Herstel stickers / Niet verwijderbare stickers PostNL

Helemaal mee eens Mattie, ik haat de stickers ook!
Ik probeer de stickers er ook af te halen zonder te beschadigen maar dan houd je die afschuwelijke lijmresten over. En ik bewaar de kaarten in een insteekhoes, waar dan alles aan vastplakt.
En er zijn inderdaad stickers die eraf vliegen, geen centje pijn.
Onbegrijpelijk dat deze niet gewoon de standaard stickers kunnen zijn.
Maar goed, ik vind het al fijn dat ik reacties van anderen krijg, die hier ook zo van balen.
Ik vind ook dat het gewoon niet kan, deze post is ons eigendom en PostNL beschadigd deze prachtige kaarten. Dank voor je reactie. Ik ben er boos over en heb het voornemen om het er niet bij te laten zitten :muscle:

1 Like

De stickers zijn niet altijd van PostNL.
PostNL heeft een code.

Op de kaart is een sticker geplakt m.b.t. een kaart uit China en een kaart uit Portugal.
De sticker met de RC1HH code is niet te verwijderen. (China)
De andere sticker kan ik zonder moeite verwijderen.

Er is in het verleden ( op het “vorige forum”) ook over geschreven.
Het bleek toen( ik weet niet of het nu nog actueel is) dat meerdere landen stickers plakken en dat de code van het land ook verschilt.

Ah, helder, dank voor je reactie Jette,
Ik heb dan gelukkig (!!) tot nu toe alleen maar verwijderbare buitenlandse stickers gehad.
Dit is een afbeelding van een sticker die ik vanaf links geprobeerd heb, eraf te peuteren


Dus duidelijk van PostNL…de ‘dader’ is hier bekend, ha, ha!

1 Like

Ik hoop dat we dit gezamenlijk bij PostNL kunnen gaan melden, het is al fijn te weten dat ik niet de enige ben die hier zo ontzettend van baal, dank je!

Hallo @Florelisa,

Ik heb even op het oude forum gekeken :wink: , dit is het onderwerp:

forum/ PostNL stickers

Het onderwerp is hier ook te lezen.

Ik heb nu een nieuw topic geopend :wink: .

De stickers worden erop gedaan voor het sorteren, toch, niet voor de postbodes.

De eerste jongen van PostNL die reageerde, zei dat er toch niets aan te doen was. De tweede die reageerde, zou het meteen doorgeven als tip aan de betreffende afdeling. En ik moest mijn gegevens doorgeven (adres, telefoonnummer, e-mail), waarom weet ik dan weer niet :smiley:

Hierbij de mooie illustratie op de kaart, verdwenen achter de sticker.

1 Like

Dank voor je reactie Judith!
Wat ontzettend jammer van deze kaart :frowning:Balen zeg!
Dit móet toch echt anders kunnen.
Wat ik trouwens ook zo vreemd vind van PostNL is het feit dat je geen enkele terugkoppeling krijgt van je klacht. Ze geven gewoon aan dat ze dat nooit doen en dat moet je dan maar accepteren.
Echt zó klant-onvriendelijk.
Ik ken geen enkel ander bedrijf dat deze werkwijze in klachtenbehandeling hanteert.

Top!
Dank je wel voor het koppelen van deze Topics!

1 Like

Graag gedaan @Florelisa.

Fijne avond :wave:t2: :stars:

PostNL hanteert verschillende stickers en de stickers met de QR-code zijn inderdaad niet te verwijderen zonder schade. Ze worden gebruikt als de post verkeerd is gesorteerd en hebben dus niets te maken met een onleesbaar adres.

Ik klaag iedere keer als ik weer zo’n sticker ontvang. Ik doe dit via Messenger, dit is de snelste en makkelijkste methode. Ik wijs PostNL er iedere keer weer op dat er ook stickers worden gebruikt die wél makkelijk te verwijderen zijn. Wie weet gaat er ooit ergens een lampje branden bij iemand. :bulb: :thinking:

@Jumu Hier zou ik echt ziedend van worden. :rage:

2 Likes

Wat goed dat je telkens klaagt Evelien.
Ik vind het alleen zo raar dat PostNL zelf niet terugkomt op klachten. Da’s niet van deze tijd, zó klantonvriendelijkheid.
Eigenlijk zouden we moeten onderzoeken of er ergens een mogelijkheid is om gezamenlijk een klacht in te dienen. Ik weet zelf eerlijk gezegd niet hoeveel personen dit Topic lezen want dit is de eerste keer dat ik zelf aan deelneem.
Groetjes Elisabeth

Goedemorgen :smiley: :wave:t2:,

Het gebeurt dus ook in andere landen, zie hier, LPU - post.

Zo jammer :upside_down_face: .

Wuaw! Het verbaast me dat het bij PostNL ook gebeurt!
Ik dacht dat het alleen bij Pos Indonesia was

1 Like

@catchycat, helaas gebeurt dit ook in Nederland én in meerdere landen.

Ongelukkig. With post Indonesia krijgen alleen uitgaande kaarten de stickers. Maar slechts weinig postkantoor doen dit. Het lijkt erop dat postNL het alleen doet met inkomende kaart?

Ik wou dat ze het konden veranderen met een kleinere sticker of misschien een stamp met QR of barcode erop krijgen. (If they really need the code)

Hele mooie kaart uit Japan gekregen. Zo’n lelijke post NL sticker recht op de postzegel. Bij het verwijderen heb ik de postzegels per ongeluk beschadigd. Wat een gedoe… Adres stond ook gewoon heel duidelijk op de kaart, snap niet hoe dit mis kan gaan…

Wel een klacht ingediend…


Zo’n mooie postzegels en plakken ze me zo’n klote sticker erover heen.
Kom ervan aan het kotsen als ik het zie.

Bij PostNL verwacht je toch een beetje liefde voor post, maar die stickers plakken ze gewoon klakkeloos zoals het ze uitkomt. Ik postcross ook niet meer met de Nederlandse post. Ik verzend nu alleen nog maar met de Duitse post.

1 Like

Het gebeurd ook geregeld bij mijn kaarten en ik klaag geregeld via messenger. Krijg wel iedere keer antwoord en ik geef ook aan dat ik liever de stickers krijg die er gemakheljjk af te halen zijn. Het lukt wel als je de sticker er voorzichtig af krabt en de lijm lost op met wasbenzine.

Ze zijn momenteel erg scheutig met de stickers. Terwijl het adres echt goed leesbaar is.

1 Like

Hoi Allemaal,

Ik vroeg me af, ervaren jullie ook plots een toename van die lelijke en verwoestende stickers van PostNL ten opzichte van eerdere jaren? Zie foto; de meest prachtige postzegels verwoest door die rot stickers, heb wel een klacht ingediend maar geen reactie.

En weet een van jullie ook of de kaarten die wij verzénden, ook zo’n vervelende sticker krijgen?
Hoe komen onze kaarten aan? Ben er wel benieuwd naar eigenlijk.

Groetjes
Roosmarijn

picture removed moderator
please make ID, text and name + address invisible and then repost the image.