ENSIMMÄINEN 1111 viestiä soopaa uudella foorumilla :)

Lurjukset lähtivät Saksaan, jonne menee ehkä kolmannes korteistani tällä hetkellä, mutta hänen yksi toiveensa oli kortti, jossa on kissa ja koira, ja tuo oli minusta sopiva. Jostain syystä luulin, että oli Tiimarin kortti, mutta takana lukeekin Karto.

Sopivasti sinun kortissasi kissa sitten nappaa perhosen :smiley:

Yöksyöks, poistin kaverini mahasta siihen kiinnittyneen punkin. :expressionless:
Noin neljä kuukautta ja sitten voi kesätuskat helpottaa. jaksaajaksaa

Äääää nukuin tosi huonosti, kun näin unta, että myöhästyin yhdestä tapaamisesta. Se on vasta klo 12, mutta olen oikeasti jo hermorauniona kun se ihminen on tosi epävakaa tai että joskus on tosi hyväntuulinen ja joskus ihan oudosti pahantuulinen minua kohtaan. Eikä pysty yhtään tajuamaan, että hän ei ole aina oikeassa ja hänen asiat ei ole niitä tärkeimpiä. Minä ehkä vähän pelkään sitä :flushed:. Nyt minun pitää vielä kertoa sille, että eräs muu on hukannut/jättänyt tekemättä yhden asian, ja tiedän, että se valittaa mulle.

Vielä kolme tuntia odottelua, mutta päätin, että kun pääsen kotiin, käyn ostamassa jäätelön palkinnoksi, keitän kahvia ja pimputtelen pianoa loppupäivän :grinning:

Mitä nämä numerot siis on? Onko siinä siis näin: CXAE-numeronumeronumero vai jotain muuta?
Minulle tuli nyt kortteja, joissa on tällainen:

Osassa korteista tuo on siinä postinumeron ja kaupungin alla, osassa jossain tuossa viestipuolella, kuten tuossa kuvassa. Ja näitä oli eri maitten korteissa, en muista ennen nähneeni. Kirjeessä ei ollut.

Meillä on kaikissa posteissa ollut tuo merkintä (toki eri numeroilla) jo tovin. Tulee siis kirjeisiin ja kortteihin.

Juuri tuolta näyttävät. Nenän edessä on nyt yksi CXBB-006 eli kirjankooditkin näköjään vaihtelevat. Venäjältä on tullut sekä CXBB:tä että CXAE:ta. USA:sta tuli viimesatsissa ainakin kolme korttia, joissa koodi 00118-0001. (Noissa ei ollut enää osoitteenselvitystarroja.)

Ehkä näistä ei tarvitse välittää :slight_smile:

@dotdotPC Jos en erehdy, niin luulen, että osa noista numerosarjoista on postin maahantuloleimoja/lajitteluleimoja, joilla Suomen Posti kuittaa lähetyksen vastaanotetuksi. Esimerkiksi Kiinassa on tällaiset ihan kunnon leimat käytössä. Ja täällä foorumilla on keskusteltu aiheesta:

1 Like

Minä palasin tänään töihin. Ihan mukavasti meni eka työpäivä, vaikka tosi paljon on opeteltavaa, kun on niin paljon muutoksia vuoden aikana tapahtunut. Näin viime yönä unta töihin paluusta ja unessa muistin työkoneeni salasanan. Työpaikalla sitten kokeilin unessa muistamaani salasanaa - ja se oli oikein! Alitajunta on kyllä ihmeellinen!

No on! Mitä kaikkea sitä voi muistaakaan, jos osaa miettiä ja muistella oikein :slight_smile:

Joo, ei varmaan onneksi tarvi jos tulee nykyään tuollainen. Jännä, että minulle oli vain korteissa ja saman maan kirjeessä ei ollut vielä. Sain viisi korttia, joissa kaikissa oli tuo sama 005 numero ja mietin liittyykö se jotenkin siihen korttien määrään :stuck_out_tongue:

Hyvä, että korttisi eivät enää ole päätyneet osoitteenselvitykseen!

(Minun korttini olivatkin vain Hollannista ja USA:sta, eli kahdesta maasta, mutta kaikissa tuo sama kirjain-numero -yhdistelmä.)

Kiva että menu_velhon töihinpaluu meni mukavasti :slight_smile: Aika huima tuo salasanajuttu! :slight_smile:

Minä aattelin tänään olla uhkarohkea ja ainakin aloitella nurmikon leikkuutta siitepölystä huolimatta, kun tuo piha rupeaa olemaan ihan viidakko… Viikonlopuksi visioin raparperikakun leipomista Kinuskikissan ohjeella… :yum:

Onnittelut töihin paluusta! Olen huomannut saman, että alitajuntaan jää välillä ties mitä ihme nippelitietoa, joka putkahtelee esiin mitä kummallisimmissa tilanteissa. Muistan mm. vanhan puhelimeni pin-koodin, eksän vanhempien koko nimet, päivämäärän jona aloin syömään e-pillereitä sekä erään nyt jo lopetetun vakkaribussilinjani lähtö- ja tuloaikoineen, liikennöitsijöineen sekä välipysäkkeineen :sweat_smile:

Jee :heart_eyes: :smiley: Oulusta tuli Euroopan kulttuuripääkaupunki 2026 :partying_face:

ehkä tämän siivittämänä postikorttivalikoimakin päivittyy ja laajenee :laughing: :star_struck:

1 Like

Kävin tänään vaa’alla, ja se näytti viisi kiloa vähemmän kuin kuvittelin. Tunnen ja näen kyllä laihtuneeni, mutta oli silti kiva yllätys.

2 Likes

Jee cicus :slight_smile: !
Ihanaa tuo varsinkin jos itse huomaa ja tuntee sen (ja se on toive).

Minä en käy puntarilla “ikinä”, enkä huomaa mitään eroa olossa tai ulkonässä, vaikka lihon tai laihdun. En tiedä pitäisikö siitä olla mitään mieltä tai kiinnostunut. Mutta nyt minun kaverini väittää, että olen tosi laiha, mutta eipä se sille kuulu, en minäkään sen ulkonäköä arvioi, saa olla ihan minkälainen on.

Mutta kiinnostava juttu: olen seurannut ulkona olevia banaaninkuoria, koska kerran huomasin, että siinä on ihan tuoreet banaaninkuoret. Kuvittelin, että ne maatuisivat tai muuttuisivat limaisiksi, kun on satanutkin, mutta tänään menin siitä taas ja vahingossa potkaisin sitä, niin se olikin ihan kovaa ja rapeaa, kuin paksu sipsi. Piti palata vielä takaisinkin ja astua siihen päälle, niin ratisi. Lisäksi ihmetyttää, että esim. mikään lokki ei ole niitä vienyt.

Jokaisella taloudella on oma koodinsa (en tiiä onko Suomessa ihan jokaisella omansa, vai meneekö ne jotenkin alueittain että sama koodi voi olla helsinkiläisellä ja rovaniemeläisellä). Toi sun koodi meinaa että oot viides postinsaaja jollain pätkällä. Lajittelukone tekee ton koodin osoitteiden perusteella ja sitten se laittaa ne koodatut postit jakojärjestykseen, ettei postinjakajien tartte itte kaikkea postia enää lajitella jakojärjestykseen, tai eivät saa lajitella…

3 Likes

Toi CXAE-numerojuttu onkin mielenkiintoinen, mulla oli tänään tulleissa korteissa (ei kaikissa) AVWN-095, eli jos pitää paikkansa mitä @miia sanoo, niin olen vasta 95 saaja mun postikustin jakopätkällä. :open_mouth: Ilmankos posti tulee aika myöhään. Jossain kortissa oli kirjaimet samat mutta numero oli 066, eli näköjään se vaihtelee. Taitavat joskus kääntää reitit että ei aina samat tyypit saa viimeisenä postia :slight_smile:

Tämä onkin mielenkiintoista!
Mutta tänään tulleissa ei ollut yhdessäkään mitään merkintää (olin uteliaana niitä etsimässä). Kaikki tosin olivat vähän epäselvällä käsialalla tai tarrojen ympäröimiä, tai osoite oudossa paikassa, joten olisikohan nämä käsin jouduttu lajittelemaan.

Hassua myös, että olen luullut olevani jakoreitin lopussa, koska näen saman jakajan käyvän eri kaduillakin. Mutta ehkä alue on jaettu vielä eri pätkiin?

On ne jakoreitit jaettu vielä eri pätkiin. Esim. mulla oli tänään sellanen reitti joka on jaettu 7 pätkään. Huomisella reitillä se on muistaakseni jaettu 11 pätkään.

Olen päätellyt et ainakin mun postikustilla on pätkitty reitti osiin kun olen hänen nähnyt ottavan posteja ties mistä lootista matkan varrella. Yksi laatikko on tuossa entisen Siwan nurkilla ja toinen laatikko on sitten bussipysäkin kupeessa suht lähellä. Molemmilla olen postikustin nähnyt hääräävän.

Lisää uudistuksia. Mulle tuli tänään kirje, jonka postileimassa oli päivämäärän lisäksi kirjeen paino. Tai niin tuon tulkitsin: 31 05 2021 ja sen alla 16 g.

Kappas , sainkin tänään heränneeseen kysymykseeni jo vastauksen, kiitos @miia! Hämmennyin, kun tähän asti meidän posteissa on ollu numero 008 ja tänään oli 119. :sweat_smile:

1 Like