Informatie/forum vragen & antwoorden - UPDATE 29/01/2024

Het is frustrerend als je ID opschrijft en kijkt naar het aantal kaarten wat diegene heeft gestuurd bijvoorbeeld in 2020: 24 kaarten.
Je kijkt nader naar de site en weet als jij je kaart stuurt zal jij nooit een kaart terug krijgen.
Dit is toch zonde van mijn tijd en kaart en envelop en postzegel.

Hallo @channeke ,

Wanneer heeft hij/ zij voor het laatst een kaart verzonden of geregistreerd?
Als iemand wel inlogt op de site, zal het adres ook worden gegeven aan een ander als hij/ zij nog kaarten moet ontvangen. Als er 24 kaarten zijn geregistreerd, is het vreemd dat dit adres is gegeven.

Hier vind je ook informatie op het forum ( in het Engels ) .

Vraagje:
Ik ben pas een paar maanden bezig met PC, maar door het meedoen met de RR’s groeit de verzameling best snel.
@winkey gaf me al snel de tip een Zonerama account op te starten, wat heel praktisch bleek te zijn voor digitale opslag op onderwerp/ designer.
Maar hoe slaan jullie de echte kaarten op.
Ook op onderwerp/ designer
Of op datum ( dan blijft tekst verdeeld over meerdere kaartjes bijeen).
Verder kom ik eigenlijk niet.
Is er een andere logische manier?

Ik heb zomaar wat mensen getagd, waarmee ik regelmatig een kaartje mee uitwissel.
@piavano @marleen1979 @helmamartens @LeonieNL @anitaaa @vogelwikje @MailboxIngrid @yoga

@mar127 Ik heb eigenlijk geen systeem meer. Ik heb een flickr account die ik niet meer up to date houd. Zonerama is een hele goed tip van @Winkey

Ik bewaar mijn ontvangen kaarten in leuke blikken. Ik bundel de kaarten met mensen met wie ik veel uitwissel. Groepen, RR’s houd ik bij elkaar. Ik probeer een ontvangen kaart ook even te laten shinen, dus het gaat niet op volgorde of datum. Ofwel, geen systeem :wink:

1 Like

Ik zelf heb flickr. Zie hier: Petra Hogeboom’s albums | Flickr
Ik sorteer ze op onderwerp/artiest. Op die manier is het ook het makkelijkste voor andere mensen om uit te zoeken of de kaart die ze willen sturen toevallig al in je bezit hebt.
De fysieke kaarten bewaar ik in een doos op datum. Maar ik bewaar ook niet al mijn kaartjes, ik bewaar alleen de kaarten die qua achterkant of voorkant betekenis voor mij hebben,. Wat er uiteindelijk op neer komt dat 95 procent van de kaartjes toch ook fysiek bewaard worden.

2 Likes

@mar127 Ik hang kaarten op een memobord in de wc :joy: en ik zet ook graag kaartjes in de huiskamer neer. Ja, het komt er bij mij ook op neer dat ik de kaarten in dozen bewaar; op soort verzameling en de officiĂŤle kaartjes ook voor een groot deel op alfabetische volgorde (naam van land). Ik ben bang dat ik heel slecht afstand kan doen van kaarten en tot nu toe heb ik de enkele hele lelijke kaarten en kaarten met rare mededelingen op de achterzijde (gelukkig echt heel zeldzaam) weggedaan.

3 Likes

Ik ben nog maar net begonnen met Postcrossing en mag nu vijf kaarten versturen - tot mijn verbazing kwamen er vandaag drie kaarten tegelijk binnen. Een uit Taiwan, een uit Japan en een uit de VS. Dat vind ik verbazend, want die kunnen toch niet allemaal in hetzelfde vliegtuig hebben gezeten. Is het puur toeval, of komt het vaker voor dat de kaarten ‘geclusterd’ arriveren?

nee ze zullen niet in hetzelfde vliegtuig gezeten hebben maar er komt ook meer dan een vliegtuig per dag aan :rofl:

1 Like

PostNL verzendt geen post naar OekraĂŻne.

https://www.postnl.nl/klantenservice/actuele-vertragingen/buitenland/

Datum melding: 24 februari 2022, nog steeds geldig vandaag
Verwachting vertraging: geen bezorging
Land/stad: OekraĂŻne
Reden bericht: Door de geopolitieke situatie tussen OekraĂŻne en Rusland kunnen we op dit moment geen post en pakketten leveren naar OekraĂŻne.

Dit is het topic op het internationale deel van het forum.
Ik denk dat hier sneller informatie wordt gemeld.

Het is ook verstandig om de Postal Monitor te volgen.

Dit is ook een topic m.b.t. het buitenland : mail-suspension-alerts

Gaat er nog post naar Rusland en Oekraine?

Dat was ik me nu net ook aan het afvragen. Ik vroeg een nieuw adres aan zonder het ‘repeating countries’ uit te zetten, en heb nu dus vier kaartjes naar Rusland reizen. Rusland komt vast nog wel goed (hoop ik, zolang er geen sancties zijn die te maken hebben met post uit het buitenland), maar Oekraïne zal erg lastig worden vrees ik.

Hi,

Ik ben al een tijdje aan het postcrossen, maar ik vroeg mij iets af over postzegels (ik kreeg namelijk een verzoekje om geen ‘standaard’ postzegel te gebruiken). Gebruiken jullie ook andere postzegels dan de standaard grijze Willem zegel? Ben benieuwd!

ja, ik gebruik alles behalve de grijze willem zegel
want daar is nou net geen kraak of smaak aan

misschien een idee om eens bij de collect club van post.nl te kijken?

1 Like

ik gebruik ook altijd andere postzegels dan de standaard zegel. Zowel voor binnen NL als buiten NL De meeste postzegels koop ik op marktplaats.

1 Like

Ik koop juist speciale postzegels, dat wil zeggen postzegels die maandelijks voor speciale gelegenheden worden gedrukt door Post NL(dus niet de standaard Willem Alexander of blauw-witte “Nederland” postzegels met molens enzo. De speciale postzegels kun je kopen op het postagentschap of online bij CollectClub bij Post-NL.

1 Like

A post was merged into an existing topic: Postzegels - PostNL. topic 2022

Heeft er iemand enig idee of er momenteel nog post door komt naar Rusland? Ik heb 2 kaarten die al erg lang onderweg zijn en heb net 4 nieuwe adressen naar Rusland gekregen. Ik wil ze zeker wel verzenden en ze niet in houden, maar als het toch niet aan gaat komen of verzonden wordt dan voelt het een beetje als verspilt geld, vooral nu de postzegels er niet veel goedkoper om worden.
Dus bij deze de vraag, worden er nog kaarten naar Rusland verstuurd, komen ze nog aan?

1 Like

Ja hoor die komen gewoon aan.
Volgens mij is het postcrossing systeem ook zo dat je geen landen krijgt waarnaar geen post verzonden wordt.
Je kan ook op de postal monitor kijken en ook postnl heeft een overzicht.

Ik heb afgelopen weken ook verschillende kaarten naar Rusland gestuurd en ze komen ook aan. Het duurt niet eens langer als normaal, gemiddeld zo’n 3 weken.

Oke bedankt voor de antwoorden. Dan gok ik dat ik gewoon pech heb gehad met mijn twee adressen en ik zal de andere gewoon versturen :slight_smile: Ik wou gewoon even zeker zijn. Een van mijn adressen is momenteel wel erg dicht bij de grens van Oekraine dus ik hoop dat die wel aan komt.