Postal Monitor

noen som vet hvorfor det er så stor forskjell mellom de ulike landene i norden når det gjelder distribusjon av kort/brev for tiden?

finland/åland sender ikke til 177 land.
norge sender ikke til 144 land.

i sverige er det kun 20.
i danmark kun 21.
i island kun 28.

:thinking:

Godt spørsmål! Jeg aner ikke hvorfor det er slik, men hvis noen har et godt svar så vil jeg gjerne høre det!

noen som har en epost adresse fra postens kundeservice?
tenkte å spørre, men chatbot virker ikke. :upside_down_face:

Du kan jo kalle deg frilansjournalist og ta kontakt med presseteamet: presse@posten.no

Da har jeg sendt en mail til pressekontakten, så får vi se om jeg får noe svar.

1 Like

Blir spennende om du får svar. Posten oppdaterte sin liste i går, og nå er det kun 3 land det ikke sendes brevpost til (mens Danmark, Finland, Island og Sverige har høyere tall for land de ikke sender post til).

1 Like

Jeg har fått svar på mail, men egentlig ikke på spørsmålet. Fikk beskjed om at de har sendt til de fleste landene på listen hele tiden, via transitland, men jeg trodde det var slik man alltid gjorde det. Så hvorfor de egentlig har hatt en så lang liste så lenge, det vet jeg fortsatt ikke.

1 Like

Noen som vet hvorfor Australia og Israel er lagt til listen over land vi ikke kan sende til? Det er da to land som er kommet langt i gjenåpningen?

Israel er nå fjernet. Listen ble oppdatert 25. mai, og nå står følgende på listen:
Australia
Chile
Jemen
Peru