Nieuwe Winnaar van de Maand! Voor Nederlandstaligen van hier en overal

Wat een leuk idee! Ik wil ook graag meedoen! :grinning:
Heb je mijn adres?

1 Like

@Winkey , @nekelin , @JetteLise , @GarciaA , @Anne89 en @Mamiielariie , doen jullie ook mee?

1 Like

Ik heb je adres gevonden! :wink:

Ik doe graag mee :blush:

1 Like

Ik ook. Heb je mijn adres?

1 Like

Ik ook. Volgens mij heb je mijn adres wel ergens :upside_down_face: :yum:

1 Like

Ja, hoor. Van een maand RR lang geleden :wink:

'k Moest toch ver zoekenā€¦ :thinking:
Ma nee, gijā€¦ 't zit vooraan ergens in mijn lange- Ć©n kortetermijngeheugen. :innocent:

2 Likes

Oke, ik probeer het een keerā€¦

Tegelijkertijd hou ik mijn hart vast, want eigenlijk win ik nooit watā€¦ :frowning:
Maar goed, ik waag het eropā€¦ :slight_smile:

Super! Wie niet waagt, wint nooit :wink: En de inzet is iets wat we allemaal graag doen: een kaartje sturen naar iemand. Dus eigenlijk verlies je nooit in dit geval! Stuur je me je adres in een berichtje?

1 Like

Het gaat om het meedoen, niet om het winnen, zeggen ze altijd. :wink:
Iemand blij maken met een kaartje kan mijn dag maken, hoor. :blush:

4 Likes

zeggen ze, ja.
maar hoeveel mensen zouden meedoen met loterijen wanneer van te voren vast zou staan dat ze niet zouden winnen?
hoeveel doen er dan nog mee omdat het leuk is mee te doen?
hahaha!

verschil is wel dat je nu weet dat je met je ā€˜verliesā€™, iemand anders blij maakt. Met je ā€˜verliesā€™ van de nationale loterij of zo, maak je alleen maar onbekenden blij (die sowieso al veel hebben :wink: )
Ik heb superveel mensen geronseld, doe natuurlijk ook mee, maar ook al zou random.org toevallig mijn nummer als het winnende nummer tonen, dan draai ik nog 's aan het virtuele rad. Ik hoef deze maand echt niet te winnen. 'k Zou niet willen dat mensen denken dat ik dit allemaal voor mezelf heb opgezet en dat zij niet in het toeval geloven. Dus ja, ik doe mee, maar weet al van tevoren dat ik niet ga winnen :smiley: Ik weet ook al van tevoren dat ik wel iemand heel blij ga maken met een kaartje. Daā€™s ook gewonnen :four_leaf_clover:

4 Likes

Leuk! Ik doe graag mee.

2 Likes

Leuk, ik doe graag mee .

1 Like

Bij de internationale WOTM krijgt de winnaar toch gemiddeld zo rond de 40 kaartjes per maand en wij beseffen heus wel dat er maar 1 winnaar is de maand erna dus dat we dat meer vr het plezier sturen dan om zelf kans te maken. Maar ā€¦ win je toch eens, dan is het wel extra leuk natuurlijk! En nee ik heb ng nooit gewonnen maar wat is nu 1 kaartje/maand!? En de kans om te winnen is veel groter dan bij de loterij want daar zit je aan 1 op zoveel miljoen dus gewoon maar genieten van onze hobby zou ik zeggen en hopelijk doen er de komende maanden ook ng veel mensen mee en nt alleen nu bij de opstart :slight_smile: Ik wens je in ieder geval veel succes :crossed_fingers: maar mezelf en al de anderen ook! :four_leaf_clover:

1 Like

Tsjonge jongeā€¦ als ik had geweten dat mijn spontane verzuchting zoveel reacties zou losmaken, dan had ik beter even nix kunnen verzuchten. Maarja, ik ben nu eenmaal een spontaan mens, zeg of schrijf zomaar even wat ik denk of voelā€¦ :pensive:

2 Likes

Gewoon blijven doen hr! Ik ben ook zo en omdat je je afvroeg hoeveel er zo anders ng zouden meedoen dacht ik je dat gewoon ff mee te geven van de internationale WOTM. Er was niks verkeerds mee bedoeld en ik heb je ook oprecht succes gewenst! :slight_smile: Als je wint, stuur ik je met plezier een kaartje :+1: En nee vr mij is het ook nt altijd makkelijk want eigenlijk is dit vr mij een te dure hobby aangezien ik maar een kleine tegemoetkoming heb en nooit heb kunnen werken door mijn gezondheid maar ik probeer er het beste van te maken en laten we dan nu idd het onderwerp maar rusten/afsluiten. Veel postcrossing plezier ng! :kissing_heart:

2 Likes

En daar is heus niks mis mee. Vooral jezelf blijven dat doen wij ook. En soms krijg je dan 's reacties, maar die hoef je toch niet als negatief te zien? Ik zie het gewoon als een uitwisseling van gedachten. :heart:

2 Likes

Kan gebeuren. De moderator komt hier niet lezen, geen probleem, denk ik. In het slechtste geval krijg ik een berisping of zo voor die goedbedoelde mail.

Ik zou nooit ongevraagd anderen ergens bijzetten zonder hun toestemming. Maar aangezien jij me niet kent, kon je dit ook niet weten. Ik neem je niks kwalijk.

@HM, @Shalottslady:
If thereā€™s a flag, one of the moderators tries to find out what itā€™s about. So I ended up reading a bit in this topic with a translator before deciding what to to with the flag.

(But I donā€™t like a translator for writing messages, as I never know if it translates my text correctly, so you have to live with a text in English here.)

No harm done with a flag - itā€™s great that you sorted everything out meanwhile. If you want to keep your conversation private, you can simply delete your posts.

For notifying others about a new topic, you can use the ā€œshareā€ button below the latest post in the topic next time and chose ā€œnotifyā€ or ā€œinviteā€.
Then people will just get a notification about that topic, no PM needed for that.


:arrow_down_small:

Edit: We also have a winner of the month lottery in the German community. Usually there are between 10 and 20 people participating by sending cards, so itā€™s really different from the international WOTM lottery. And you only have to use national postage.

Edit 2 a few hours later: That was just meant as an example, as I had the impression that there was a discussion about if a regional winner of the month lottery was necessary. It can sometimes be cost-saving if many of the participants can write with national postage (though in the German version we also have some expats taking part, so sometimes everyone needs international postage).

1 Like