Informatie/forum vragen & antwoorden - UPDATE 29/01/2024

Dat was ik me nu net ook aan het afvragen. Ik vroeg een nieuw adres aan zonder het ‘repeating countries’ uit te zetten, en heb nu dus vier kaartjes naar Rusland reizen. Rusland komt vast nog wel goed (hoop ik, zolang er geen sancties zijn die te maken hebben met post uit het buitenland), maar Oekraïne zal erg lastig worden vrees ik.

Hi,

Ik ben al een tijdje aan het postcrossen, maar ik vroeg mij iets af over postzegels (ik kreeg namelijk een verzoekje om geen ‘standaard’ postzegel te gebruiken). Gebruiken jullie ook andere postzegels dan de standaard grijze Willem zegel? Ben benieuwd!

ja, ik gebruik alles behalve de grijze willem zegel
want daar is nou net geen kraak of smaak aan

misschien een idee om eens bij de collect club van post.nl te kijken?

1 Like

ik gebruik ook altijd andere postzegels dan de standaard zegel. Zowel voor binnen NL als buiten NL De meeste postzegels koop ik op marktplaats.

1 Like

Ik koop juist speciale postzegels, dat wil zeggen postzegels die maandelijks voor speciale gelegenheden worden gedrukt door Post NL(dus niet de standaard Willem Alexander of blauw-witte “Nederland” postzegels met molens enzo. De speciale postzegels kun je kopen op het postagentschap of online bij CollectClub bij Post-NL.

1 Like

A post was merged into an existing topic: Postzegels - PostNL. topic 2022

Heeft er iemand enig idee of er momenteel nog post door komt naar Rusland? Ik heb 2 kaarten die al erg lang onderweg zijn en heb net 4 nieuwe adressen naar Rusland gekregen. Ik wil ze zeker wel verzenden en ze niet in houden, maar als het toch niet aan gaat komen of verzonden wordt dan voelt het een beetje als verspilt geld, vooral nu de postzegels er niet veel goedkoper om worden.
Dus bij deze de vraag, worden er nog kaarten naar Rusland verstuurd, komen ze nog aan?

1 Like

Ja hoor die komen gewoon aan.
Volgens mij is het postcrossing systeem ook zo dat je geen landen krijgt waarnaar geen post verzonden wordt.
Je kan ook op de postal monitor kijken en ook postnl heeft een overzicht.

Ik heb afgelopen weken ook verschillende kaarten naar Rusland gestuurd en ze komen ook aan. Het duurt niet eens langer als normaal, gemiddeld zo’n 3 weken.

Oke bedankt voor de antwoorden. Dan gok ik dat ik gewoon pech heb gehad met mijn twee adressen en ik zal de andere gewoon versturen :slight_smile: Ik wou gewoon even zeker zijn. Een van mijn adressen is momenteel wel erg dicht bij de grens van Oekraine dus ik hoop dat die wel aan komt.

Hallo iedereen,

Vandaag is er een topic geopend m.b.t.

MAIL SUSPENSION - CHINA

Hier kunnen jullie meer informatie lezen m.b.t. post verzenden naar CHINA.

1 Like

Mijn kaarten naar Rusland komen ook grotendeels niet aan. Sinds half mei ongeveer. De meeste kaarten zijn expired met 100+ dagen.
Misschien heb ik ook pech gehad, zou natuurlijk kunnen.

ik heb half mei een official naar Rusland gestuurd en begin juli ook een,
Ze zijn heel normaal met 23 cq 21 dagen aangekomen. Ook kaarten via swap, RR ed komen binnen een maand aan, Geen enkel probleem.
Ook post vanuit Rusland naar mij komt met 3 tot 4 weken aan.

2 Likes

Hallo,

Wij zijn net begonnen met Postcrossing en ik had nog wat vragen, hopelijk kan er iemand helpen!

  • is het gebruikelijk om al bij het verzenden een foto te maken van de kaart, of is dat aan de ontvanger?

  • sturen jullie echt vooral ‘postcards’ of ook wel dubbele kaarten?

  • wat schrijven jullie erop? Ik hpor graag wat ideeën of voorbeelden!

welkom op postcrossing!

het uploaden van de foto van de kaart is aan de persoon die dat graag wil. sommige mensen vinden het niet belangrijk dat de foto op hun wall staat en zullen nooit een foto uploaden.
als je er zeker van wil zijn dat de kaart op je wall staat (verstuurd of ontvangen) zul je dat zelf moeten doen.

postcrossing is voor het versturen van ansichtkaarten/postkaarten. de magie voor veel mensen is de postzegel op de kaart en dat je kan zien dat de kaart gereisd heeft.
ik zou dubbele kaarten alleen versturen als mensen er specifiek om vragen of via de daarvoor bestemde tags op dit forum.

wat ik op de kaart schrijf ligt heel erg aan iemands profiel en aan de kaart. soms schrijf ik over de kaart en soms schrijf ik over mijn kat (als iemand bijvoorbeeld ook huisdieren heeft) en soms gewoon wat ik heb gedaan die week.
in dit topic kan je veel ideeën vinden.

1 Like

Als de kaart is geregistreerd, kan de ontvanger de afbeelding verwijderen.
De verzender kan de afbeelding dan niet meer uploaden/ opnieuw plaatsen m.b.t. de “wall”.
De kaart is nu immers in het bezit van de ontvanger.

Ik upload altijd een foto van de kaart, ook als reminder dat ik hem al heb verstuurd.
Dubbele kaarten of kaarten in een envelop stuur ik nooit, tenzij ze er specifiek om vragen.
Ik reageer meestal op de informatie in het profiel; maar het gebeurt regelmatig dat het profiel alleen een wensenlijstje van kaarten is (of soms helemaal leeg!), en dan vind ik het lastig…
Ik krijg zelf ook regelmatig kaarten met alleen ‘happy postcrossing from [land]’ dus dat zou ik dan ook kunnen doen, maar toch…
Ik schrijf dan soms iets over de kaart, over het weer vandaag, of stel een vraag over de plek waar ze wonen… de postcrossing prompts ken ik ook maar heb ik nog nooit gebruikt.

1 Like

Strafport op een buitenlandse kaart?

Ik kreeg vandaag een strafportkaart die betrekking had op een kaart uit Wit-Rusland. Die gewoon gefrankeerd was (althans de postzegel ziet er echt uit). Vind het heel bijzonder dat ik daarvoor strafport moet betalen, (ook al zou hij niet gefrankeerd zijn) dat zouden ze in Wit-Rusland moeten regelen. Ik denk dat PostNL een partijtje op de verkeerde (binnenlandse) sorteerband heeft gegooid?

Ik heb in ieder geval bezwaar gemaakt en lig er niet wakker van, maar vond het bijzonder genoeg om hier te melden :slight_smile:

Oh, dat is best wel bijzonder inderdaad. Strafport wel gehad op Nederlandse post, maar nog niet mbt buitenlandse post. Apart. Het was wel echt van postnl?

Hoi allemaal, het is dan bijna zover, we mogen vanaf maandag decemberzegels plakken :tada:

De decemberzegels zijn 5 cent goedkoper dan normale postzegels, namelijk € 0,91. Je kunt ze plakken op brievenpost t/m 50 gram!
en met een minimumformaat van 14 x 9 centimeter.

Dit speciale decemberzegeltarief geldt van 14 november 2022 t/m 6 januari 2023. Ook daarna kun je ze nog steeds gebruiken. Wel moet dan weer even bijplakken tot de juiste waarde en gaat het gewicht weer terug naar tot 20 gram

3 Likes