x39 ct die hij aanbood.

Dus ik denk dat je rustig een berichtje kunt sturen met je verzoek en erbij zeggen dat het voor Postcrossing is, dan hoef je niet de hele lijst door te spitten. Ik heb nul saaie zegels van hem gekregen en van postzegelsmetkorting soms wel, dus ik ben heel tevreden.

Ik heb gister ook bij deze meneer besteld, ben benieuwd wat ik krijg :grin:

1 Like

Zijn er ook mensen die net als mij vlak bij de grens van Duitsland wonen en via Duitsland sturen? Ik zou willen dat ik bij postcrossing kon instellen dat ik Duits was.

1 Like

:sob: :sob: :sob:

5 cent duurder voor binnenland, 10 cent duurder naar het buitenland :cry:

1 Like

Echt hopeloos! Natuurlijk gaan mensen steeds minder post versturen als het steeds duurder wordt… Dat los je niet op door de prijs wéér te verhogen.

Precies, maar probeer dat PostNL maar eens duidelijk te maken :cry:

Waardeloos bedrijf… Ik wil best kaartjes sturen via Nederland, maar die prijs is niet normaal.

Tip:

Nu zijn de zegels nog voor de oude prijs. Wanneer je zegels met een ‘1’- waarde koopt, blijven deze geldig, ook al stijgen de prijzen. Wanneer je nu dus 1000 postzegels koopt is dat een goede investering. Het voordeel stijgt door de loop van de jaren. Slapend rijk worden, eigenlijk, welbeschouwd… :slight_smile:

3 Likes

Ik was dat ook inderdaad van plan om nog even wat in te slaan voor de prijsverhoging. Maar het blijft rot en voor veel mensen straks niet meer betaalbaar :pensive:

2 Likes

Ik zie net dat de “persoonlijke postzegelrol” nu nog 1,02 per zegel kost, dat is maar één cent duurder dan het nieuwe tarief.

Vond ze altijd wat te duur vergeleken met gewone zegels, maar misschien toch maar eens over nadenken… :postal_horn:

De enige mensen die er echt last van hebben, zijn wij postcrossers en andere mensen die veel versturen.

De mensen die af en toe een kaart versturen, zullen heus schrikken van de prijs als ze postzegels kopen, maar dat doen de meesten denk ik ook niet vaak. Ik hoor de meeste mensen vooral klagen over hoe duur een wenskaart is. Een beetje Hallmark of Paperclips kaart is vaak meer dan 2 euro en dan heb je nog geen eens een grote kaart.

Ik heb zelf even ingeslagen bij postzegelsmetkorting. Scheelt op lang termijn weer.:grin:
Maar qua totaalprijs ben ik nog steeds bijna 2 euro per kaart kwijt. En elke hobby kost geld. :woman_shrugging:

Ik was te laat bij Postzegels met korting. Ze hadden setjes voor postcrossers met €-zegels, nu alleen nog met Internationaal 1.

Wel Decemberzegels gekocht bij PMK.

En bij FQstamps besteld. Altijd goed en snel geleverd.

Ik heb inmiddels een paar keer postzegels besteld op Kadobonnenplaza en ben daar heel tevreden over. Het bestellen is een beetje omslachtig, maar ik kreeg steeds een grote variatie aan leuke postzegels :love_letter: Tip voor als je voor het einde van het jaar nog wil inslaan :grin:

Dit zijn de postzegels die ik recent ontving (Internationaal 1):

3 Likes