BABBELHOEK - "Off - topic"

:white_check_mark: FORUM UPDATE “DISCOURSE” (uitleg m.b.t. gebruik van het forum)

“Als je problemen ondervindt met een wijziging die niet werkt zoals verwacht en/of een nieuwe functie niet begrijpt, meld dit dan in dit onderwerp zodat we het met je kunnen onderzoeken.”

Jullie kunnen dit HIER MELDEN.

Er staan ook reacties van andere leden :memo:

hoihoi. ik ga over een paar weekjes naar amsterdam en ik zou graag wat kaartenwinkels willen zien. heeft iemand tips misschien? google begrijpt niet echt wat ik bedoel :sweat_smile: art unlimited staat uiteraard al op mijn lijstje.

Art NL op de Keizersgracht

Hallo @mchay

HIER is de list / het topic met een overzicht van leuke kaartenwinkels :wink: .

1 Like

Wat vroeger art Unlimited was aan de Keizersgracht is nu Art NL en een winkeltje van Art Unlimited zit nu bij het Roelof Hartplein

@Jess18877, is dit nu het juiste adres?
Ik heb het aangepast. :wink:
Dank je wel.

Klopt maar Art NL aan de Keizersgracht is dus wat iedereen vroeger kende als de Art Unlimited winkel

Kaarten naar China komen nauwelijks meer aan. Ik heb zoveel expired cards dat ik overweeg om niets meer naar China te sturen. Herkenbaar?

ik heb er toevallig een die nu ruim een maand onderweg is naar China maar die gaat naar iemand die al 29 dagen niet online is geweest.
Verder geen problemen.
Het is niet de bedoeling dat je maar niet meer naar China stuurt als je daar een adres krijgt, je kan dan beter even contact met pc opnemen.
Het scheelt trouwens wel als je het adres in Chinese tekens print en op de kaart plakt. Adressen geschreven in het Engels leveren, zeker buiten de grote steden, soms vertraging op.

Het aantal kaarten dat niet aankomt is echt toegenomen. Sinds oktober vorig jaar is geen enkele kaart naar China meer geregistreerd. Dat vind ik zonde van de kaart en de dure postzegels. Ik zie ook niet hoe Postcrossing hiermee kan helpen eerlijk gezegd.

@Gemma16 hoe dan ook, als je een adres opvraagd ga je akkoord om een kaart te sturen.
Ik heb 10 expired naar CN en ook 10 naar US en 17 naar RU. Zelfs 4? kaarten naar DE expired.

Goedkoper versturen: postzegels inkopen via Marktplaats, Postzegels met korting, FQstamps.
Of met een Duitse postzegel erop in Duitsland op de bus doen. Als ik naar Duitsland ga doe ik vaak een handvol kaarten daar op de bus.
Kaarten naar NL 95c, 1c goedkoper
Kaarten naar DE 70c, 85c goedkoper
Kaarten international 95c, 60c goedkoper
Ik vraag in het postkantoor om Sondermarken, bijzondere zegels - laatste keer de Europa zegels gekocht 85c met een bijplakker van 10c.
Voor postzegelverzamelaars verstuur ik meestal vanuit NL.

2 Likes


kaartje ontvangen uit Hong Kong. Is eerst naar Macau gegaan. Hoe dan? :slight_smile:

3 Likes

Ik had ooit een mis send naar Bermuda!!

Hey, ik woon in de buurt van Duitsland, en verstuur ook via Duitsland, omdat ik er toch elke week een keer of 2 kom. Maar ik wist het niet van die Sondermarken. Meestal koop ik standaard 90 cent. Ik had net al in het Duitsland topic gevraagd, maar die Sonermarken zijn wat wij hier herdenkingszegels noemen, correct? Dan ga ik die ook gewoon vragen, als de prijs toch hetzelfde is, dan koop ik inderdaad wel een zegel van 10 cent bij.

Bedankt voor deze tip, die helaas niet voor iedereen werkt…

Misschien zat hij vast aan een ander poststuk. En er wordt best veel verstuurd, dus er zal ook wel eens iets verkeerd gaan. Toen ik nog in het buitenland woonde, kreeg ik op een gegeven moment een stapeltje dat naar eerst naar een eiland verderop was gegaan. Misschien omdat er niet zoveel post verstuurd werd naar die eilanden, maar ze zaten in ieder geval in de goede hoek. :smiley:

@Boeboe Sondermarken zijn geloof ik alles wat niet bij de definitieven hoort.
Definitieven zijn of waren de bloemenseries en nu de papierkunstseries in heel veel waarden. De laatsten hebben een qrcode ernaast.

De bloemen gaan er uit. Ik heb laatst de postcrossingpostzegel 200x gekocht. En verder niet zo veel. De tarieven in Duitsland blijven dit jaar ongewijzigd.

Goedenmorgen,

Ik ben Samantha 36 jaar uit Mijdrecht, provincie Utrecht.
Nieuw hier en nog geen idee hoe alles op dit forum werkt.
Maar dat hoop ik nog te leren. :slightly_smiling_face:

Ik krijg zojuist een kaartje in de bus van een meeting die op 19 November in Leeuwarden moet zijn geweest.
Op het kaartje staan allemaal namen, maar verder geen Postcard ID.
Ontzettend leuk het kaartje te ontvangen van deze dames.
Alleen ik kan degene die het gestuurd hebben verder niet bedanken :sweat_smile::relaxed:
Wat is de intentie van het kaartje? En betekend het dat mijn adres ergens openbaar staat?
Of hoort er wel een code bij?
Sorry voor de vragen :smile:

Groetjes Samantha

2 Likes

welkom 3 (3)

Hallo @DutchSam,

Waarschijnlijk is deze kaart verzonden door iemand die jouw adres heeft.
Misschien herken jij een naam van een bekende of een forumlid. :wink: .
Misschien ben jij ook actief geweest op het oude forum en is dit een nieuw account :wink: .

1 Like

Ik ken helaas niemand van Postcrossing dus ik heb geen idee, vandaar.

Hallo @DutchSam,

Dit is het officiële topic m.b.t. meetings in Nederland

De datum en Leeuwarden staat er niet bij.
Nu ik de kaart zie, vermoed ik dat deze meeting via FB is georganiseerd.
Het is geen officiële PC meeting.
Misschien heb jij een Facebook account en ben jij lid van een groep. :thinking: