Informatie/forum vragen & antwoorden - UPDATE 29/01/2024

Goedemorgen,

Graag zou ik van geen interesse in directe schwaps naar wel interesse willen gaan. Ik kan niet vinden hoe dat moet.
Verder vraag ik me af hoe de bevindingen met Rusland zijn.
5 van de 8 kaarten die ik mag versturen zijn al heel lang onderweg naar Rusland.

Met vriendelijke groet,
Danette Jansen

Hallo Danette,

Op je persoonlijke pagina staat rechts een blauwe knop met de tekst: edit my profile.
Daar kun je dingen aanpassen.
Helemaal onderaan kun je aan of uitvinken of je wel of niet geinteresserd bent in direct swaps.

Ook van mij zijn er (te) veel kaarten (te) lang onderweg.
Nu zelfs 1 naar Duitsland, al 11 dagen, terwijl de ontvanger iedere dag online is. Dat klopt dus ook weer niet.
Enfin, de meeste kaarten komen aan, dat is de andere kant van het verhaal… :slight_smile:

Groetjes
Anneke

Goedemorgen @Danette1,

Eind januari zijn er stakingen geweest bij Deutsche Post.

De onderstaande link geeft informatie als er vertragingen zijn.

Post.NL - vertragingen

Ook is het handig om de Postal Monitor te volgen.
Hier vind jij meer informatie m.b.t. vertragingen e.d.

1 Like

Updated 3 (2)

Het forum is bijgewerkt naar Discourse 3.0
Hier vind je meer informatie.

Forum update Discourse 3.0

:memo: Update 25/04/2023

:white_check_mark: WELKOM OP HET FORUM

:white_check_mark: FORUM USER GUIDE - HANDLEIDING - UITLEG m.b.t. het FORUM

:white_check_mark: TESTSTATION Playground - TEST all FUNCTIONS of the FORUM.

:white_check_mark: GENERAL TOPICS

:white_check_mark: FORUMREGELS / FAQ

Updated 3 (2)

Mail to China

Er zijn geen beperkingen meer m.b.t. de adressen in China.

Het is meer dan 10 maanden geleden dat we deze route tijdelijk hebben stopgezet, en 7,5 maand toen we het voorzichtig weer langzaam begonnen te hervatten.
En vandaag ben ik blij te kunnen melden dat we eindelijk de beperking hebben laten vallen die we hadden voor adressen in China.

Updated 3 (2)

Interface changes (category colors and dark mode)

Update:
De kleuren van sommige categorieën worden veranderd.

(We’re changing the colors of some of the categories.)

Updated 3 (2)

Voor iedereen die de WPD kaart 2023 wil afdrukken:
Belangrijke informatie:

WORLD POSTCARD DAY 2023

Gewoon nieuwsgierig: ik heb een prachtige kaart uit Rusland gehad. Zonder ID. Grappig genoeg staat er wel een van mijn ID’s op. … Naam is lastig te lezen. Ik heb het zoekformulier ingevuld en was benieuwd hoe snel er dan iets gevonden wordt?
Hg Margreet

Beste Margreet,

Vaak krijg jij dezelfde dag al een antwoord.
Jij ziet dan een email met de mededeling dat het ID nummer en de afzender bekend zijn.
Ik krijg meestal een reactie binnen enkele uren.
Als de datum ( poststempel) en de plaats duidelijk zijn, kan het team de afzender snel vinden. :slight_smile:

Tja, blijkbaar deze keer niet; heb het verzoek volgens mij inmiddels bijna 24 uur geleden ingediend… Het lijkt me toch niet dat ik dat nog een keer moet doen?

1 Like

Nee, jij hoeft het niet opnieuw in te dienen als jij hebt aangegeven wat jij kunt lezen m.b.t. de afzender.
Waarschijnlijk heeft het team meer tijd nodig om te achterhalen wie de afzender is.

Als jouw ID erop staat, is het dan niet een bedankkaart voor een kaart die jij verstuurd hebt?

Dat ik dat zelf niet kon bedenken… dat was het inderdaad! Dank voor je tip! Ik heb hem nu toch kunnen bedanken want het was een prachtige kaart met een mooi verhaal erbij!

1 Like

Updated 3 (2)

Nu dat World Postcard Day de laatste dagen weer in de aandacht is, wilde ik informatie vinden over hoe en wat. Dat lijkt voor een groot deel te zijn verdwenen (of ik kan het niet vinden) met het offline zetten van de kaart voor 2023.
Mijn vragen zijn:

  1. blijkbaar print men de officieël kaart zelf, waar en hoe doen jullie dat?
  2. doen jullie mee? Zo ja met de officieël kaart of een gewone kaart?
  3. doe je mee als je op 1 oktober Nederlandse tijd een adres opvraag?

Hallo @Hathor,

De blog is inderdaad vervangen.
Er is nog geen winnaar bekend.

Hier kun jij meer inormatie en reacties lezen.

In light of this, the design that garnered the second highest number of votes will be rightfully declared the contest winner. We are working to finalize and release this new design, which we hope will happen in the next few days. We aim to ensure that every aspect of it aligns with the contest’s rules, especially given the circumstances. To those who have already printed the previous design, we’re really sorry about this.

1 Like

Dank @JetteLise voor je antwoord.

Blockquote Er is nog geen winnaar bekend.

Blockquote
Dat is inderdaad de informatie over de officiele kaart van 2023.

Ik zocht informatie over hoe en waar men in Nederland de kaart laat printen. En of men überhaupt een speciale kaart stuurt op 1 oktober.

Nu met de goede quote :nerd_face::nerd_face::nerd_face:

1 Like

klik (3)

WORLD POSTCARD DAY - NIEUWE KAART

WORLDPOSTCARD DAY 2023 - DE KAART

Wow de design is echt prachtig!! Is er animo om een bestelling van vistaprint te maken en de afgedrukte kaarten en kosten samen te delen? :grin:

100 kaarten is ongeveer 60€. Als iedereen 20 kaarten neemt, is het rond 12€pp. Stuur een PB als je interesse in hebt!