4. 1111 viestiä soopaa

Ihanaa, etten oo ainut, jolla on tuo taito! Murehdin siskolle, että näytän nykyisessä passikuvassa ihan Aileen Wuornokselta. :sweat_smile:

Jännä juttu, mutta näin muutaman päivän perusteella rohkenen väittää, ettei yövuoro ole sellainen mörkö, kuin pelkäsin. Yksinkertaisesti siirsin ruoka- ja unirytmin eri kohtaan vuorokautta, ja se on toiminut. Yksi olennainen asia on myös rento työpaikka ja kohtuullinen työmäärä. Ollaan pienellä porukalla ja pidetään reilut tauot, kaupassa ehtii käydä tarvittaessa ym.

Mää oon sen verran iltavirkku, et mun rytmiin yövuoro passaa paremmin, ku aamuvuoro. Oon kaikista väsynein aina aamuvuorojen aikaan, varsinkin, ku mun tapauksessa ne alkaa pääsääntöisesti viideltä tai kuudelta.
Saan myös (yleensä) yövuoron jälkeen nukuttua yhteen putkeen sen 7-8 tuntia, kuten normaalistikin, joten mun ei tarvi nukkua päikkäreitä enää välissä. Myös rytmin kääntö on mulle helppo. Viime talvena en tainnu valvoa ku kaks yötä sen takia, että en saanutkaan yörytmiä käännettyä.

Mä totuin aamuvuoroon (klo 6) vasta kun tein pelkästään sitä useamman viikon. Jo vain oli ihanaa mennä iltayhdeksältä petiin, katsoa hetki kissavideoita tai lukea laiskasti kirjaa ja simahtaa viimeistään kymmeneltä. Päikkäreitä en nuku arkisin kuin ihan poikkeuksellisesti.

Yleensä työpaikoissani on ollut viikko iltaa, viikko aamua jne., jolloin aamut on olleet vaikeita. Aamuvirkuille kai sitten toisinpäin ne iltaviikot on hankalia, jos herää liian aikaisin ja on illalla väsynyt. Olen lähivuodet tapaillut tällaista kummajaista, joka saattaa simahtaa alkuillasta ja heräilee sitten pikkutunneilla. Hänelle yövuoro EI sovi, nukkumisesta ei tule mitään. Mut nythän mä voin ottaa luodin hänen puolestaan. :smile: (Ollaan työkavereita.)

Mie oon aamuntorkku ja siksi yleensä aloitan työt klo 9-10. :sleeping: Kesätöissä oli välillä kauhean vaikeata herätä seiskaksi töihin ja joskus ei ollut kaukana, etten autolla väsyneenä ajanut ojaan. :cold_face:

Postcrossing on näköjään avannut uudelleen oheistuotekaupan ja lähtikin tilaukseen aikaiseksi synttärilahjaksi Postcrossing-t-paita. :postcrossing: :heart_eyes:

Tuleeko niihin ostoksiin tullimaksu? Onkohan se miten suuri? Kerro heti, kun tiedät! :slightly_smiling_face::upside_down_face: Kovasti innokas mahdollinen asiakas.

Viimeinen yö tätä parin viikon putkea, jippii.

Hiljaista tällä hetkellä, joten tulin koneelle tulostamaan vähän tarroja (siis ihan työhön liittyviä) ja samalla pistin Ylen seurannan päälle ja yritin kuunnella mitä mr. presidentillä on sanottavaa. Parin minuutin päästä tuli henkinen muuri vastaan. En käsitä miten ihmiset päästää tuollaiset valtaan, ja kohta taas mennään. Sori ny jos joku tykkää.

Luinkin Yleltä, että Trumpilla oli tuhannen taalan paikka käyttää puheenvuoronsa kansakunnan yhdistämiseen. Alkoi hyvin, mutta mahdollisuus meni hukkaan, kun keskittyi haukkumaan sitten muita pataluhiksi. Muutenkin suomalaisesta tuntuu hassulta, että jenkkien vaalikampanjoinnissa on ihan ok haukkua vastapuolta. Meidän vaalit vaikuttaa ihan sivistyneeltä tuohon verrattuna.

Mä en edes kuunnellut meuhkaamista, vaan mukaherkkää kuiskuttelua. Kyllä kai lähes ketä vaan muuta säälisi tai symppaisi noin kamalan tapahtuman jälkeen, mutta Trumpille lähes kuoleminenkin on vaan hyödynnettävää pr:ää. Tai enhän mä hänen päänsä sisään näe, mutta ei hänestä kyllä mikään tunteikkuus välity. Paitsi viha.

Trumpista puheen ollen…Sain joskus muutama vuosi sitten virallisen osoitteen Yhdysvaltoihin eräälle crossaajalle, joka usutti profiilissaan ihmisiä kertomaan hänelle lähettämissään korteissa mielipiteitä Donald Trumpista. Kirjoitin hänelle, että en ota Trumpin politiikkaan mitään kantaa mutta että henkilönä hän muistuttaa mielestäni todella paljon South Parkin Cartmania. Sieltä tuli takaisin käsinkosketeltavan ilahtunut Hurray-viesti. Vastaanottaja ilakoi, että pelastin hänen päivänsä tuolla Cartman-vertauksella. On varmaan yksi iloisimmista Hurray-viesteistä, joita olen saanut, jollei jopa kaikkein iloisin :grinning:

Kyllä hänessä on mun mielestä edelleen sellaista ericcartmanmaista itseriittoisuutta ja häikäilemättömyyttä, joka menee toisinaan tahattoman komiikan puolelle. En olisi kauhean yllättynyt, jos Trump parkuisi vaalikampanjapuheessaan, että “Biden’s being a dildo” :sob: