Postzegels - PostNL. topic 2020/2022

A post was merged into an existing topic: POST.NL - NEDERLAND - Post versturen /prijzen en andere post gerelateerde onderwerpen - 2023

2 posts were merged into an existing topic: POST.NL - NEDERLAND - Post versturen /prijzen en andere post gerelateerde onderwerpen - 2023

Hey you guys,

I’m just wondering how to get nice stamps in the Netherlands to put on the cards.
So far I just can send the real basic (read, boring :sweat_smile:)stamps from postNL or PC-site.

Thank you!
Mar

Hoi!

Ik bestel ze meestal bij postNL. Als je een beetje verder zoekt op de site bij de collect club, heb je heel veel leuke postzegels. En je betaalt geen verzendkosten.
Verder bestel ik ze bij postzegelsmetkorting. Dan kun je niet kiezen welke zegels je krijgt, maar als je aangeeft dat je verschillende zegels wil met een waarde van 1,55, krijg je verschillende velletjes opgestuurd (ook gratis verzenden).

3 Likes

Ik bestel tegenwoordig eigenlijk altijd bij postzegelsmetkorting.nl.
Daar kun je combinaties bestellen van postzegels met lagere waardes om toch aan de juiste waarde te komen. Dit zijn vaak oudere zegels. Je kunt bij je opmerking zetten dat het voor postcrossing is. Ik heb gehoord dat ze dan wat leuke uitzoeken voor je.

2 Likes

Dank, ik heb ne zegels besteld bij postzegelsmetkorting en dacht ineens aan kinderpostzegels. Daar ook maar meteen kaarten besteld :wink:

Ik koop vaak mijn postzegels bij Th.Leijten op marktplaats.
Het is nog nooit mis gegaan.
Veel keuze in zegels. Zelf even kijken welke waardes je nodig hebt om tot het gewenste bedrag aan zegels te komen. De priority sticker print ik op etiketten papier en knip ze uit, mocht ik nodig hebben. (Op gewoon papier en een pritt kan natuurlijk ook)
8,15 voor 10 zegels waarde 1 (met Doutzen :wink:, jaar van het boek, 40 jaar top 50 ect.) maar ook andere waardes en internationale postzegels.
Ik kan je Theo van harte aanbevelen.

6 Likes

Hoi allemaal,

Vandaag stuitte ik via een berichtje op Facebook op de volgende website:
https://www.postzegelsmetkorting.nl/

Misschien hebben jullie er wat aan. Ik heb zojuist een bestelling gedaan en hoop snel de zegels per post te ontvangen. Ik laat het jullie weten als het gelukt is.

Ik dacht dat dit misschien wel een handige site is, vooral voor de ‘veel verzenders’ onder ons.

3 Likes

Ik heb er wel eens een bestelling geplaatst, niets op aan te merken, je moet alleen wat meer plakken; in mijn geval een aantal 3 cent zegeltjes erbij, wat niet altijd handig is op postkaarten.
Ik had ze de volgende dag al in huis trouwens, service is goed!

Ik heb gekozen voor postzegels met ‘internationaal’ en dan een ‘1’ erop. Als het goed is zou je daar niet bij te hoeven plakken.

Ik kan me ook voorstellen dat sommige postcrossers graag bijzondere postzegels ontvangen, alleen blijft er dan weinig ruimte over op de kaart. Maar er is altijd ruimte voor ‘happy poscrossing!’ :smile:

In mijn laatste bestelling (van vorige week) kreeg ik een combinatie van 1x 0,69, 1x 0,44 en 1x 0,39. Op de zegel van 0,69 zit dan al een priority, dus hoef je maar 3 zegels te plakken :slight_smile:

Ik zet er vaak in de opmerkingen bij dat het voor postcrossing is en het daarom fijn is als er zo min mogelijk bijplakzegels (die van 2, 3, 5 of 10 cent) bij zitten, vaak wordt daar wel rekening mee gehouden!

2 Likes

Wij hebben deze site ook gezien, maar we vinden het zonde om zoveel postzegels te moeten plakken en dan bijna geen ruimte over te houden om iets te schrijven.

Wij zijn pas in juni gestart met postcrossing en kwamen er al snel achter dat er alleen maar standaard postzegels verkocht worden bij de Primera en Albert Heijn. Dit weekend heb ik bij Postnl wat bijzondere postzegels besteld, je moet alleen goed kijken dat je het internationale zijn.

We kwamen ook de site fqstamps.nl tegen, hier hebben ze ook veel oudere zegels die postfris zijn.
Iemand hier ervaringen mee?

PMK (postzegelsmetkorting) verkoopt ook de buitenlandse zegels met Nederlandse ikoontjes, maar dan ietsje goedkoper. Link…

Wat je zou kunnen proberen, is een mailtje sturen met de vraag of ze een combinatie kunnen sturen met relatief weinig postzegels of met relatief kleine postzegels. Of beide. Ik merk namelijk wel dat veel mensen de postzegels leuk vinden.

En als er leuke postzegels zijn, meteen wat meer in slaan. :wink: Ik heb er nog steeds spijt van dat ik niet meer van die buitenlandse postzegels met knikkers heb gekocht. :thinking:

Ik koop al heel lang bij postzegelsmetkorting. De service is prima snelle levering en ook telefonisch goed en snel bereikbaar.
Ik bestel zowel de gewone zegels (1) als ook de combinaties. Die laatste gebruik ik vooral ook voor mensen die postzegels verzamelen en een envellop niet erg vinden. De kaarten schrijf ik dan zo alsof het een gestemprlde kaart is met guldenzegels erop. Voor corona kon ik die dan zelf bij Bruna postagentschap afstempelen. Dat gaat nu helaas niet meer. Dus gebruik ik nu gestempelde zegels maar dan staat de stempel niet op de kaart.
Voor de prijsverhoging bestel ik in ieder geval nog enkele zegels bin PMK

Vandaag na 6 jaar pauze, Postcrossing weer opgepakt. En meteen weer Postzegels met korting besteld. Meestal zijn het 3 zegels, en die kon ik altijd prima kwijt op het rechterstukje van de kaart, dus genoeg ruimte om te schrijven. En anders schrijf ik het adres iets kleiner of dichter op elkaar. Dat ging altijd prima. Ik vind juist die verschillende zeges zo leuk!

2 Likes

Goede ervaring met genoemde website. Had al setjes ‘Internationaal’ besteld, erg snel geleverd.
Vraag me wel af of er na de prijsverhoging van PostNL nog meer zegels geplakt moet worden (zal haast wel), want dan blijft er eigenlijk geen ruimte meer over om nog iets te schrijven :thinking:

Ik bestel ook al jaren bij Postzegels met korting. Goede ervaringen mee.

Deze heb ik van de week mogen ontvangen. Ik heb gevraagd of ze verschillende zegels willen versturen en dat is zeker gelukt. Geen bijplakzegels nodig Ook heb ik nog 10 losse priority-stickers erbij gekregen.
Ik ben dik tevreden wat betreft mijn eerste bestelling.

5 Likes

Drie postzegels passen nog op de rechterzijde van een kaart, dus ruimte genoeg om te schrijven. Als je verschillende zegels hebt is er altijd wel iets van te maken.
Ik koop mijn postzegels meestal op marktplaats, voordeliger dan PMK waar ik in het verleden ook regelmatig besteld heb.
Fqstamps heb ik wel eens gekeken, nooit besteld omdat ze daar niet voordeliger zijn.