ENSIMMÄINEN 1111 viestiä soopaa uudella foorumilla :)

Ja sitten vain soopailemaan tänne. Tervetuloa kaikki uudet sekä vanhat.
Sana on siis vapaa. Olkaa hyvä!

2 Likes

Siis apua! Vasta jokunen päivä sitten uskaltauduin piiiitkästä aikaa (kuinkahan monen vuoden tauko…?) foorumille ja heti tuli tällainen jättimuutos :sweat_smile: :sweat_smile: Ihan hyvältähän tämä uusi vaikuttaa jos vaan vielä oppisi käyttämään :face_with_monocle: Nooh opettelua…

1 Like

Mitenkäs tää nyt toimii… Siis saako viestit jaettua eri sivuille, vai tuleeko vaan yksi pitkä pötkö viestejä?

Viestejä ei saa jaettua eri sivuille. Luin jostakin, että yhteen ketjuun mahtuisi 100000 viestiä…(vai olikohan tuossa yksi nolla liikaa…?). Se hyvä puoli tässä kumminkin on, että aina päätyy siihen kohtaan, mihin lukemisen edellisen kerran jätti.

Edit. Tarkistin, viestiketjuun mahtuu se kymmenentuhatta viestiä ja sen jälkeen ketju sulkeutuu.

Oooooh, nyt täällä ollaan! :heavy_heart_exclamation: Miten sitten tiedetään tehdä uusi soopa vai jatketaanko ikuisesti tätä vanhaa? :thinking:

1 Like

Voihan tuon otsikon muuttaa esim. 1. soopa ja sitten joskus kun on viestit täynnä avataan uusi esim. 2. soopa jne. :grin:

Tuntuu oudolta, kun on soopa sekä uudella että vanhalla foorumilla. Onko tarkoitus kirjoitella molempiin yhtä aikaa? Minä en pahemmin muihin ketjuihin ole kirjoitellut, kun en osallistu mihinkään tageihin tai RR:iin. Luulen, että jatkossakin vain soopailen ja lähetän virallisia kortteja.

Itse ainakin siirtyisin vain tänne, tuntuu vähän hullulta kirjoitella kahdessa paikassa mutta kukin tyylillään.
Ainakin minusta tätä uutta on helppo samalla opetella käyttämään kun täällä pyörii. Mutta kuten sanon, kukin menkööt omalla tyylillään. Tammikuun 20. päivän jälkeen ei vanhalla foorumilla enää pääse kirjoittelemaan vaan jää ns. luku-muotoon vain.

Mie aattelin siirtyä kokonaan tänne ja aloittaa niin sanotusti puhtaalta pöydältä.

Käyttääkö muuten kukaan soopaajista kirkasvalolamppua tai herätyskelloa, jossa on herätysvalo? Minuu on poikkeuksellisen paljon väsyttäny tänä syksynä ja pohdin vakavissani sen hankkimista. :thinking:

Hellurei, just mietinkin koska vanha foorumi lakkaa olemasta…kun en ole jaksanut perehtyä. hyvä kun joku kertoo :heart_eyes_cat:

@Regndroppar käytän sellasta sarastusvaloa herätyksiin. Muistin sen olemassaolon jokunen viikko sitten, kun alkoi olla liian vaikea päästä sängystä ylös aamulla klo 5:20, kun oli ihan pilkkopimeää. Luulen että se auttaa, kun valo huijaa ehkä aivoja kuvittelemaan että onkin jo aika herätä :smile: On ainakin vähän helpompi päästä ylös sängystä.

1 Like

Tykkään kyllä tästä uudesta vaikken vanhaa oikeastaan käyttänytkään, oli tili kyllä siellä mutten käynyt kuin pari kertaa vuodessa :smiley: Jospa tän uuden myötä aktivoituis foorumin käyttäjänä!

Huomenta! Päätin minäkin tulla pyörähtämään tänne uuteen soopaan :grinning: Jatkan kyllä tuolla vanhan fooruminkin puolella, koska haluan nähdä, ehditäänkö saada siellä olevaan soopaan sata sivua täyteen ennen vanhan puolen siirtymistä pelkkään lukutilaan.

Ah, kirkasvalolamppu. Opiskeluaikoina olin harjoittelussa eräässä paikassa, jossa suurin osa henkilökunnasta halusi ehdottomasti hankkia sellaisen. Itse en havainnut mitään erityisen piristävää vaikutusta sillä, koska se valo oli jotenkin niin luonnottoman kirkas, että se kävi ikävästi silmiini. Plus koska olen muutenkin vaaleaihoinen, niin se kovan sinertävä valo sai mut näyttämään samanaikaisesti sekä a) haamulta, b) ruumiilta että c) ihan vaan sairaalta :joy:

1 Like

Hei @Regndroppar! Entisessä työpaikassa käytettiin kirkasvaloa ikkunattomassa keittiössä, silloin en kyllä huomannut mitään vaikutusta. Minulla on kirkasvalolamppu, mutta en tahdo muistaa käyttää sitä. Aamulla tykkään herätä kaikessa rauhassa, mieluiten ilman liian kirkkaita valoja. (Mukava kävellä töihin hämärällä :wink:). Pimeinä iltoina taas on suorastaan valon jano ja räppään huushollin kaikki valot päälle. (Mutta silloin ei saisi käyttää kirkasvalolamppua, ettei mene vuorokausirytmi sekaisin). Nyt kun muistutit asiasta, niin taidan kokeilla kirkasvaloa aamuisin, vaikkapa viikon ajan. Jos siitä saa lisäpotkua, niin aina parempi!

Minulle kirkasvalolamppu aiheuttaa päänsärkyä. Muutenkin pidän tästä, että on pimeää ja hämärää ja taivas harmaana. Iltaisin tykkään poltella kynttilöitä.

Viikonloppuna siirrytään talviaikaan. Vähän stressaa jo nyt, että miten kellonsiirto vaikuttaa tällaisen univammaisen elämään.

Tänään on Sohvaperunapäivä :heart_eyes:

Pääsin minäkin tänne, mutta kirjoittelen varmaan vielä tuolla vanhalla tutulla :thinking:

Väsymyksestä oirehtivat, muistakaahan D-vitamiini myös!
Ja kellonsiirtopäivänä kannattaa katsoa kelloa niin vähän kuin mahdollista, mikä tietenkin toisilla onnistuu helpommin kuin toisilla. Harvan sisäinen kello on niin tarkka, että ilman mitään viitettä (edellistä kellon vilkaisua) tietää kellon ajan niin tarkkaan, joten katsomatta kelloa voi helpottaa tuota siirtymää.

Kirkasvalolamppua ei ole. Minäkin nautin hämärästä ja pimeästä, ja että saa heräillä hämärässä, se on mulle ihan parasta :smiling_face_with_three_hearts:.

Mulla onneksi sekä puhelin että läppäri päivittävät ajan automaattisesti talvi-/kesäaikaan. Ei tarvitse itse ruveta säätämään aika-asetusten kanssa.

Joskus vielä viitisen vuotta sitten koin kesäaikaan siirtymisen hankalana ja unirytmiä sekoittavana (talviaika ei puolestaan ole koskaan aiheuttanut mulle mitään ongelmia) mutta nyt kellojen siirtely tunnilla suuntaan tai toiseen ei häiritse mua ollenkaan. Älkää kysykö, mitä on tapahtunut tässä välillä, kun en itsekään sitä oikein käsitä :grin:

Testing, testing…

2 Likes

one, two, three, hyvin kuuluu :smiley:

1 Like

Sain periaatteessa tosi hyviä uutisia, mutta kyse on isoista asioista, joista pieni pää menee ihan sekaisin ja nyt en tiedä oikein että mitä ajattelisin. Tekisi mieli antaa palautetta yhdelle taholle, että perjantai-ilta ei ehkä ole paras ajankohta ilmoitella tämmöisistä asioista.