BABBELHOEK - Gewoon even kletsen, vragen stellen, reageren e.d

Ja, ben daar maar blij mee. Hier zijn de scholen nog even dicht en dat is echt een ramp. Niet alleen voor de ouders.
Ik werk zelf in het voortgezet onderwijs. Al mijn lessen gaan online, dat vraagt een heel andere voorbereiding dan ‘gewone’ lessen en is veel minder prettig. Je maakt toch niet echt contact met je leerlingen. De stof kun je ook niet echt overbrengen. De kinderen lopen weer een achterstand op en we waren net druk bezig om de achterstanden van de eerste lockdown te overwinnen.
Daarnaast werk ik in de noodopvang. Op onze school zijn er ongeveer 20 kinderen die toch naar school komen. Ze hebben thuis niet de mogelijkheid om goed de online lessen te volgen of het zijn kinderen die echt het ritme nodig hebben.
Ik ren dus op en neer van een groot lokaal met fysieke leerlingen en een hoekje met mijn laptop vanwaar ik lessen stream.
Wat dat betreft niet zo’n beste start van het nieuwe jaar.

Dat klinkt als een flinke uitdaging. Hopelijk gaan de 9e de basisscholen en kdv weer open.
Dat zou een hoop schelen.
Voor jou. Maar ook voor de leerlingen, ik denk dat er dit jaar / afgelopen jaar een flinke leer achterstand is ontstaan.

Ben wel een beetje corona moe, aan de ene kant is het wel fijn, de afstand die mensen nu houden. Maar, het zou fijn zijn, om naar de kinderboerderij of bieb te gaan met m’n zoontjes.

Maarja, het komt wel weer goed. Nieuw jaar, nieuwe kansen. Nieuwe hobby (postcrossing)
:slight_smile:

1 Like

Ik kus mijn twee handen dat we covid hier bijna niet hebben! :sweat_smile:

Naar het schijnt gaat het sneeuwstormen in Nederland???

@-nala- Ja :snowflake: :snowman_with_snow:

Op dit moment is het ontzettend druk in de supermarkten in Groningen :wink: .

1 Like

Aan het hamsteren? :dizzy_face:

1 Like

Misschien wel, mensen die buiten de stad wonen en de boeken m.b.t. 1979 in de kast hebben staan …

Albert Heijn schijnt de winkels vol te drukken in verband met mensen die mogelijk gaan hamsteren. :roll_of_toilet_paper:

Ja gisteren en vandaag (2 verschillende supermarkten), beide broden en eieren zijn bijna op. Gohsie :slight_smile:

Er is toch nog wc papier??? :scream:
:rofl:

1 Like

Hoera! Sneeuw, hier een foto uit mijn tuin.

2 Likes

Mooi!
Ik heb geen tuin, maar er vormt zich een interessante sneeuwberg op het dak van het hotel hiertegenover…

3 Likes

Ziet er inderdaad bijzonder uit…

Wow;

op zondag verstuurd en volgende dag in Zwitserland. :thinking:
Op zondag?
En volgende dag (één dag/één nacht) in Zwitslerland?

Dat is megasnel! :wink:

3 Likes

@J9D :wink: Waarschijnlijk heeft de ontvanger via een app al gezien welke post onderweg is .

Zwitserland https://www.post.ch/en/
Dit is bij veel landen mogelijk, ook bij Post. NL https://www.postnl.nl/klantenservice/mijn-post/aanmelden/

Er zijn mensen die de kaart dan al registreren. :thinking:

1 Like

Voor het eerst sinds 2007 heb ik eens een laag nummer gekregen! :grinning: Wel van iemand in travel mode maar dan nog.

https://www.postcrossing.com/postcards/VA-415

2 Likes

Hallo Postcrossers,

Omdat ik niet weet of ik een nieuw topic hier mag openen voor mijn vraag dus dan maar even hier.

Ik ben een illustratie student en ben momenteel aan het afstuderen. Mijn afstudeerproject zijn ansichtkaarten + leporello (accordeonvorm boekje waar de kaarten in komen) met een doorlopend verhaal over introversie/extraversie. Omdat ik het met mijn doelgroep wil testen is mijn vraag of een van jullie dit met mij wil doen. Ik heb op dit moment maar 1 Postcrosser nodig en leg graag nog meer uit in een privebericht (:

Hallo @ijsbeer9 ,

Jij kunt een topic openen, geen probleem. :smiley:

1 Like

Hallo,

Ik heb een adres gekregen van een mevrouw in Rusland. Ze verstuurt zelf wel kaarten alleen heeft ze sinds oktober van 2020 geen kaart meer geregistreerd. Dit vind ik wel vreemd. Ik kan haar nu een kaart sturen maar de kans is heel groot dat deze niet aankomt, of niet wordt geregistreerd. Wat te doen?

Hallo @Erna11,

Als zij echt geen kaart meer heeft geregistreerd en ook geen kaart heeft verzonden na oktober 2020, neem dan contact op met Postcrossing .com.

Hoi Erna, welkom op het forum!

Als ze zelf wel kaarten stuurt, maar niet ontvangt, heeft ze haar profiel waarschijnlijk op inactief gezet. Dit doe je bijv als je gaat verhuizen of niet genoeg thuis bent om kaarten te registreren. Als je op inactief staat, kun je wel kaarten blijven sturen. Als dit lang duurt, zie je dit ook aan een verschil tussen het aantal verzonden en ontvangen kaarten.

Ik denk dus dat deze Postcrosser haar profiel weer op actief heeft gezet en weer kaartjes wil ontvangen. En dat ze er dus helemaal klaar voor is om jouw kaartje te registreren zodra die aankomt!

1 Like