PostNL NEDERLAND 2024 - Postzegels (Stamps) - actuele prijzen, informatie en vragen

gereserveerd :writing_hand:t2: :writing_hand:t2: :writing_hand:t2:

gereserveerd :writing_hand:t2: :writing_hand:t2: :writing_hand:t2: :writing_hand:t2:

Wijzigingen per 1 januari 2024

PostNL tarieven 2024

In English
Sending a letter or card

Verstuur je weleens een goederen gefrankeerd met een postzegel naar het buitenland?
Door internationale regelgeving, bepaald door de Wereldpostunie, moeten we een strikt onderscheid maken tussen het verzenden van documenten en goederen.
Al jouw goederenzendingen moeten voortaan voorzien zijn van een verzendlabel met barcode.

Daarnaast eisen landen dat we de informatie over deze zendingen digitaal en vooraf met ze delen.
Dit betekent dat alle goederenzendingen voortaan als pakket zonder track & trace moeten worden gefrankeerd.
Ook al zit het in een envelop. Op die manier komt er altijd een verzendlabel inclusief barcode op.

Dit is de link naar de pagina van Post.NL

:netherlands:
:exclamation: M.b.t. "enveloppen met inhoud” een link naar onderstaand artikel van het AD:

https://www.ad.nl/economie/strop-webshops-buitenlandse-brief-mag-van-postnl-alleen-nog-papier-bevatten~a314e199/

Hier is de link naar de website van PostNL.

Wijzigingen per 1 januari 2020.
Verstuur je weleens een goederen gefrankeerd met een postzegel naar het buitenland?
Door internationale regelgeving, bepaald door de Wereldpostunie, moeten we een strikt onderscheid maken tussen het verzenden van documenten en goederen.
Al jouw goederenzendingen moeten voortaan voorzien zijn van een verzendlabel met barcode.

Daarnaast eisen landen dat we de informatie over deze zendingen digitaal en vooraf met ze delen.
Dit betekent dat alle goederenzendingen voortaan als pakket zonder track & trace moeten worden gefrankeerd.
Ook al zit het in een envelop. Op die manier komt er altijd een verzendlabel inclusief barcode op.

2 Likes

Er is een verschil tussen postzegels voor "verzenden binnen Europa”
en “EUROPA postzegels”, zoals het thema "Bruggen” in 2018 en "Vogels” in 2019 .

In Nederland zijn de “normale postzegels” voor het verzenden binnen Europa veranderd in "Wereld " .
Maar de zegels met waarde "Europa” die je nog hebt, kunt kopen op Marktplaats, Ebay enz. , zijn nog geldig.

Dit is de LINK met de uitleg van POST.NL :
Gebruik postzegels buitenland: EUROPA en WERELD

Meer informatie over de EUROPA POSTZEGEL met het logo kun je hier vinden :

EUROPAZEGEL

Elk jaar worden deze zegels uitgegeven met een bepaald thema.
Buitenlandse postzegels met onderstaand logo, zijn zegels uit de EUROPA serie.

1 Like

Dit is de pagina m.b.t. klachten :

Je moet inderdaad even zoeken maar dan krijg je ook een reactie mét naam van een medewerker .

HERSTELSTICKERS / KLACHTEN POST.NL

Meld de klachten bij PostNL als jullie kaarten ontvangen, beplakt met de vreselijke stickers, geplakt over adressen die wél juist zijn geschreven of geprint.
(Kaarten met een juist, geprint adres krijgen soms ook herstelstickers.)

Ik weet dat meer leden ook kaarten ontvangen mét sticker, zelfs geplakt op de voorkant van de kaart.
Als er geen klachten worden gemeld, dan wordt er “weer” geen aandacht aan besteed.
Zie de tekst hier onder.

In uw e-mail geeft u aan dat u post ontvangt met daarop een herstel/retour sticker.
Ik begrijp dat u zich nu zorgen maakt of uw post wel goed is bezorgd. Daarom leg ik u graag uit waarom deze sticker op uw post is geplakt.
Deze sticker wordt op uw post geplakt omdat er door een fout tijdens de postverwerking uw brief gesorteerd is voor een andere straat/wijk dan de uwe.
Deze fout is ontdekt.
Uw brief heeft daarom een sticker gekregen en is vervolgens opnieuw gesorteerd.
Uw post is dus niet op een ander adres bezorgd, want de fout is tijdig ontdekt.
Omdat u aangeeft dat dit vaker gebeurt ga ik hier een melding van maken zodat we kunnen onderzoeken waardoor dit steeds gebeurt en kunnen we de nodige maatregelen nemen.
Hierop volgt geen terugkoppeling.
Wel mag u verwachten dat de situatie verbetert.

Hartelijk dank voor uw bericht.

1 Like

PostNL Tarieven 2024

Wat wijzigt er?

Postzegel

:exclamation: Het basistarief voor brieven/kaarten binnen Nederland = € 1,09

:exclamation: Het basistarief voor de postzegel ‘Internationaal 1 = € 1,75

1 Like

PORTO KOSTEN PostNL

Heb je een kaart ontvangen van PostNL m.b.t. portokosten?
Je kunt inloggen bij PostNL en dan zie je meer informatie/gegevens.

Ik frankeer gewoon wel aan de voorkant en plak niet extra aan de achterkant. soms een gebruikte postzegel of soms een ouder gulden postzegel. En ze komen aan :wink:

1 Like

Ik heb ook wel eens kaarten op deze manier verzonden om inderdaad een leuke maxi kaart te versturen .( Nederland en Internationaal )
Ik heb PostNL gevraagd of de zegel op de voorkant van de kaart mag worden geplakt , het antwoord was: “Nee”.
N.a.v. het antwoord heb ik de bijpassende postzegel op de voorkant geplakt (zelfs met lijm)en een "normale zegel” met waarde 1 op de achterkant geplakt.

De kaarten zijn wel bezorgd maar de mooie zegels, geplakt op de voorkant, zijn "verdwenen” tijdens het verzenden.
Of dit nu door de sorteermachines komt, geen idee.
Ik heb ook afbeeldingen ontvangen van de personen die de kaart hebben ontvangen.
De zegels, geplakt op de voorkant, zijn inderdaad verdwenen .

Ik probeer het niet weer. (Of ik verzend de kaart in een envelop naar de echte maxi- kaart liefhebbers.)

Hallo postcrossing-vrienden!

Wellicht is dit heel oud nieuws, of kan ik er iemand blij mee maken.
Ik vond het in het begin zelf nogal zoeken naar ‘leuke’ postzegels.
Over het algemeen is er in Nederland (geloof ik) nogal weinig keuze als het gaat om de internationale postzegels. (De enige manier toch?)
Tot ik deze week postzegels via de website van PostNL ging bestellen:

Je kunt je eigen internationale postzegels ontwerpen!!

Ik vind het helemaal tof!
Veel plezier voor jullie die dit nog niet wisten!
Happy postcrossing :purple_heart:

Link:
https://shop.postnl.nl/persoonlijke-postzegel-nederland-1

5 Likes

Ik kan niet zien hoeveel zegels je per vel krijgt, maar volgens mij zijn ze zo nog duurder dan de normale zegels…
Zelf koop ik vaak oude internationale zegels, ook leuk en veel meer keuze!

Je kunt ook twee Nederland 1 zegels op je kaartje plakken, samen met een priority zegel, ik doe het weleens voor postzegel liefhebbers, maar het is wel wat duurder dan internationale zegels. Sommige mensen gebruiken ook wel oudere zegels waar nog een bedrag opstaat om tot de juiste frankering te komen.

1 Like

Mijn kaarten zien er nu zo uit omdat ik mijn €0.39 zegels nog moet opmaken en PostNL alleen nog maar 5 cent bijplakzegels had :sweat_smile::joy:

3 Likes

Wat grappig! Ik zie Paddepoel en de Wijert. Dat zijn wijken in Groningen.

1 Like

je kan ook 2 €0,39 zegels combineren met 2 €0,44 zegels.

Hoi mede-Nederlanders! :heart:

Vanaf 1 januari 2023 wordt het tarief van een internationale postzegel verhoogd naar €1,65

Dat is begrijpelijk, maar ontzettend onhandig (!) voor iedereen die net als ik altijd een combinaties plakte van die leuke oude 0,39 / 0,59 / etc postzegeltjes.

Ik heb zitten rekenen en rekenen maar kom bijna nooit op een fijne combinatie die niet veel te veel is of te weinig om te kunnen bijplakken.
Het leukste is als je maximaal 4 zegels hoeft te plakken want anders is er bijna geen ruimte meer over om te schrijven.

Naja, kortom…
Hoe gaan jullie dit doen?
Toch maar alle oude opmaken en verder gaan met enkel en alleen internationale moderne zegels?

Lieve groetjes
Roosmarijn

1 Like

Goeie vraag! Heb net weer een hele bestelling van oude zegels gedaan.
2 x 0.39 + 2 x 0.44 = €1.66. Dat zou dus een mooie combi zijn denk ik.

In ieder geval ook 'n goed idee om internationale zegels in te slaan voor de prijsverhoging.

4 Likes

Oja, was de 0,44 vergeten, goeie!!

Ik heb net voor het eerst een paar van dit soort zegels besteld, maar door de nieuwe prijzen vanaf Januari maak ik inderdaad eerst even deze op. Ik hoop dat als een een andere combinatie komt, dat het inderdaad bij maximaal 4 zegels plakken blijft, al is dat soms al best veel hahahaha. Maar ze zijn wel heel leuk om te gebruiken :smiley:

1 Like